Gå til innhold

Kan man gifte seg i sort?

Anbefalte innlegg

Gjest Miley
Skrevet

Kan man gifte seg i sort kjole? Ikke brudekjole, men selskapskjole vel og merke.

Gjest Faerie
Skrevet

Kan man vel! :) Ingen lover som regulerer hva man kan gifte seg i. Så lenge du er fornøyd så er det det som er det viktigste. :)

Skrevet (endret)

Selvfølgelig kan du det! Det var vel også det som var tradisjonen i Norge tidligere, så vidt jeg vet, hvis man er oppttat av tradisjoner og sånt. Jeg mener å ha hørt at dette med å gifte seg i hvitt er et relativt nytt påfunn, hvertfall i norsk sammenheng.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Ja hvorfor ikke. Jeg har en tante hun hadde en veldig dyp grønn kjole når hun giftet seg. Så hvorfor ikke svart! :)

Skrevet

Svart er den fargen brudene hadde i gamle dager så det kan du fint

Skrevet
Selvfølgelig kan du det! Det var vel også det som var tradisjonen i Norge tidligere, så vidt jeg vet, hvis man er oppttat av tradisjoner og sånt. Jeg mener å ha hørt at dette med å gifte seg i hvitt er et relativt nytt påfunn, hvertfall i norsk sammenheng.

Ja, det var noe man begynte med for å vise at man hadde råd til å kjøpe en kjole som bare kunne brukes én gang.

Gjest Maxtor
Skrevet

Du kan gifte deg i hva du vil.

Skrevet
Kan man gifte seg i sort kjole? Ikke brudekjole, men selskapskjole vel og merke.

Du kan gifte deg i akkurat den fargen du vil. Det som bestemmer hvordan folk utstyrer seg på bryllupet følger stort sett bare tradisjoner. Det krever vel litt mot til å bryte tradisjonene :)

Gjest Christabelle
Skrevet

Sarah Jessica Parker giftet seg i sort, men angret i ettertid.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Min mor giftet seg i svart brudekjole, og det var på midten av 50-tallet. Hun ville skille seg litt ut, og det regner jeg med at hun gjorde også :)

Skrevet

I gamle dager gifta de fleste seg i svart, så de kunne bruke kjolen flere ganger. :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du det. :)

Jeg giftet meg borgerlig i sort, og i motsetning til Sarah Jessica Parker så angrer jeg intet! :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...