Gjest Vega Skrevet 24. juli 2003 #21 Skrevet 24. juli 2003 Lisensen ble innført som en slags luksusskatt - for å minske skillet mellom de som hadde tv og de som ikke hadde, og skulle brukes til å bygge ut en landsomfattende tv-dekning for alle, noe de har gjort for en mannsalder siden... Nå har jeg jo sett at Nrk stiller med snikreklame i form av sponsorer - så reklamefritt er det jo ikke. Jeg er i mot lisensen - den har utspilt sin rolle forlengst. Staten kan betale for et reklamefritt Nrk, dersom de er interessert.
Ingeborg Skrevet 24. juli 2003 #22 Skrevet 24. juli 2003 Jeg betaler lisensen, jeg! For lisensen finansierer også NRK radio, og hva jeg skulle gjort uten P2 vet jeg ærlig talt ikke... Og det er jammen meg verd å betale for de gode programmene på NRK2 også, synes jeg.
Kaktus Skrevet 24. juli 2003 #23 Skrevet 24. juli 2003 Hvis du får kontrollører fra NRK på døra di, har du all rett til å nekte dem å komme inn. Har en venninne som fikk en NRK-mann på døra, og siden han fra trappa kunne se TVen hennes, var det liksom ingen vits i å nekte... Men hun fikk bare en giro og ikke noe straffegebyr. Tror det skal mye til før du får noe annet enn beskjed om å betale den vanlige lisensen. En annen venninne sa også da det kom kontrollører at hun hadde lånt TVen fra naboen som var bortreist i helga. Og fikk ingen giro - bare beskjed om å melde fra når hun kjøpte seg TV.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #24 Skrevet 24. juli 2003 Nå må folk slutte å tro at vi betaler tv lisens på grunn av NRK, det er ikke derfor. TV lisens er en avgift vi betaler for å ha tv, og har ikke noe med NRK å gjøre. Om du har NRK eller ikke spiller ingen rolle. NRK blir sponset av staten, men det er ikke derfor vi betaler TV lisens
Ingeborg Skrevet 24. juli 2003 #25 Skrevet 24. juli 2003 Nå må folk slutte å tro at vi betaler tv lisens på grunn av NRK, det er ikke derfor. TV lisens er en avgift vi betaler for å ha tv, og har ikke noe med NRK å gjøre. Om du har NRK eller ikke spiller ingen rolle. NRK blir sponset av staten, men det er ikke derfor vi betaler TV lisens Ja, vi betaler lisens for å ha TV-apparat. Men det er Stortinget som fastsetter lisensbeløpet og det er disse pengene som finansierer NRKs virksomhet. Så du har både rett og feil.
Iset Skrevet 24. juli 2003 #26 Skrevet 24. juli 2003 Jeg betaler lisensen, jeg! For lisensen finansierer også NRK radio, og hva jeg skulle gjort uten P2 vet jeg ærlig talt ikke... Og det er jammen meg verd å betale for de gode programmene på NRK2 også, synes jeg. det er jo greit nok, men er det riktig at de som IKKE vil ha disse programmene, og som aldri ser og hører på dem, også skal betale? Iset
Dødspingvinen Skrevet 24. juli 2003 #27 Skrevet 24. juli 2003 Å betale lisens til en tv-kanal så full av sponsor-reklame, og andre reklamer er jeg ganske i mot. Særlig når de krever så mye som de gjør for det.
Nala Skrevet 24. juli 2003 #28 Skrevet 24. juli 2003 Skulle tro NRK var overflomma av sponsing og reklame. Dette er sterkt overdrevet. Sponsinga står for 1 prosent av inntektene til NRK. Ikke mye det vel? Er forøvrig enig i at det er irriterende med NRK-lisensen. Er jo så stor forvirring omkring den at man i alle fall burde se på ordlyden i ordninga. For at man skal betale for å ha NRK - hvis man omtrent ikke ser på kanalen - det er for dumt. Å betale en avgift for å ha tv-apparat er noe ganske annet. Sier ikke at det er en veldig logisk avgift det heller, men argumentasjonen blir i alle fall helt annerledes da.
Gjest Coolaid Skrevet 24. juli 2003 #29 Skrevet 24. juli 2003 HVA? har virkelig noen svart JA??? selvfølgelig er det ikke riktig at vi skal betale for en vare vi ikke vil ha!!!! vi har ikke engang NRK, vi har parabol uten den kanalen, og må betale fordi vi har tv. SYKT!!!! og de som ikke får inn nrk 2 må betale for det. hårreisende. jeg hater NKR. skulle gitt alle som er med på å bidra til lisensen et skikkelig uforglemmelig spark i RÆVA! :evil: :evil: :evil: :evil:Sorry! Du tar nok litt feil. Du betaler ikke for å "se" på NRK, heller ikke at du skal ha NRK to i tillegg. Du betaler en lisens for å inneha - altså ha lov å har tv apparat/video. At vi ikke ser på NRK kanalene er derfor underordnet. Men spørsmålet mitt var om det er greit, etisk moralsk å drive en slik praksis at man betaler lisens for disse tingene. Du kjøper ikke et produkt, slik du gjør hvis du har parabol, men altså en lisens som gir deg lov å ha tv/video. Du må jo også betale mere i lisens dersom du velger å x antall tv. (Tror det er over 2stk?)
Gjest Poirot Skrevet 24. juli 2003 #30 Skrevet 24. juli 2003 Hvis det er penger for å få lov til å se på tv, burde ikke da midleen deles av tv-kanalene, og ikke bare gå til nrk?
celiasse Skrevet 24. juli 2003 #31 Skrevet 24. juli 2003 Etter å ha sniktittet i årevis så kom det en mann fra Nrk :evil: på døra tilslutt for å sjekke om jeg hadde tv. Heldigvis var j ikke hjemme. Da j kom hjem hang d en lapp på døra med beskjed om at j måtte kontakte dem for å begynne å betale lisens. :evil: :evil: :evil:
Soul Skrevet 24. juli 2003 #32 Skrevet 24. juli 2003 Nei jeg liker ikke å betale tv-lisens. Men jeg gjør det nå likevel etter at vi fikk en kontrollør på døra :evil: :evil: :evil:
Gjest Poirot Skrevet 24. juli 2003 #33 Skrevet 24. juli 2003 Etter å ha sniktittet i årevis så kom det en mann fra Nrk :evil: på døra tilslutt for å sjekke om jeg hadde tv. Heldigvis var j ikke hjemme. Da j kom hjem hang d en lapp på døra med beskjed om at j måtte kontakte dem for å begynne å betale lisens. :evil: :evil: :evil: Så nå gjør du det? Hvordan kan han vite om du har tv? Har lest at de baserer seg på statistikk. Tar ofte en runde og leser postkassenavn, sjekker de opp, og holder alder opp mot statistikk. De fleste unge har tv. Men ikke alle. Tenk om du var en av dem. Moralen er: ALDRI slipp inn noen du ikke vet hvem er i bygget du bor i ! Vi må forene oss!!!
Gjest Donna Skrevet 24. juli 2003 #34 Skrevet 24. juli 2003 Nei stemde jeg ! Synes det er en helt unødvendig regning jeg ! .......
Gjest Coolaid Skrevet 25. juli 2003 #35 Skrevet 25. juli 2003 Hvis det er penger for å få lov til å se på tv' date=' burde ikke da midleen deles av tv-kanalene, og ikke bare gå til nrk?[/quote']Du betaler ikke for å se, men for å ha en tv. Høres teit ut med slik er det.
celiasse Skrevet 27. juli 2003 #36 Skrevet 27. juli 2003 Så nå gjør du det? Hvordan kan han vite om du har tv? Har lest at de baserer seg på statistikk. Tar ofte en runde og leser postkassenavn, sjekker de opp, og holder alder opp mot statistikk. De fleste unge har tv. Men ikke alle. Tenk om du var en av dem. Moralen er: ALDRI slipp inn noen du ikke vet hvem er i bygget du bor i ! Vi må forene oss!!! Den gangen stilte jeg ingen spørsmål. Det var mannen min som ordnet opp i det. Men hadde d vært nå i dag.. hadde jeg ringt selv og sagt fra at den karen hadde bomtur. Ingen uvedkommende(med mindre de har en ransakningsordre) slipper inn i min leilighet.
*Lavendel* Skrevet 27. juli 2003 #37 Skrevet 27. juli 2003 Jeg betaler IKKE lisens, ikke forstår jeg hvorfor jeg skal gjøre det heller....
Marianne Skrevet 27. juli 2003 #38 Skrevet 27. juli 2003 Nei Nrk lisensen burde vært avskaffet for lenge siden. Nrk bør helle bli reklamefinansiert som alle andre kanaler må. Helt idiotisk spør du meg.
Gjest Tex Skrevet 28. juli 2003 #39 Skrevet 28. juli 2003 Betaler ingen regninger jeg, det gjør mannen min.... Og ja, jeg antar at han betaler lisens, ærlig som han er..... Men jeg synes det er en idiotisk avgift, ja!
Suzy Skrevet 29. juli 2003 #40 Skrevet 29. juli 2003 Jeg kan godt betale lisens, men det gjør meg rasende at jeg betaler full lisens og ikke får inn NRK2 her jeg bor. Det er svindel spør du meg! :evil: Suzy
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå