Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Roma i sommer, og har planlagt å overraske mannen med et ekstra romantisk restaurantbesøk :)

Det er ikke så lett å finne romantiske restauranter i Roma ved å google. Enten er det restauranter med 3 michelin-stjerner, eller det ser omtrent fake-rustikt ut.

Dette er det jeg ønsker meg:

-Må ha mulighet til å sitte utendørs, og gjerne med utsikt

-Må ha god mat. Behøver ikke å være kjempefancy, gode italienske klassikere kan godt gjøre susen

-Bør være litt klasse over stedet, men ikke sånn at man har en kelner ved hver skulder og omtrent ikke tør å snakke sammen :fnise:

-Pris? 1000-1500 for tre retter og vin (gjerne forskjellige til hver rett) for begge to tilsammen.

-Område: Vatikanet, centro storico eller Trastevere.

Å, håper noen har tips til meg :)

Skrevet (endret)

Jeg har ingen konkrete tips - men selv om stedet har michelinstjerner trenger det faktisk ikke bli dyrere enn det du skriver her... Du kan prøve å søke på hjemmesiden til Frommers

Endret av marsy
Skrevet

L'Orso 80 er en kjempekoselig restaurant med veldig god mat. Ligger rett ved Piazza Navona.

Også er Romolo nel Giardino della Fornarina i Trastevere et veldig hyggelig og romantisk sted - spesielt i bakgården/hagen. Ligger i 8 Via di Porta Settimiana.bilde

Det er de to jeg kommer på akkurat nå.....

Skrevet

Også en til: Antico Arco. Har ikke vært der selv men har en venninne som var der nå i våres. Hun spiste en helt fantastisk risotto der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...