Gå til innhold

Vinter, vår, sommer, høst! (farger)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Hvordan deler man inn fargene i årstider?

Har ofte hørt folk si at de kler best f.eks vinterfarger.

Lurer fælt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Samme her. Har vel aldri tenkt så mye over det heller. Men da jeg fikk briller, gikk de nøye igjennom fargene, og kom frem til at jeg kledde best kalde farger. Nå med mørkt hår ønsker jeg meg litt mørkere innfatning på brillene (mørkebrunt, svart), men de jeg har er fine de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordfarger som brun, olivengrønn, lilla etc mener jeg går under høstfarger. Kalde farger som f.eks blå mener jeg går under vinterfarger.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle farger finnes i Vinter, vår, sommer og høstfarger, det er tonen, skarpheten osv som avgjør hvilke årstider de tilhører.

Eks:

Vinterfarger er skarpe, klare og kalde farger

Vårfarger er, rene men duse, og varme farger

Sommerfarger rene friske og litt kalde farger

Høst mettede, dype, varme litt "grumsete farger

Tenk deg naturens farger i de forskjellige årstidene.

Innefor disse betegnelsene finner man alle farger.

Mao, lille kan være både vinter, vår, sommer eller høst.

Så det blir feil og si...nei, jeg kler ikke blått f.eks.

Du har bare ikke funnet den rette blåfargen.

Et spennede tema faktisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utdypning Cita. Du sa akkurat det jeg tenkte, men ikke klarte å få frem. Det er helt klart tonen som bestemmer om fargen er høst, vinter, vår eller sommer.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel selve ansiktet og fargene dine som bestemmer om du er høst, vår, vinter eller sommer?

Husker ikke hvilken forskjell det er og hva som er hva...

Men det går på hårfarge, pigment, øynefarge osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for utdypning Cita. Du sa akkurat det jeg tenkte, men ikke klarte å få frem. Det er helt klart tonen som bestemmer om fargen er høst, vinter, vår eller sommer.

Jennifer

Har hatt en del kurs i dette, og råder alle som har mulighet til å delta på et slikt kurs å bli med.

Man finner sine egne farger, og man ser fort hva man kler og hva man ikke kler.

Det er også helt utrolig hva man kan formidle med farger.

Det kan brukes til alt, være seg interiør, eksteriør, make-up, klær, ja nær sagt overalt der man setter farger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel selve ansiktet og fargene dine som bestemmer om du er høst, vår, vinter eller sommer?

Husker ikke hvilken forskjell det er og hva som er hva...

Men det går på hårfarge, pigment, øynefarge osv.

Ja det er det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig med høst og vår, for de kan være temmelig like. Har sett i en bok om det, men klarte ikke å avgjøre om jeg var høst eller vår, tror kanskje noe imellom. Konkluderte med at jeg må ha varme farger ivertfall.

Lån en bok om det på biblioteket da vel! Den jeg så i hadde bilder av ansikter som eksempler, hvor de vurderte teint, øyenfarge, hårfarge, fregner/ikke fregner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig med høst og vår, for de kan være temmelig like. Har sett i en bok om det, men klarte ikke å avgjøre om jeg var høst eller vår, tror kanskje noe imellom. Konkluderte med at jeg må ha varme farger ivertfall.

Lån en bok om det på biblioteket da vel! Den jeg så i hadde bilder av ansikter som eksempler, hvor de vurderte teint, øyenfarge, hårfarge, fregner/ikke fregner osv.

Noen kan være en kombinasjon av flere "årstider"

Den letteste måten å finne ut om du tillhører den kalde eller varme siden, er å se hva du kler best av gull eller sølv.

Men som du sier...du kan være en kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil gull. Det sa ikke boken noe om, imorgen skal jeg se om jeg finner en ny, lenge siden jeg har sett på dette :D

Hva er jeg da? Sølv, hvitt gull, stål osv. kler meg ikke i det hele tatt. Det får bare være så moderne det vil for meg.

Tips til de andre: Det finnes sånn fargeprøve karusell / ligner litt på en sammenslått vifte, med farger i hver årstid, som man kan ta med på butikken når man handler, og sammenligne med. + at den kan tipse deg om fine farger til deg du ikke visste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil gull. Det sa ikke boken noe om, imorgen skal jeg se om jeg finner en ny, lenge siden jeg har sett på dette  :D  

Hva er jeg da? Sølv, hvitt gull, stål osv. kler meg ikke i det hele tatt. Det får bare være så moderne det vil for meg.

Man trenger ikke å være så opptatt av motefarger, dersom man vet hva man kler.  

Kan jo heller bruke motefargene i tilbehøret.

Tips til de andre: Det finnes sånn fargeprøve karusell / ligner litt på en sammenslått vifte, med farger i hver årstid, som man kan ta med på butikken når man handler, og sammenligne med. + at den kan tipse deg om fine farger til deg du ikke visste om.

De "viftene" er kjempesmarte, men man må som regel ha tatt en fargeanalyse for å få kjøpt de.

De er litt sleipe der :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...