Bianca Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Jeg vet ikke om dette er rette forum, men jeg prøver meg dog. Vi har noen polske arbeidere som jobber i bygården der jeg bor. Etter at de har vært her en stund, har jeg oppdaget at det er aktivitet der nede størsteparten av døgnet. Det virker for meg som om de bor der, ettersom jeg hører og ser dem selv lørdagskveldene og på helligdager. Ofte er det ingenting som tyder på at de er på jobb. Jeg tror jobben deres er å omgjøre deler av bygningen til en leilighet, men de har også gjort arbeid i korridorene, kjelleren og andre offentlige deler av bygningen. Er dette ulovlig? Bør det meldes fra til noe sted? Jeg har ikke lyst til å være en sånn nysgjerrig nabokjerring som bare vil gjøre livet surt for andre, men jeg tenker litt på dette med å sørge for at arbeidsgivere gir visse rettigheter og standarder for arbeid - også til polske arbeidere (som ikke kan norsk, som mange av disse). Håper noen kan svare
Zzyzx Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror at det er ulovlig arbeid bare fordi det er polakker der? Hvis du ser noe mer konkret som tyder på det, f.eks. dårlige boforhold, så er det på tide å reagere.
Bianca Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2009 Selvfølgelig gjør jeg ikke det! Det jeg skriver er at det ser ut som at de BOR midt oppi det de driver og pusser opp. Som er fullt av støv og maskiner og det ene og det andre. Dessuten ser det ut til at de jobber døgnet rundt. Og jeg lurer på om dette kan være lov? Jobber de under ulovlige arbeidsforhold? Er det lov at de bor der? Kunne ikke bry meg mindre om hvor de er fra vel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå