camilla* Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Leste på canis at aktivitets behovet var stort. Stemmer dette? Det er jo en liten hund.. Vi ønsker en hund i størrlese liten eller middels. Ikke stort aktivitets-nivå. Går godt sammen med barn. En familiehund. Samtidig er jeg første-gangs hunde-eier.. så en stri hund kan jeg ikke ha. Har tittet på cavalier, og har egen lyst på den, men etter å ha hørt om at det er drevet sykt mye avl, og derfor har mye sykdom har vi slått den rasen fra oss, og titer nå på andre raser som kan være aktuelle..
Gjest Wacmoc Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Alle bikkjer trenger jo godt med morsjon, men andre kan venne seg til mindre med turer. Den trenger jo tur, men relativt mindre enn hva f.eks en golden retriver trenger. Om du skaffer en, bør du være obs på å ikke få en bikkje som gjør hele tiden. De fleste papilonene jeg kjenner jokker på alt og bjeffer som et udyr. Men det har vel mer med eierne å gjøre.
Troyamin Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har nesten bare positive opplevelser med Papillion. Og bjeffing er hva du tillater eller ikke. Papillion er ofte en Border Collie i miniatyr De er intelligente og med mye futt! Kan være vanskelige å få renslige, men igjen er det nok mye opp til eier.
camilla* Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2009 Takk for svar Jeg vet en hund trenger mosjon og trening, det er ikke det. Men det er forskjell på en som har et stort behov og de som har mindere. Vet det krever en del av eieren å jobbe med gjøing, men den jobben får man ta. Det med renslighet visste jeg ikke...
Vodecka Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har papillon, ett prakteksemplar om jeg får si det sjøl! Har ikke hatt problemer med å få han rein, men har vært flink til å ta han ut mye da han var valp. Og gneldringa er ikke akseptert i vårt hjem! Stemmer som det sies over her at de er "mini border collier", men samtidig så har han ikke denne stressfaktoren som BC ofte har. Om det regner så velger han å gå ut og tisse og inn igjen. Han TRENGER ikke tur hver eneste dag, men han trives i heia så han klarer fint 5 timer løping der. Fryktelige greie hunder syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå