Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min vil at jeg skal stripe håret hennes - noen som har noen tips? Hun stoler fullt og helt på meg, så jeg vil gjerne at det skal bli vellykket...

Jeg har selv tatt foliestriper hos frisør og er veldig fornøyd med disse. Burde jeg prøve å lage foliestriper på henne, eller er det lurest å gjøre det på "gamlemåten", med hetten som følger med pakken?

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg har laget striper ved bruk av folie på en god venninne og dette gikk kjempefint, bare husk at du trenger fargepensel og gode hansker som passer hånden din slik at du er stødig på labben.

Minnie

Skrevet

Fargepensel...? Hvor får man kjøpt sånne - i hobbybutikk eller noe? Er det der jeg finner hansker også? De som følger med pakken er vel type one size - jeg har gjort dette en gang før for lenge siden, mener å huske at du var altfor store.

Hvordan gjør du det med folien? Trekker du bare ut en tjafs med hår her og der, "maler" med penselen og pakker de inn med folie?

Er det ikke litt vanskelig å få det bleket jevnt --- det tar jo litt tid før du starter med første stripe til den siste er ferdig...

Ble litt mange spørsmål... Boblet litt over her :oops: Jeg vil bare at det ikke skal bli mislykket... Kjedelig å ødelegge håret til bestevennen :-?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Fargepensel selges i parfymeri og plasthansker i rett størrelse fåes på apoteket.

Når jeg lager foliestriper så jobber jeg meg bortover langs midskillen og tar ut en og en lokk ved hjelp av en tynn kam med strikkepinneskaft som skiller håret perfekt. En slik kam fåes for 9.90 på H&M.

Du bør jobbe ganske raskt for at dette skal bli pent og ikke fomle for mye. Å sette foliestriper bør ikke ta mer enn 15 minutter avh. av hårlengde og antall striper. Husk også og klippe opp så mange folieremser at du har nok.

Minnie

Skrevet

Tusen takk for hjelpen, Minnie! Hadde aldri tenkt på dette med riktige hansker, pensel og kammen selv. Godt at vi uerfarne kan få litt hjelp...

--- lurer på hva jeg skulle gjort uten KG... :smile:

Skrevet

Hmmm... jeg stripet håret mitt hjemme for noen uker siden, og resultatet ble ikke så bra. (Brukte Feria Contraste, den som det følger en sånn påføringsbørste med). Det endte med at jeg gikk til frisøren dagen etterpå for å rette det opp. Det kostet ca. 1500,-. Huff og huff! :roll:

Neste gang jeg vil ha striper drar jeg nok rett til frisøren. Skal ikke stripe hjemme mer ihvertfall...

Skrevet

Vi stripet håret til venninnen min i går -- det ble kjempebra! Nok engang takk for tips, Minnie!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...