Noldus Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Noen som har noen gode råd mot nerver eller? Jeg skal ta fagprøven min om bare to dager, og gruer meg veldig! :filer: :unsure:
absinthia Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 (endret) Det er bra å ha litt nerver, sørger for at man er mer fokusert når man skal i ilden. Eneste tipsene jeg har er å konsentrere deg om oppgaven. Hva er det du skal ta fagprøven i? Endret 24. mai 2009 av absinthia
absinthia Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Interessant.. får håpe fisken ikke finner på noen sprell Hva gjør dere egentlig på fagprøven der da, sjekker saltnivået i settefiskanlegg, driver korrekt foring, vaksinering osv..? Ser på tilvekst på blåskjell? Snakker med kråkebollene... ? Har alltid syntes at det er litt interessant at dere har fagprøve og ikke de som går andre naturbrukslinjer med mer fokus på landbruk. Er selv blant annet utdannet gartner og skulle gjerne sett at det fantes en fagprøve der også - selv om vi hadde praktisk eksamen. Ikke at det ville hatt så stor betydning for meg personlig, siden jeg nå har tatt en helt annen utdanning..
Noldus Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2009 Skjønner godt at du kunne ønske det var fagprøve for gartner også! Det er jo litt stas å ha en "tittel" som ikke hvem som helst kan bruke da! Fagprøven innen akvakulur varierer veldig etter areidplass! Vi lager forslag til prøven som blir sent til godkjenning! Eksempel på oppgaver kan da være: Korrekt fôring som du sa! Håndtering av dødfisk. Fôring og stelling av andre arter, eks skjell, kråkeboller, alger + + + Oppbygning av et anlegg, dersom du jobber på land kan du eks. forlare hvordan du får vann til fisken og hvilke prosesser vannet går gjennom før det kommer inn til fisken! Veldig interesant yrke ja! Å så langt borte fra det jeg ville bli som liten som du kan komme!
bergensjenta83 Skrevet 25. mai 2009 #9 Skrevet 25. mai 2009 Beste du kan gjøre er å prøver å sove godt.. ikke såå lett. Ellers lese oppgaven flere ganger så du vet hva som skal gjøres og når. Etterpå når du er ferdig .. og selvsagt bestått er du 100 kg lettere! Masse lykketil
MissStiles Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 :hoppe: :hoppe: :hoppe: Hvordan gikk det????
Noldus Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 26. mai 2009 Tusen takk til dere alle!! Babord, jeg skal krysse fingrene for deg i morgen!! :tommelopp:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå