Gjest Hans72 Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Hva tror dere i så fall disse dimensjonene vil inneholde? Jeg synes personlig at tanken er litt interessant. Mine umiddelbare tanker er: Kan det ha sammenheng med en Himmel, evt. Åndeverden e.l.? Hva tenker dere omkring emnet, og hva tror dere disse dimensjonene evt. inneholder?
Gjest VinglePetter Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Hva tenker dere omkring emnet, og hva tror dere disse dimensjonene evt. inneholder? Du vet den ene sokken som alltid forsvinner når du vasker tøy?
Mann 42 Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har lest at det finnes en dimensjon som stort sett inneholder kulepenner.
mysan Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Ta en titt på denne. Artig fremstilling av ti tenkte dimensjoner.
Gjest Svar fra tiende dimensjon! Skrevet 19. juli 2009 #5 Skrevet 19. juli 2009 Hva tror dere i så fall disse dimensjonene vil inneholde? Jeg synes personlig at tanken er litt interessant. Mine umiddelbare tanker er: Kan det ha sammenheng med en Himmel, evt. Åndeverden e.l.? Hva tenker dere omkring emnet, og hva tror dere disse dimensjonene evt. inneholder? Dersom du leser eks. Stephen Hawking,vil du se at mange fysikere mener det finnes elleve - 11 - dimensjoner.Disse er ikke funnet,men må ifølge forskerne være der for å forklare de andre. Menneskene finnes i de fire nederste dimensjonene - de tre pluss tid.Det er imidlertid grunn til å tro at Bibelens forfatter Jehova Gud selv er den tolvte dimensjonen som igjen omfatter de andre elleve. La oss tenke oss at den åndepersonen som på jorden het Jesus Kristus,og som vi nå ikke kjenner navnet til - Jehovas førsteskapte - befinner seg i den ellevte.Serafene,som til tider troner rundt Jehova er i 9. dimensjon.Kjerubene er i åttende dimensjon. Ulike engler er i fra syvende (himmelske ) dimensjon.Demonene er kastet ned til jordens nærhet - sjette dimensjon,mens de som gjorde seg urene med jordens døtre er bundet i femte dimensjon. De 144000 kommer i en tiende dimensjon etterhvert som de kommer hjem.Så alle har et eget rom - en dimensjon.Og alle kan besøke dimensjonene under seg,men ikke komme oppover.Bortsett fra at demonenes evne til å innta dimensjonene under seg er begrenset etter 1914.De er i nærheten av menneskenes fire dimensjoner,men kan eksempelvis ikke lenger materialisere seg.Dette kan utgjøre en organisasjonsmessig fullstendighet basert på alle de tilgjengelige tolv dimensjonene,og der nullte er ikke-eksistens - gehenna. Dette bare som noen tanker underveis til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå