Hillevi Skrevet 23. mai 2009 #1 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva er egentlig vitsen med å skrive pakkeliste? Hører om mange som skriver pakkeliste før de skal ut og reise, gjerne flere uker i forveien. Hva er det man skriver der? Er det typ: Pass Penger Biletter Solkrem Reiseguide 7 truser 7 par sokker 3 skjørt (sånn detaljert? 1 olaskjørt, 1 sort og 1 grønt f.eks) 2 kjoler 2 shortser Tannbørste Shampoo Foundation... Jeg passer på å kjøpe inn det jeg trenger før en tur, og skriver gjerne handleliste da. Passer også på at alle klærne er rene og klare til kofferten skal pakkes. I siste liten kjøper jeg litt snacks til flyturen, lesestoff og annet småtteri. Jeg pakker en dag eller to før jeg reiser, og først da synes jeg det kan virke litt fornuftig med en pakkeliste. Selv om jeg aldri har skrevet en selv. Hva skriver dere i pakkelistene, og hvor detaljerte er dere? Kanskje kommer jeg til å synes at pakkeliste er en suveren idè når dere svarer her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. mai 2009 #2 Del Skrevet 23. mai 2009 Det kan være greit å ha hvis du mister/blir frastjålet bagasjen Men da må ikke pakkelisten ligge i bagasjen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. mai 2009 #3 Del Skrevet 23. mai 2009 Ellers tror jeg det bare er som en huskelapp til seg selv, med hva man må huske å ta med seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. mai 2009 #4 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg skriver pakkeliste fordi jeg alltid pakker i siste liten. Gjerne et par timer før jeg skal legge meg, dagen før jeg drar. Men jeg skriver aldri opp x-antall topper og x-antall bukser. Jeg skriver opp ting som jeg ikke vil glemme, og så krysser jeg ut når det er pakket sånn at jeg vet det er med. For eksempel: * Mobillader * Omformer * P-piller * Paracet * Reisehårføner * Gnagsårplaster Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 23. mai 2009 #5 Del Skrevet 23. mai 2009 I likhet med Sunshine skriver jeg bare opp ting som er dumt å glemme, som medisiner, ladere, medisiner og sånne ting. Klær er klær, der hiver jeg nedi kofferten det som passer der og da. Pakker som regel i siste liten, men bruker ikke så lang tid på å tenke meg om om jeg skal ha med ti eller tolv topper. De eneste gangene jeg har skrevet opp klesplagg har vært når jeg har dratt på backpacking; planleggingen blir liksom noe annet når man skal bruke de samme klærne i tre måneder og ikke kan ha med seg mer enn maks 15 kilo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. mai 2009 #6 Del Skrevet 23. mai 2009 De eneste gangene jeg har skrevet opp klesplagg har vært når jeg har dratt på backpacking; planleggingen blir liksom noe annet når man skal bruke de samme klærne i tre måneder og ikke kan ha med seg mer enn maks 15 kilo. Signerer den, da var jeg også ekstremt nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 23. mai 2009 #7 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg skriver liste fordi: - da husker jeg å vaske ting på forhånd - være sikker på at klærne passer sammen og at man har noe for alle anledninger - lettere å tenke logisk gjennom pakkingen og ikke ta med for mye - lettere å planlegge hva man eventuelt har en unnskyldning til å kjøpe på tur - jeg glemmer så lett noe når jeg pakker uten liste - jeg liker å planlegge og å skrive lister (jah, sært, jeg vet) Mine lister er som regel militant detaljerte, ned til hvilken øyenskygge og leppestift som skal med i sminkepungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2009 #8 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg skriver pakkelister når vi skal avsted. For ellers garanterer jeg at jeg kommer til å glemme noe viktig. Pakker nok ting som ikke står på lista også, men skriver i alle fall ned de tingene jeg VIL ha med meg. Og lista til mannen inneholder antall av ting og tang. Det er mer "pakkehjelp" da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 24. mai 2009 #9 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg skriver pakkeliste for at jeg ikke skal glemme noe og slik at jeg skal huske å vaske og kjøpe inn det jeg skal ha med. Lista er ikke veldig nøyaktig når det gjelder klær. Jeg skriver f. eks bare skjørt, ikke hvor mange jeg skal ha med og hvilke. Pakkeliste gjør at pakkingen går fortere og lettere. Også gir lista meg en følelse av at jeg har kontroll før jeg skal dra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillevi Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 24. mai 2009 Her var det kommet mange svar! Jeg tenker vanligvis på de viktigste tingene jeg trenger, og legger det klart tidlig... Men det kan selvsagt være lurt å skrive det ned ja, og krysse av etterhvert som man legger det ned i kofferten. Jeg er litt redd for å stole for mye på lista på en måte. Jeg tror at jeg har skrevet ned det viktigste, men har kanskje glemt noe som da ikke kommer med. Men da kan jeg både ha liste og fortsatt gruble selv. Fungerer det med liste en gang, fungerer nok pakkingen bedre de neste gangene også. Skal skrive opp det aller viktigste nå som ladere, medisin og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. mai 2009 #11 Del Skrevet 24. mai 2009 Om jeg kunne "lagt det klart lang tid i forveien" så hadde jeg kanskje ikke trengt så mange lister. Men her i huset er ting litt mindre organisert, så ting blir ikke rene før rett før de skal pakkes, ladere og kamera er jo stadig i bruk. Og nå i det siste skjer dessuten pakkingen om kvelden etter at junior er kommet i seng, og vi er begge slitne, og aner ikke hva som burde vært med. Da er det godt å ha ei liste som er skrevet opp på dagtid, så kan vi gå på autopilot og finne frem ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 24. mai 2009 #12 Del Skrevet 24. mai 2009 Hvis jeg skriver pakkeliste er det helst fordi jeg kjeder meg eller har reisefeber og vil korte ned ventetiden Ellers pakker jeg dagen i forveien - klesvask har god sirkulasjon her i huset, så skittentøyskurven er som regel tom Pakker alltid veldig lett - passer på at jeg har nok undertøy og sokker og et par antrekk (avhengig av turens lengde) - av erfaring vet jeg at jeg kommer til å shoppe litt uansett Viktige medisiner har jeg alltid ekstra av i veska uansett, samt at jeg har en ekstra mobillader i veska til enhver tid. Kameralader ligger alltid i fotobagen, sammen med det andre utstyret jeg trenger (ekstra minnekort, objektiv, etc). Når det gjelder toalettsaker skaffet jeg meg et reisesett med småflasker av shampoo, balsam og dusjgel fra Body Shop som jeg fyller på etter behov når jeg kommer hjem fra tur. Dette ligger alltid klart i en egen toalettmappe sammen med deo, tannbørste/krem og litt sminke i reisesize, samt plaster, pinsett, allergimedisin, miniflaske med pyrisept og q-tips, så det eneste jeg trenger å pakke med er parfyme Ellers er det pass (som alltid ligger sammen med reisedokumentene som også skal være med) reiseguide og laptop. Pleier å være flink til å huske å ta med reisefølget mitt også. Bestevenninna mi og jeg pleier ofte å ringe hverandre kvelden før en av oss skal ut og reise for å få en kjapp sjekkliste på hva man må ha med, og så lenge vi er enige, er det meste som regel med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 24. mai 2009 #13 Del Skrevet 24. mai 2009 Heh, jeg skriver pakkeliste, men pakker som oftest samme dagen (om ikke flyet er fryktelig tidlig) og bare flyr rundt og tar med det som trengs. Syntes det var stress en del år siden og da sjekket jeg virkelig pakkelisten og krysset av og så videre, men etter hvert blir man vant til å ta med alle de tingene som trengs. Tar med det som man bruker + klærne som man liker best (avhengig av klima da). Så jeg glemmer sjeldent noe nå, og listene er bare litt underholdning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 24. mai 2009 #14 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Jeg skriver pakkeliste for å huske å ta med meg alt det som jeg synes er essensielt å ha med. Krysser av på lista etter som alt er pakket. Kan finne på å skrive pakkeliste lang tid i forveien, men da er det som regel fordi jeg gleder meg sånn til å reise at jeg synes det er kjekt å sulle litt med pakkelista. Edit: Ja, også skriver jeg også antall topper, bukser, truser osv, slik at jeg har beregnet hva som er minimum. Endret 24. mai 2009 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalle Skrevet 24. mai 2009 #15 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg har lært at og skrive en huske liste på hva man skal ha med seg på ferie er ganske så lurt. Jeg er helt avhengig av medisiner, livsnødvendig. Så jeg ble asylsøker i Sverige jeg...........meget morsomt, dette har jeg fått høre i lang tid om. Kunne ikke kjøre 10 timer tilbake. Og vi var på vei til Italia og hadde ikke så god tid. Men, medisinene kosta meg ingenting, siden jeg ble asylsøker. Så jeg fikk "sørvis" jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 24. mai 2009 #16 Del Skrevet 24. mai 2009 Pakkeliste er vel greit så man husker alt man skal ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 24. mai 2009 #17 Del Skrevet 24. mai 2009 Jeg skriver også huskeliste når jeg skal pakke. Jeg synes det er en grei måte sånn at jeg husker alt jeg skal ha med. Listen er ikke særlig detaljert når det gjelder klær jeg skal ha med men litt.. Jeg begynner å skrive liste et par dager før reisen sånn at jeg bare kan skrive ned ting underveis når jeg kommer på flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 26. mai 2009 #18 Del Skrevet 26. mai 2009 når jeg var liten husker jeg mamma pleide å skrive pakkelister, en for meg, en for hver av brødrene mine, en for henne selv, en for pappa og til slutt en mer generell liste som gjaldt diverse ski, badeleker, mat og alt mulig annet i samme kategori avhengi av når og hvor vi skulle da.. hun gjorde det nok for å passe på at alle fikk med seg det de skulle. selv synes jeg det er litt moro å skrive lister og planlegge..så for min del er det mer en hygge/kose ting enn en nytte ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå