Millii Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Vi har veldig lyst til å ha live musikk et par timer sånn på begynnelsen av festen, men vi kjenner ingen og kjenner heller ikke til noen som ikke tar mangfoldige tusen for jobben. Vi er ute etter noen som kan spille etter ønskeliste fra oss type hellbillies osv men også noen som kan spille for eksempel postgirobygget o.l. 1-2 personer er vel greit? Så lenge de er flinke og kan lage litt liv. Jeg aner ikke hva noe sånnt koster, og jeg vet heller ikke om noen. Er det noen som har erfaringer med dette? Vi bor likeutenfor Oslo.
Prestekrage Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 http://www.123fest.no/music/new-enquiry/st...CFU8TzAodvE1rrw Prøv der..
Millii Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2009 Tusen takk skal du ha. Tror dere dette er en nødvendighet i et bryllup? Eller er det noe de fleste ikke tenker over? Jeg har vært i bryllup før hvor de på det ene stedet hadde DJ, på det andre hadde levende musikk. Og jeg for min del syntes ikke dette hadde noe særlig å si på stemningen osv. Man har jo uansett en Toastmaster til å annonsere osv... Hva synted dere? Noen som har noen erfaringer om det ene eller det andre??
Concertina Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Hvis man har et godt band så synes jeg det har mye å si, i de bryllupene jeg har vært i med god, levende musikk så ble det veldig mye mer stemning og dans enn de hvor man kun hadde musikk på mp3 (med ett unntak, så det går an å få stemninga opp med bare mp3 og). ...men jeg gav ansvaret for musikk over til samboeren min, og han har foreløpig ikke funnet noe som høres bra nok ut (han er veldig musikkinteressert og kresen...) og IKKE koster en formue, så det spøker litt for levende musikk under festen her...
Millii Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har snakket med to stykker, altså de spiller sammen, ikke to band. De spiller mye musikk som vi liker, og jeg ser på kalenderen deres at de har mye å gjøre, så de kan jo ikke vært så ille da... Går jo ann å dra å høre på de når de spiller engang da.... Men jeg vet ikke... jeg vet ikke hva som er vanlig å betale for musikken... disse skulle ha 6000....
Concertina Skrevet 25. mai 2009 #6 Skrevet 25. mai 2009 Men jeg vet ikke... jeg vet ikke hva som er vanlig å betale for musikken... disse skulle ha 6000.... Helt ok pris det utifra det jeg har sett.
mamsemamma Skrevet 25. mai 2009 #7 Skrevet 25. mai 2009 Vi har veldig lyst til å ha live musikk et par timer sånn på begynnelsen av festen, men vi kjenner ingen og kjenner heller ikke til noen som ikke tar mangfoldige tusen for jobben. Vi er ute etter noen som kan spille etter ønskeliste fra oss type hellbillies osv men også noen som kan spille for eksempel postgirobygget o.l. 1-2 personer er vel greit? Så lenge de er flinke og kan lage litt liv. Jeg aner ikke hva noe sånnt koster, og jeg vet heller ikke om noen. Er det noen som har erfaringer med dette? Vi bor likeutenfor Oslo. Jeg syns personlig at levende musikk er mye mer stemningsskapende enn cd-musikk.. Et band kan "lese" festen og avpasse musikken deretter, og de kan kommunisere med gjestene. Vi skal ha et band der vi kjenner medlemmene godt. De tar vanligvis 10 000 for en typisk spillejobb, men vi får det billigere
Jade Skrevet 25. mai 2009 #8 Skrevet 25. mai 2009 (endret) Men jeg vet ikke... jeg vet ikke hva som er vanlig å betale for musikken... disse skulle ha 6000.... Musikeren vi hadde, tar 6000 hvis han ikke er toastmaster i tillegg. Er de flinke, så slå til Jeg merket godt forskjell på stemningen ved å ha levende musiker vs. mp3 Endret 25. mai 2009 av Jade
Caramellen Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 De jeg har snakkert med skal ha 12000kr - ... for en spillejobb.. Synes det er veldig dyrt? Må nå gå ann å finne noen som kan underholde oss for en litt billigere penge..hmm..
Gjest P.D Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 Tusen takk skal du ha. Tror dere dette er en nødvendighet i et bryllup? Eller er det noe de fleste ikke tenker over? Jeg har vært i bryllup før hvor de på det ene stedet hadde DJ, på det andre hadde levende musikk. Og jeg for min del syntes ikke dette hadde noe særlig å si på stemningen osv. Man har jo uansett en Toastmaster til å annonsere osv... Hva synted dere? Noen som har noen erfaringer om det ene eller det andre?? Hmmmmmm. nå må dere huske en ting. Er vokalist i en danseduo, vi har mye bra variert musikk, og får mye skryt. Vi er heller ikke noe dyr i pris i forhold til mange... MEN husk på det at et live band kan IKKE spille helt feilfritt en hel kveld, det er ikke mulig teknisk sett, det vil alltid komme noen småfeil iløpet av kvelden... Men se på det som noe positivt, er det noen små feil iløpet av kvelden er det iallefall EKTE, mange musikere som "jukser" med ferdig kjøpt komp etc... som går av seg selv så de slipper og "spille". Jeg er veldig heldig og har min forlovede med på keyboard, og han spiller ALT live, blir mye bedre også, selv om det "kan" komme noen små feil iløpet av kvelden. Er liksom litt av sjarmen. Til og med de store stjernene gjør feil i løpet av en konsert........men selvføleglig, de som spiller må jo også ha bra vokal osv, mye rart ute og går....lykke til med bryllupene!
TuttaV Skrevet 16. juli 2009 #11 Skrevet 16. juli 2009 Mamsemamma og Milii - kunne dere sendt meg navn på disse bandene?? Da hadde jeg blitt veldig takknemlig og glad!
Nigo-san Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 Jeg ville vært veldig betenkt med å betale mange tusenlapper til et to-personsband, eller til tre muntre tsjekkere som til vanlig spiller på StenaLine. Ikke fordi de ikke gjør en god jobb (og en leif eller to spiller da ingen rolle, sent på kvelden), men fordi jeg er rimelig nazi når det kommer til originalmusikk og ikke synes kopier er gode hvis de ikke nærmest overgår originalen. Har vært i bryllup der de hadde et fantastisk flott band, de spilte virkelig bra, men de var fem personer og hva det kostet tør jeg ikke tenke på. Men poenget er at selv om det er stemning i livemusikk, skal det låte bra også. Og jeg tror ikke at Thriller eller Hallelujah gjør seg så bra i miniversjon. Så etter min mening flesker man enten til med et skikkelig band, eller så lager man en genial iPodliste i steden. Det siste ville jeg satset på hvis det var budsjettbryllup, men det krever mye omtanke å lage noe som fenger. Sett av tid!
-Englefjes- Skrevet 17. juli 2009 #13 Skrevet 17. juli 2009 Så etter min mening flesker man enten til med et skikkelig band, eller så lager man en genial iPodliste i steden. Det siste ville jeg satset på hvis det var budsjettbryllup, men det krever mye omtanke å lage noe som fenger. Sett av tid! Helt enig. Tomannsband med trommemaskin er sjelden en slager. Av praktiske og budsjettmessige årsaker brukte vi iPod. Mannen min jobbet mye med å finne passende musikk, og la ned veldig mye arbeid i gode spillelister. Dette fungerte veldig bra, og folk var storfornøyde med musikken og stemninga på dansegulvet var høy. Vi valgte også å ha skikkelig anlegg (aktive høyttalere), ikke bare en ghettoblaster på et bord, som jeg har opplevd i enkelte bryllup.
FuriaTuria Skrevet 18. august 2009 #14 Skrevet 18. august 2009 Innlegget er endret iht KGs regler. Kontakt Hilde for annonsemuligheter. Arwen (mod)
Leiah Skrevet 19. august 2009 #15 Skrevet 19. august 2009 Vi skal ha trubadur i vårt bryllup:) Levende musikk er svært viktig i bryllup, men trubadur/band bør spille noe annet enn bare country og dansebandmusikk. Han vi skal ha spiller det meste! Koster 5000,- Og da komper han til sanger vi evt. måtte ha under kaffien også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå