Scream Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Jeg tror jeg har eller holder på å utvikle en slags spiseforstyrrelse, men har ingen jeg føler jeg kan snakke ordentlig med om det. Hver dag prøver jeg å spise så lite som mulig, og det har bare blitt mindre og mindre i det siste, sjeldent over 1000 kalorier. Og èn dag i uka overspiser jeg meg på godteri, kaster ikke opp. Sånn som nå, jeg har spist en stor pose smash, en 200 grams sjokoladeplate, to toppris sjokolader og et skolebrød. Og sånn går nå ukene..Jeg sparer inn mest mulig i ukedagene sånn at jeg kan hive innpå en dag i uka. Og på noen måneder har jeg gått ned omtrent 7 kg (jeg var normalvektig fra før). Jeg merker jeg blir utrolig slapp, fryser mye og er svimmel. Har også blitt veldig deprimert og innesluttet. Men likevel, jeg klarer ikke la være! Det er ikke sånn her jeg vil ha det. Jeg vil egentlig spise sunt, og heller unne meg litt godteri når jeg føler for det. Det er bare så mye lettere sagt enn gjort, er så redd for å legge på meg, og nå føler jeg at hvis jeg først skal ha godteri, så må jeg ha MYE. Men jeg vil gjøre et forsøk, og tror kanskje det hadde vært lettere med litt støtte. Så hvis noen har noe som helst å si for å motivere meg, så blir jeg veldig takknemlig! Jeg vet egentlig hvordan jeg kan ha et sunt kosthold, trenger bare litt..starthjelp. Klarer ikke helt å komme meg ut av det her alene.
Gjest Lancelotte Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Hei Så godt at du greier å se at du har et problem før det er forsent Jeg har hatt det akkurat likt som du, men greide å komme meg utav det. Begynte å trene med en venninne, veide oss hver dag, og ting gikk litt ut av kontroll. Vi konkurerte om hvem som trente mest, og inntok minst kalorier.. Av og til stappet vi i tryne hvorpå vi angret og drakk olje og prøvde å få det opp igjenn, eller satt i en desperat treningsøkt for å lette på samvittigheten. Vi ble slappe, deprimerte, og ødela vennskapet i samme slengen. Jeg tror jeg bare bestemte meg for at slik kunne jeg ikke holde på lenger. Jeg tvang på meg et par kilo (opp til trivselsvekta) da følte jeg plutselig det ikke var så farlig lenger. Mens når jeg trente og sultet meg var jeg jo "perfekt", og da så man det på magen bare jeg drakk et glass vann.. Så jeg tror det er lurt å skifte fokus. Tren og spis sunt for å bedre kondis og helse, har du lyst på sjokolade så spiser du sjokolade, med god samvittighet. Det er lettere sagt enn gjort, men om man bestemmer seg kan man klare det meste. Det er i alle fall mye lettere nå en om du drar den lenger.. Håper du finner ut av det!
Scream Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2009 tusen takk for svar! Godt å høre at du klarte å komme det ut av det. Jeg trener en del nå, men føler ofte at jeg klarer å gi alt. Dessuten har jeg hest, og mangler ofte energi i stallen også. Jeg har så lyst til å greie det her, for før spiste jeg alt jeg ville og la ikke noe særlig på meg av den grunn. Er bare så skummelt å skulle begynne å spise normalt igjen..spesielt nå som sommeren kommer. Men jeg skal prøve!
Gjest Bond Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Kjære Scream Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gis. Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien. mvh mrs_bond, mod
Anbefalte innlegg