Jinx Skrevet 23. juli 2003 #1 Skrevet 23. juli 2003 Det er så mange her som referer til mannen sin, samboeren sin, eller kjæresten sin som gubben..!? Gubben forbinder jeg med en gammel mann = gubbe.. Har dere alle gamle menn, eller kan gubben også være i tyve åra ? Tredve ? Førti ?...
Gjest Hilde K S Skrevet 23. juli 2003 #2 Skrevet 23. juli 2003 Alle menn kan være gubbete... Tror jeg bruker navnet hans mest, jeg. Eller det blir mannen min, min kjære og slike ting. Mest i kjærlige vendinger. Mulig jeg har brukt gubben min også :oops: men jeg er enig med deg, det er kanskje ikke så pent. Nå fikk jeg noe å tenke på i kveld ! :D
Gjest Tristessa Skrevet 23. juli 2003 #3 Skrevet 23. juli 2003 Litt skyldig her... Kaller ofte kjæresten for gubben. Ikke for at han er gubbete på noen som helst måte, men det falt meg naturlig på en eller annen merkelig måte. Det verste er vel at foreldrene har adoptert kallenavnet.
Barbie Skrevet 23. juli 2003 #4 Skrevet 23. juli 2003 Gubben min er 34 år,men likevel en gubbe... Å omtale han som mannen min høres så fjongt ut. Kunne selvfølgelig kalt ham Ken,siden mitt nick er Barbie..
Nala Skrevet 23. juli 2003 #5 Skrevet 23. juli 2003 Bruker "gubbe" om mannen min av og til. Bruker det mer humoristisk, ikke for at han faktisk er en gubbe Han er 26.
Gjest Scampi Skrevet 23. juli 2003 #6 Skrevet 23. juli 2003 På min dialekt høres det jålete ut å si "min mann", og siden det ikke finnes så mange alternativer blir det gubbe innimellom.. Må derimot innrømme at min kjære som regel kaller meg "min kone" eller "min kjære" - aldri "kjærringa mi" selv om det er det naturlige motstykket til gubbe.. :oops: fikk nesten dårlig samvittighet nå...
MarianneE Skrevet 23. juli 2003 #7 Skrevet 23. juli 2003 Synes egentlig at Gubbe høres så "gammelmann" aktig ut, jeg! Kaller ham for Mannen min eller bruker navnet hans.....
RoadQueen Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Som nygift er det ganske ålreit å kunne si "min mann" - så det gjør jeg! I tillegg til "min kjære" eller navnet hans. Gubben høres gammelt ut for meg. Det sier jeg nok ikke før han blir pensjonist :D
Jinx Skrevet 23. juli 2003 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2003 Hvor jeg kommer fra er en gubbe en gammel (skjeggete) mann... Eller en gammel hest.. Syns nesten gubbe er litt negativt ladet..
Cita Skrevet 23. juli 2003 #10 Skrevet 23. juli 2003 Jeg bruker Gubbe her inne på KG, men irl blir det xxxx xxxxxx eller kjekken, sexy, eller rett og slett DUST
Gjest Hilde K S Skrevet 23. juli 2003 #11 Skrevet 23. juli 2003 Vel ,det hender at jeg kaller han Tigergutt også da....
chimp Skrevet 23. juli 2003 #12 Skrevet 23. juli 2003 Omtaler aldri sambis hverken som gubbe el type...liker ingen av benevnelsene. Reagerer negativt hver gang jeg ser el hører d. Men that's me!
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2003 #13 Skrevet 23. juli 2003 Er gammelmodig og noe negativt. Men enda verre er KJERRINGA. Min kjære jober i et litt røft og mannsdominert miljø, det samme gjør min far. Kjerringa er nok mer utbredt enn mange kvinner skulle ønske seg, og jeg har nedlagt forbud. (Heldigvis klager sambo over disse betegnelsene av komnene, så jeg vet ahn ikke liker det selv. Ergo: jeg er kanskej en bitch til tider, men ingen kjerring!)
Mette Skrevet 23. juli 2003 #14 Skrevet 23. juli 2003 Her inne bruker jeg mannen min, og av og til gubben, av den enkle grunn at jeg ikke vil si navnet. I rl bruker jeg navn eller kosenavn, når jeg snakker til han.Omtaler jeg han , bruker jeg alltid navnet. :blunke:
Edie Skrevet 23. juli 2003 #15 Skrevet 23. juli 2003 For meg er også gubbe en gammel mann. jeg sier sambo her inne, men navnet hans eller gutten min til ha irl
chimp Skrevet 23. juli 2003 #16 Skrevet 23. juli 2003 Den dagen sambis hadde kalt meg 'kjerringa' tror jeg at jeg hadde slått....om jeg aldri har gjort d før! Men tanken er helt absurd!
OppNed Skrevet 23. juli 2003 #17 Skrevet 23. juli 2003 Elskling bare faller helt naturlig. Både her og IRL. Han er jo det. Elsklingen min! Gubbe og kjerring høres forferdelig ut, enig i det. Han kaller meg enten ved navn, et spesielt kosenavn som jeg ikke røper her, skatt, pus, lillevenn :o , masse kosenavn, igrunnen, når jeg tenker meg om. Kos.
Maxine Grey Skrevet 23. juli 2003 #18 Skrevet 23. juli 2003 Jaja, dere unge. Nu har det seg slik at både jeg (kjerringa) og min mann (gubben) er noget alders-stegne og ikke så raske lenger, nu, så når vi kaller hverandre nettopp med disse ubenevnelige ord, faller det litt vanskelig å løpe efter hinannen for om mulig på denne måte hindre igjentagelser av de før nevnte ord... forsåvidt at man egentlig burde gledes over det faktum at man er såpass til stede at man kan tiltales i det hele tatt med nogle ord... Jaja.
jamjam Skrevet 23. juli 2003 #19 Skrevet 23. juli 2003 Vi bruker ikke hverken gubben eller kjerringa her i huset,men jeg hadde over hodet ikke hatt noe problem med å bli kalt kjerring.. For meg betyr det den som er kjærest for deg,men det er kanskje fordi det er vanlig i dialekta mi.
Gjest lekebøll Skrevet 23. juli 2003 #20 Skrevet 23. juli 2003 Tipper en del bruker "gubben" humoristisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå