Gjest jane25 Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 hei! ei venninne fikk brev fra legen, hvor det sto at S-ALAT (noe i leveren?) var på 97, men det skal være på mellom 10-40. Og S-Gamma GT på 95, det skal og være mellom 10-40 til vanlig... hun hadde kyssesyken for 12 år siden, og hadde S-ALAT på 60 da, men kan jo ikke være derfor den er sååå høy nå?? noen som har en idè??
Poppzy Skrevet 25. mai 2009 #2 Skrevet 25. mai 2009 Tror ikke det har noe å si med de verdiene der. Det kan være på grunn av noen medisiner hun tar som er grunnen til disse høye verdiene. Jeg har selv opplevd det. Sluttet med de medisinenen og da sank verdiene.
Poppzy Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 ...burde hun ikke spørre legen sin om dette? Selvfølgelig, men nå spurte hun her inne og jeg fortalte om meg selv. Det er vel ikke mange leger her inne som svarer.. er det vel!!
Gjest jane25 Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 hun skal selfølgelig spørre legen, men ikke alltid like lett å få svar av legen så fort... derfor prøvde jeg her inne mens hun venter.... hun går ikke på noen medesiner heller... synes det er snodig...
Poppzy Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 hun skal selfølgelig spørre legen, men ikke alltid like lett å få svar av legen så fort... derfor prøvde jeg her inne mens hun venter.... hun går ikke på noen medesiner heller... synes det er snodig... Ja, det var snodig. Har du prøvd å google på nettet? Jeg finner veldig mye ved å google. Finner seriøse artikler som jeg får mye nyttig informasjon av. Lommelegen o.l. er også en fin side og søke i. Der er det jo leger som svarer.
Pityriasis Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Ja, det var snodig. Har du prøvd å google på nettet? Jeg finner veldig mye ved å google. Finner seriøse artikler som jeg får mye nyttig informasjon av. Lommelegen o.l. er også en fin side og søke i. Der er det jo leger som svarer. Det som slår meg er om hun har et alkoholproblem? Gamma-GT og ALAT kan stige ved alkoholskade på lever. Ellers er det en rekke andre tilstander som kan gi det samme. Foreslår at hun snakker med legen, som vel har hatt en grunn for å rekvirere disse prøvene i utgangspunktet?
Miel Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Det er et hav av tilstander som kan gi økte leververdier, og ingen her kan gjøre noe annet enn å slenge helt tilfeldige ting ut i lufta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå