summerrain Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Jeg sliter litt med å spise sunt. Og det er rett og slett fordi jeg har for lite kunnskap og ikke er kreativ nok! Derfor spør jeg dere om hjelp. Kan noen komme med eksempler på en sunn ukesmeny? Takk til alle som tar seg tid til å hjelpe meg:)
Nemesis Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Kanskje du kan ta deg en titt på disse oppskriftene. De er blitt vist på sunt og godt på tv2. http://www.tv2underholdning.no/suntoggodt/article2716626.ece
Malibulita Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Er det middager du lurer på, eller måltider for hele dagen? Vil du spise sunt for å slanke deg, eller for å få en bedre helse og være mer opplagt? Jeg er ganske flink, syns jeg selv, til å være kreativ og lage sunn middag. Jeg unngår å tilsette salt og fett, bruker magre og sunne varianter (målet mitt er vektreduksjon, men mye salt og fett er ikke bra for helsa generelt heller). Tips til middagen: - lag gryteretter med rent kjøtt - evt karbonadedeig istedet for kjøttdeig - lag saus av yoghurt/kesam og tomatpurre, tilsett saltfritt krydder - bruk de grønnsakene du liker, eksperimenter litt med smakfulle typer - frisk ingefær, gjerne i kombinasjon med yoghurt-sausen som jeg nevnte over Tips til kos: - varm eple med strødd kanel over i steikovnen - skjær opp god frukt, som melon, jordbær, appelsin i tynne skiver osv, bruk mager kesam med vanilje som dip - ta med oppskåret frukt i boks på skole/jobb, mye mer fristende enn å dra opp et eple fra veska - grønnsaker med dip av kesam og krydder med mindre salt i - IKKE light drikke, som sukkerfri saft eller brus. Det er ikke sunt, og det fører gjerne til rask sultfølelse. Vann er beste tørstedrikken!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå