Gjest Papirkurven Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Hvordan er egentlig "bryllups-liturgien"? Vil veldig gjerne ha med to musikalske innslag og bibellesning, men lurer på om det rett og slett blir for mye.
Gjest nextlife Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Her ligger liturgien. De fleste prester er åpne for flere musikalske innslag, og lesing av bibeltekst inngår som en del av liturgien.
Gjest Papirkurven Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 lesing av bibeltekst inngår som en del av liturgien. Takk for link. Men kan man velge bibelteksten som skal leses selv? eller må det være den som står i liturgien?
leirbål Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Dere kan velge imellom tre forskjellige inngangsord, så vil presten eller en annen lese to bibelvers som er faste. Så kan dere fritt velge bibelvers. Det må være minst ett fra gamle testamentet, og ett fra det nye. Men dere kan ta så mange dere vil, og i hvilken rekkefølge dere vil. Dere kan også få hvem dere vil til å lese disse. Det er vanlig med to eller tre musikalske innslag i tillegg til bibel lesing. Har dere ikke fått papirene fra presten med oversikt over liturgien, og hvor dere velger alternativer for det meste?
Gjest Papirkurven Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Har dere ikke fått papirene fra presten med oversikt over liturgien, og hvor dere velger alternativer for det meste? *rødme* Nei, vi venter til frieri, forlovelse, bryllupsdatosetting og bestilt kirke er overstått.... bare tenker alt for mye alt for lang tid i forveien :gjeiper:
leirbål Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Synes det er lurt jeg. Da vet dere litt mer om hvordan dere vil ha det når det nærmer seg. så slipper dere å stresse med alt da. Vårt bryllup blir veldig gjennomtenkt, så jeg er glad jeg hadde god tid å planlegge på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå