Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!

Lurer på om det er uvanlig å ikke gå opp i vekt?? Er førstegangsgravid, 14+6 uker på vei. Vekta har ikke rørt seg i det hele tatt. Gikk ned 3kg de første ukene, da jeg var dårlig, men etter det har vekta stått så å si stille, hopper opp og ned ca 0,5kg men ikke noe mer. Er dette farlig for barnet? Eller meg???

Kosejenta

Videoannonse
Annonse
Gjest Maren
Skrevet

Hei

Jeg tror ikke det er så uvanlig å ikke gå opp i vekt på et så tidlig tidspunkt. Jeg er også 14 uker på vei og nålen har stått stille hos meg også. Har ikke noe særlig mage enda heller... Men håper det snart kommer, lengter etter å se om det vokser og har det bra.

hilsen Maren

Skrevet

Har fått mage, så det er derfor jeg er litt usikker. Har lest i et eller annet sted at fra uke 12 bør en legge på se ca 0,5kg hver uke....men da blir en vel kanskje veldig stor tiil slutt.....

Skrevet

Jeg selv gikk ned 5 kg de 4 første mnd.Og begynte ikke å gå opp igjen før etter uke 25.Og nå har jeg gått opp tilsammen 5,5.Har faktisk gått ned ett kilo pga varmen.

Men jeg har aldri vært dårlig eller noe.Jeg går bare ikke opp mere.Ikke noe å engste seg for.Bare vent det kommer snart :wink:

Dessuten så skal man gå opp 0,5 kg ja(ikke SKAL,men det er vanlig) men det fortsetter ikke til uke 40 :ler: Da hadde man blitt ganske stor ja.

Skrevet

Takk, veldig kjekt å vite. er helt grønn når det gjelder dette her.... :lol:

Kosejenta

Skrevet

Takk, veldig kjekt å vite. Er helt grønn når det gjelder dette her.... :lol:

Kosejenta

Gjest *nurket*
Skrevet

Du er ikke alene om å ikke gå opp i vekt de første mnd.

Jeg er nå 4 mnd på vei, og vekta har stått stille så langt. Forrige svangerskap la jeg på meg 1 kg første 4 mnd.

Det er ikke farlig for barnet - den tar til seg den næringen den trenger av fettlagrene i kroppen. Og ja "normalen" er at man legger på seg 500gr i uken fra 12 uker. Men noen legger på seg mindre og andre legger på seg mer - sånn er det bare :P

Kos deg videre i svangerskapet.

15+3

Skrevet

HEI HEI jeg har vært heldig i mine to svangerskap, i mitt første gikk jeg opp 12 kilo og da jeg hadde født veide jeg faktisk mindre enn før jeg ble gravid hurra! :D

Nå i mitt andre svangerskap gikk jeg ned slik du har gjordt, og jeg la på meg 5 kilo. Fødte en gutt på 4240 gr og jeg gikk ved 10 kg så fort jeg hadde født. Det skla sies at jeg er overvektig, har inntrykk at overvektige ikke legger på seg så altfor mye under svangerskap( i de tilfeller jeg har kjenskap til)

Skrevet

Jeg har bare gått ned hele tiden. Veier nå -6 fra jeg ble gravid. Heldigvis stabiliserte vekten seg mellom uke 20 og 24. Har fortsatt ikke gått noe opp. JM sier det ikke er grunn til bekymring så lenge jeg selv klarer å spise normal sunn kost. Babyen tar det den skal ha uansett. MEN, man skal uansett ikke slanke seg med vilje når man går gravid selvsagt.

JM sa også at noen forbrenner hurtigere når de er gravid, og andre gjør det ikke. Alt er like normalt.

Vet hvordan det er å føle at man "burde" gå opp. Hører dette hos den andre JM jeg var hos nå i ferien, og hos legen min. Uansett, mer kan jeg ikke gjøre selv. Det viktigste er som sagt at du får i deg de viktigste næringsstoffene og spiser riktig mat.

Lykke til.

Klem fra Wit 25+2

Skrevet

Det er ikk euvanlig å ikke å gått opp i vekt når man er der du er.

Selv er jeg i dag 23 uker på veg og har bare gått opp 1 kg av de 6 jeg gikk ned i begynnelsen av svangerskapet. Dette har jeg gått opp i løpet av de to siste ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...