Gjest Koukla Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Mens vi er hos fotografen skal gjestene få sprudlevann og frukt på lokalet. Hva slags frukt er "i sesong" nå? I utgangspunktet tenkte jeg disse: epler, druer, jordbær, to slag meloner, mango, fersken, nektariner Er druene gode nå? Jordbær har det vel akkurat begynt å komme i butikken, men syns ikke de er så veldig søte. Fersken og nektarin liker jeg ikke, så jeg aner virkelig ikke om de er gode nå. Hva gjør dere andre? Noen som har noen bedre forslag? Det må være frukt som ikke er for sølete (som ananas og pære, f.eks), ellers er det meste av interesse.
Sunshine Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tror ikke du trenger så mye. Nektariner og fersken er det vel litt tidlig for. Dessuten ser jeg ikke helt for meg at jeg ville spist en hel frukt med stein i når jeg var i bryllup. Det er ganske grisete....Mango er også ganske grisete å spise. Frukter med hardt skall, eller uten skall passer best. Melon, druer og jordbær holder i massevis. Legg til litt ananas så blir det strålende. Det har jeg fått andre steder og jeg synes det var akkurat passe.
Kirby Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Alt som kan spises med en hånd, i munnfull-størrelse og som ikke søler.
Møffi Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Jeg vet det ikke er spesielt eksotisk, men (oppkuttet) banan er veldig mettende, hvis du har stupsultne gjester og det er litt igjen til middag...
Gjest Purple Haze Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Kiwi gir også en del næring, og er friskt og godt. Hva med å ha litt nøtter ved siden av? Nøtter og frukt sammen er sunt og passe mettende.
Rampolina Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Jeg vet det ikke er spesielt eksotisk, men (oppkuttet) banan er veldig mettende, hvis du har stupsultne gjester og det er litt igjen til middag... Og det blir brunt etter fem minutter og lite appetittelig...
Gjest SmallTalk Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Bananbiter holder seg vel en liten stund hvis man drypper litt sitronsaft over? :klø: Men sånn ellers, så kan disse være greie: -Jordbær -Piel del Sapo-melon -Cantaloupe- eller honningmelon -Mango -Kiwi -Vannmelon -Druer (røde og grønne) -Pære -Physalis -Ananas -Eple -Litchi (hvis du får tak i)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå