Gå til innhold

Rensing


krii

Anbefalte innlegg

Noen som vet om et bra sted og rense brudekjolen i Oslo ?? Jeg stoler ikke på at alle renserier klarer det bra. Det er tross alt en god del penger som står på spill om noe skulle gå galt.

Vi giftet oss tidligere i juli og den må nå renses før jeg skal prøve og selge den (tror jeg - ikke helt bestemt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette lurer jeg også på. Og hva koster det. Jeg har kjolen min hos sydame nå. Og regner med å rense den både før og etter bryllupet. Har hørt det skal være en på Majorstuen?

Hvor lang tid tar det? Holder det med å beregne en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det koster opptil 1000 kr å rense en brudekjole, men dette avhenger veldig av hvordan kjolen er.

Ellers har det vært en del som har hatt dårlige erfaringer med kjolerens her inne, og som anbefaler å vaske kjolen selv. Da skulle man visst putte kjolen i et hvitt dynetrekk eller noe sånt, og putte i vaskemaskinen og vaske på snill vask og lav temperatur.

Er usikker selv på hva jeg skal gjøre, skal jo bruke kjolen min omigjen. Den er litt skitten på slepet, etter at jeg har gått rundt ute på fortauet med den.

Vil bare ikke få kjolen ødelagt!

Lurer på om jeg skal be om litt assistanse fra John og rett og slett vaske kjolen selv. Det er kanskje det tryggeste (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det skal være en på Majorstuen?

Hvor lang tid tar det? Holder det med å beregne en uke?

Jeg har brukt det renseriet i Industrigaten på Majorstuen mye, de er veldig flinke, og bruker ikke lang tid, etter min mening. Har renset en del drakter der, samt bunaden min, og har ikke hatt noenting å klage på.

Rensetid har vært 1-2 dager, stort sett. Inntil 3-5 rett før 17. mai (bunad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...