Gå til innhold

faen, faen, faen - sprekk :'(

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Helv*tte, jeg har gjort det igjen.

Dietten min sprakk, og jeg har hatt i meg masse dritt.

Middagen skulle være moderat - jeg spiste den, ble mett - og alt skulle vært bra.

Men så spiste jeg opp restene fra i går (grøt - og det ER mettende), pluss masse kjeks i tillegg (som ikke var gode engang - hev de bare i meg)...

Nå sitter jeg her overmett og med en samvittighet som ikke kan beskrives. Er ikke snakkbar med familien, nå er jeg så rasende på meg selv at det er en gru.

Kommer sikkert til å la det gå ut over morgendagen, enten i form av å droppe enten frokosten eller middagen... Dette må straffes...

HELVETTE, hva er galt med meg - hvorfor kan jeg ikke begrense meg. Hva er det som skjer med meg når slike "sprekk" kommer.

Jeg har hatt 3 slike den siste uken, før dette har jeg klart meg kjempebra i flere måneder. Jeg blir så frustrert.

Får den følelsen av at det er noe jeg har lyst på, men vet ikke hva - derfor må jeg prøve litt av alt... Flere som har det slik - hva kan gjøres?

Er så lei meg, har mest lyst å gråte. Legge meg ned å glemme alt..

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Hei du!

Det gjør ikke noe.

Det er ikke så lett, og det trenger du jo ikke å innbille deg heller.

De fleste tryner litt i blant, men poenget er å fortsette likevel, og ikke bli liggende og sutre.

(Jeg skjønner jeg også at det er irriterende :P - men du må ikke la det overskygge faktumet at du faktisk er så målbevisst at du har bestemt deg for å begynne. Det er bra gjort i seg selv.)

Det gjør ikke noe om du har en slik dag en gang i blant, forresten.

Det er det totale inntaket som teller - ikke en dag du skeier ut.

Har du en "spisedag" i uka?

Det kan være lurt dersom du synes det er vanskelig å holde seg til dietten - 1 usunn dag ut av 7, vil ikke utgjøre noe på kroppen din.

Å droppe et måltid i morgen er bare tull.

Du må spise lite men jevnt, og derfor vil det å droppe måltider i morgen være mye verre enn det var å "sprekke" i dag.

Når du "driter deg ut", må du komme inn i normalt gjenge igjen, ikke skeie ut enda mer!

Tenk på at du har vært flink i flere måneder, du.

Denne "sprekken" denne uka har ingenting å si, så lenge du heretter klarer å holde deg til dietten.

Og kanskje legger til en spisedag i uka for å slippe fremtidige "glipper".

Du har ikke tenkt på at det er noe annet enn selve maten du har lyst på/til..?

Ofte man bruker "noe" for å døyve noe annet.

Å spise fordi man har det vanskelig ellers, for eksempel...

Bare en tanke.

Lykke til - ikke motarbeid deg selv.

Gjest dolly duck
Skrevet

Jeg vet hvilket helvete det er!! Alt raser sammen og jeg har bare mest av alt lyst til å gi opp!

Skulle ønske det var en pille jeg kunne ta når suget kom. Suget etter dritt mat og søtsaker. For kommer suget så er det ingenting så stopper meg. :sinnatagg:

Skrevet

Takk - dette kjenner jeg igjen. Spiste "for mye" en dag, og straffet kroppen med å spise lite/ingenting neste dag. For meg ble det for mye i helgen, og deretter ikke noe mandag - dvs. Nutrilett bar og salat....

Så leste jeg dette i et ukeblad hos min mor (klippet det ut og har det i lommeboken):

Kilde: The Cochrane Library

Personer som lider av bulimia nervosa har episoder med overdreven spising etterfulgt av en sterk frykt for vektøkning. For ikke å legge på seg velger noen å brekke seg, trene iherdig, bruke avførende eller vanndrivende midler eller rett og slett å faste. [...] For de fleste er de psykiske følgene av sykdommen den størtse belastningen. Episodene med overspising blir som regel ledsaget av tristhet og selvkritikk. Man vet ikke sikkert om depresjon er årsaken til, eller en følge av spiseforstyrrelsen eller om de har en annen, felles årsak. [...]

Fant ut at jeg var på vei inn i noe som kunne utarte seg, så jeg klippet det ut, la det i lommeboken, og sluttet å sulte meg etter en utskeielses-helg eller -dag.

Det er som sagt over her, du legger ikke på deg av EN dag. Og om du gjør det er det ingen krise - det er mye verre å rote til med psyken og humøret, livslysten og gleden over å kommunisere med andre.

Håper klippet kan hjelpe deg litt også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...