summerrain Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Min kjære er veldig glad i å spille på forskjellige konsoller. Derfor har vi playstation 2 og 3, wii, xbox, prosjektor, surround anlegg, hundre forskjellige kontroller og fjernkontroller og en million kabler og ledninger. Jeg blir GAL! Trenger jeg å si at vi har en kjempeliten hybel? Det første du ser når du kommer inn døra er hyller over sofaen fulle av slike ting. Kjæresten min er ikke den ryddigste personen heller og VELDIG lite åpen til f.eks kurver til å ha kontrollene oppi. Dette er ikke rot mener han. Jeg vil ikke krangle over en slik filleting, men er lei av at det ALLTID ser rotete ut her. Derfor trenger jeg tips til hvordan dette kan oppbevares på en praktisk måte som ser bra ut også. Gjerne en litt maskulin løsning. Det går ikke an å slike bokser som man lukker det inni, siden maskinene trenger luft ovenfra.
Kamikatze Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Tja... Har du prøvd å oppgradere til Gubbe 2.0.0, en mer kultivert utgave? Det kan da ikke være nødvendig å ha alle boksene fremme eller tilkoblet samtidig? Han kan vel kun bruke en om gangen? En universalfjernkontroll vil kunne overta for den hurven som styrer projektor, dvd-spiller, surroundanlegg etc. Det finns ulike typer, og noen kan "oppdras" etter hvilke fjernkontroller den skal erstatte. Endel kabelvaser fjernes ved å lage en fast installasjon i vegglister. Både signalkabler og høyttalerkabler kan gå i lister, med egnede veggkontakter. Bor dere på hybel, er det forutinntatt å tro dere har dårlig råd, men skitt la gå. I stedenfor elektriker kan godkjente forgreningskontakter med lang nok kabel samle mye støpsler og små eliminatorer. Kanskje en spillfri dag, med hammer og sag, er det som skal til for å lage et "møbel" hvor det meste passer inn, får kjøleluft og har hull og lister/kanaler til kablene? Kanskje med en egen skuffe til hver spilldings, der den kan oppbevares tilkoblet, få luftgjennomstrømning i "ryggen" og bare dras til sofaen når den skal brukes, settes inn når den parkeres, og at ledning og joysticks bare lempes inn sammen med den. "Lukk" så er det ryddig stue, men likevel klar til bruk. Men ikke legg for mye arbeid i det. Hvis ikke du er like spillgærn selv, er det neppe noe særlig konstruktivt for et forhold. Selv våger jeg ikke å spille i det hele tatt, for jeg hadde min dilla for tiår siden. Og det var ikke noe særlig til liv. Du har min dypeste medfølelse. Håper dere finner tid til hverandre og utesysler også.
Gjest norah Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 det er vel neppe en "filleting" - for det faktum at han har så mye spill og gadgets betyr jo at han bruker uforholdsmessigmye tid på det. men med det sagt, så går det fint an å spikre sammen pdf-kasse selv med luftehull i. dette kan jo lages som en multimediehylle, og så kjøper man ben på ikea som man skrur i. når en radiator kan stå i en slik boks, så kan iallefall en xbox. en enklere måte å gjøre det på er å finne et tv-bord på ikea som kan lukkes igjen. men uansett tipper jeg han kommer til å diskutere på dette også, siden han mener at å ha konsollene i kurver er for mye forlangt..?? kan jo tippe du går på veggene snart uansett dersom han er så opptatt av spill...... det er jo vanskelig nok å bo to på en hybel, om ikke det skal være rotete der i tillegg....
summerrain Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2009 Plager meg på ingen måte at han spiller mye... Det er lov å forskjellige interesser og ikke være sammen hele tiden, men det var visst vanskelig å skjønne;) Problemet er egentlig at PS3 ikke kan stå i en boks, og alt MÅ være ganske høyt oppunder taket(grunnet prosjektoren). Har selvfølgelig kableskjuler der og det går greit.. Kan ikke begynne med elektrikter og sånt, leier jo;)
Kamikatze Skrevet 25. mai 2009 #5 Skrevet 25. mai 2009 Da får du nette etter skjøtekabler, og få avstanden da. Eller rett og slett leve med det, Alternatinbt kaste ut senga, da får dere litt mer plass :gjeiper:
Gjest norah Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Plager meg på ingen måte at han spiller mye... Det er lov å forskjellige interesser og ikke være sammen hele tiden, men det var visst vanskelig å skjønne;) Problemet er egentlig at PS3 ikke kan stå i en boks, og alt MÅ være ganske høyt oppunder taket(grunnet prosjektoren). Har selvfølgelig kableskjuler der og det går greit.. Kan ikke begynne med elektrikter og sånt, leier jo;) ja, for meg er det helt ubegripelig at det finnes folk der ute som orker mye spilling i lengden.... :gjeiper: du må virkelig være spesielt interessert, og han aner ikke hva han har!!! fyren burde igrunnen gifte seg med deg med en gang, for dette innbiller jeg meg at er sjelden kost:=)
summerrain Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2009 Hihi, dette håper jeg at han leser;)
Gjest Miley Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Vi har alt det du nevner bortsett fra prosjektor. Vi har et tvmøbel (eller hva det heter) der alle spillkonsollene kan legges pent og pyntelig, de får luft og alt de trenger, og det er skuffer til slike småting som fjernkontroller etc. Men det koster penger så klart. Alle ledningene er gjemt bak den, og ledningene til høyttalere er festet pent og pyntelig på veggen. Endret 25. mai 2009 av Miley
summerrain Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2009 Som jeg nevner over må tingene være ganske høyt oppunder taket pga prosjektoren.... Vi har en ganske gammel PS3(kjøpte en stund før de kom til norge), så den blir VARM... Stjeler hele oksygenet mitt:@
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå