Gå til innhold

NRK lisensen!

Er det riktig å betale NRK lisens?  

1. 1. Er det riktig å betale NRK lisens?

• Ja
      8
    • Nei
      38
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Vet at det er veldig mange som er imot at vi betaler NRK lisens. Vi betaler jo lisens for å få lov til å inneha tv-apparat (man betaler også lisens for video). Mange mener at vi blir bløffet av NRK pga sponsingen av feks sportssendinger. Mange mener også at uten lisens ordningen ville vi fått et fattigere kulturnorge og færre programmer som har liten seeroppsluttning. Bør lisensordningen opprettholdes og hvilke konsekvenser vil vi få dersom det ble komersielt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne godt klart meg uten TV lisens, jeg ser så lite på NRK at det ikke hadde gjort noe om de hadde blitt reklamefinansiert de også

Skrevet

Jeg ser Extra-trekningen på NRK,og Grand Prix..

That's it!

NRK er for fjortisser og aldersdemente..

Skrevet

jeg ser også grand prix, også ser vi alltid på NRK på julaften/i jula.

Enig med du Barbie

Gjest Poirot
Skrevet

Ja det er riktig å betale den.

Ja, jeg sniker meg unna.

Nei, jeg liker ikke at vi har lisens, når NRK er full av sponsing og reklame.

Skrevet

NRK er noe jeg aldri ser på, kunne godt klart meg uten. Og vært noen kroner rikere.

Skrevet

HVA? har virkelig noen svart JA??? :roll:

selvfølgelig er det ikke riktig at vi skal betale for en vare vi ikke vil ha!!!! vi har ikke engang NRK, vi har parabol uten den kanalen, og må betale fordi vi har tv. SYKT!!!! og de som ikke får inn nrk 2 må betale for det. hårreisende. jeg hater NKR. skulle gitt alle som er med på å bidra til lisensen et skikkelig uforglemmelig spark i RÆVA!

:evil: :evil: :evil: :evil:

Skrevet

Det har gått sport i å ikke betale den. Jeg har aldri betalt, men så har jeg aldri hatt ny tv heller da :P Kom en pensjonist og banket på døren her og ville invitere meg til å bli med, noe jeg syntes var veldig rart ettersom det er streng adgangskontroll her.. noen må ha sluppet ham inn. Snakk om å pusse bikkja på naboen :ler:

Skrevet

Det er like riktig å betale lisensen som det er å kjøre i 60 i 60-sonen for å si det slik. En helt annen diskusjon er om avgiften har livets rett.

Hvor er moralen - tyvtittere!!!! :ler:

Gjest Liten
Skrevet

Ja, jeg sniker meg unna.

:Nikke:

Skrevet

Man betaler egentlig ikke lisens for å ha NRK - men for å ha TV, som Blåmann sier. Det er rett og slett en gammel luksusskatt fra den tiden det var luksus å ha TV.

Jeg betaler lisensen, om enn motvillig (var ikke til å unngå da vi kjøpte parabol...).

Bare vent til digital-TV kommer, og vi i tillegg må betale for en dekoder for å få inn kanalene - og da må vi ha en per TV! :x

Gjest Dolphina
Skrevet

Ja, jeg sniker meg unna.

:enig_animasjon:

Skrevet
Vi betaler jo lisens for å få lov til å inneha tv-apparat (man betaler også lisens for video).

Kan ikke skjønne at dette stemmer. Lisens for å få lov til å ha tv? Da skulle det vært et engangsbeløp da vel?

Det vi betaler for er NrK. Derfor får ikke NrK ha reklame på kanalen sin, men snikreklamer (kaller en stol for en stol jeg) har de jo med sponsinger og det hele.

Einar Førde uttalte for noen år tilbake at han mente lisensen en dag vil forsvinnne fordi NrK i fremtiden ikke kan unngå reklame i all fremtid. Jeg venter fremdeles på at den spådommen skal gå i oppfyllelse :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Kan ikke skjønne at dette stemmer. Lisens for å få lov til å ha tv? Da skulle det vært et engangsbeløp da vel?

Jeg betaler lisens kun for å ha tv'en og videoen jeg kjøpte i våres. Jeg får ikke inn en eneste kanal på den, så jeg kan ikke beskyldes for å se så mye på NRK. Ringte NRK for å forklare problemet, men det var ikke deres problem sa de, lisensen må likevel betales.

Men jeg skal nok få lurt dem. Faren min har tenkt å ringe butikken hvor jeg kjøpte tven og skrive den over i hans navn - han betaler jo allerede lisens på en tv hvor han får inn kanaler. Så da blir jeg lovbryter - men når de ikke hører på fornuft så...

Skrevet

Ring og si at du har kjøpt TV og video som en gave til noen (f.eks din bestemor eller tante eller en venn) - hørte om noen som ikke fikk flere krav etter dette.

Og det stemmer som sagt at du ikke betaler lisens for å ha NRK - det er bare det at statskanalen får disse pengene, og kan derfor ikke reklamefinansieres... Selv om de har reklame likevel...

Skrevet

Eller enda enklere; si at TV'n røyk og at du ikke har kjøpt ny; mao du har ingen TV - men at du selvfølgelig skal gi beskjed når du igjen går til anskaffelse av TV-apparat.

Gjest Poirot
Skrevet

NRK har steenge regler for hvordan man kan si ifra seg lisensen. Unasett må det gjøres skriftlig, og da blir det jo rett og slett bedrageri.....

Jeg som aldri har fått noe krav derimot... jag kan uten problemer slippe å betale.. :sjarmor:

Skrevet

Men har ikke NrK sånne sensorer så de kan spore opp signaler, så de kan finne ut at du har en tv som virker som du ikke betaler lisens på? Jeg også hadde tven min i pappas navn for noen år siden, men ble skremt da noen sa til meg at NRK kan finne det ut, og da blir det dyrt! Skal mye til for at de sporer det opp kanskje?

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg tror ikke noe på de sensorene. Og om de finnes, så må de da gå helt surr midt i Oslo i en bygård. og om de finner meg, har jeg spart penger allerede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...