Gå til innhold

Niesen min fyller 6 år, hva er "in" på leketøysfronten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to nieser, og det er et strev hvert år å kjøpe gaver til de som de liker. Foreldrene sier at jeg ikke skal kjøpe noe, at de har nok fra før, men ærig talt, en liten gave til bursdagen sin skal de få når de er så små.

Så over til problemet, hva er populært hos barn nå til dags? Jeg er ikke oppdatert på denne fronten.

Den minste fikk en blekksprut som man putter modelleire oppi, og de lagde små figurer. Det var en hit!

Og det var bare flaks jeg fant den i butikken her (bor i utlandet, og de prater dårlig engelsk, så får ikke spurt de om tips heller).

Så da vil jeg gjerne kjøpe noe like populært til den eldste som fyller 6 år.

Tips taes med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jenter i den alderen pleier å like alt prinsesseaktig, kjoler, smykker, taira osv.

Ellers er vel bøker en fin gave, cd`er eller dvd`er med musikk/film de liker.

Lego liker de fleste barn, uansett kjønn. Tegne- eller formingssaker av ulik art. F.eks perler som man kan lage egne smykker av.

Skrevet

Min 6- åring leker med Polly Pocket, Barbie, Littlest Pet Shop, Belville, div. samlefigurer (hester, hunder, katter), tegning, maling, perler.

Ellers er det populært med bøker, film (High School Musical, Hanna Montana), musikk etc.

Pynteting som hårpynt, neglelakk, lipgloss, smykker, kjoler etc.

Mye mer og, men det var det jeg kom på i farten.

Skrevet

Signerer det andre har skrevet før meg; Polly Pocket, Barbie, utendørsleker, rosa stæsj, klær, etc.

Forøvrig synes jeg det blir altfor mye "rosa", "prinsesse" og Barbie, jeg kjenner ikke helt igjen dette fra da jeg selv var liten. Det blir så utrolig kjønnsstereotypt. :filer:

Neste gave blir en speiderkniv med min niese sitt navn på....Håper hun lærer seg å spikke og bruke den på vettugt vis.

Skrevet
Forøvrig synes jeg det blir altfor mye "rosa", "prinsesse" og Barbie, jeg kjenner ikke helt igjen dette fra da jeg selv var liten. Det blir så utrolig kjønnsstereotypt. :filer:

Veldig enig i det du skriver. Heldigvis er jeg velsignet med jenter som leker med biler, leker politi og røver, bygger lego city etc. Men ser jo på venninnene deres at det tydeligvis hører til sjeldenheten.

Skrevet

Build a bear eller noe... :klø: Det var det min niese fikk mye utstyr til i går hvertfall :)

Skrevet (endret)

Vi gir ikke leker til nieser og nevøer. De har jo tonnevis fra før av. I det siste har de fått ting som speiderkniv, fiskestang og godt superundertøy. Samt bøker, naturligvis.

Endret av Wadjet
Skrevet

Tusen takk for innspill! Det er jammen ikke lett å finne noe til en som har "alt".

Skrevet

Ingenting måler seg med Littlest Petshop hos min manns 7 år gamle datter og hennes venninner.

Gjest Christabelle
Skrevet

Vi gir bøker og lydbøker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...