Gjest Miley Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Morgengave til mannen, er det vanlig? Jeg trodde morgengave var noe mannen ga kvinnen jeg?
Vanija Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Morgengave til mannen, er det vanlig? Jeg trodde morgengave var noe mannen ga kvinnen jeg? I gamle dager var morgengaven noe mannen gav til konen sin morgenen etter bryllup. Denne gaven skulle ha nok verdi til å kunne forsørge henne dersom han skulle falle fra. I dag tror jeg det er helt vanlig å gi hverandre gaver. Dessuten synes jeg det er en koslig ting å gjøre for hverandre den første morgenen som ektepar. Jeg har hvertfall tenkt å gi min kjære en morgengave. Hva det skal være vet jeg ikke enda
Lilywhite Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Før var det kun kvinnen som fikk gave, fordi dette skulle være hennes "livsforsikring", slik Vanija allerede har skrevet . I dag har jeg også inntrykk av at det er vanlig at begge får gave, og jeg skal i allefall gi noe til min kjære
Prestekrage Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Er nok rett som de over skriver. Tror i dag det er vanlig å gi begge veier. Synest det er rett og rimelig at mannen min får gave så lenge jeg får!! Tenk om det hadde vært omvendt..? (jeg skjønner den gamle tradisjonen da kona gjerne ikke hadde en krone, men i dag er vi likestilte! mer eller mindre..)
krillan Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Det er nok vanlig. Jeg liker å male, så jeg skal prøve å male et bilde av oss to sammen. Håper jeg klarer å lage et fint et. Ellers har jeg bestilt et nydlig korsett, skal be søsteren min ta bilder av meg å gi det eller å male det også. Problemet er at jeg hater å bli tatt bilde av. Blir helt rar i ansiktet. Får ta en shot eller to først
Vanija Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Det er nok vanlig. Jeg liker å male, så jeg skal prøve å male et bilde av oss to sammen. Håper jeg klarer å lage et fint et. Ellers har jeg bestilt et nydlig korsett, skal be søsteren min ta bilder av meg å gi det eller å male det også. Problemet er at jeg hater å bli tatt bilde av. Blir helt rar i ansiktet. Får ta en shot eller to først Hva med å rett å slett droppe ansiktet? Bildene kan være like dristige uten
anettes´verden Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har fundert lenge på hva jeg skulle gi i morgengave, og syns jeg kom på en utrolig smart idè.. PIANO! kjøper et brukt fint på finn.no som jeg klarte å presse ned prisen til 2000,- Gleder meg til å se ansiktsuttrykket hans:-) Men dette forutsetter jo at man liker å spille piano!
kinkeline Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Oi wow.. hvordan skal du klare å overraske med piano på morningen etter?
anettes´verden Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Oi wow.. hvordan skal du klare å overraske med piano på morningen etter? Jeg skal hente det imorgen, så er jeg så heldig å få lov å sette det i kjeller til noen venner! Så det blir vel til at jeg tar han me dit og viser han, eller tar et bilde av det og rammer det inn:-)
HRT Skrevet 24. mai 2009 #10 Skrevet 24. mai 2009 Jeg skal hente det imorgen, så er jeg så heldig å få lov å sette det i kjeller til noen venner! Så det blir vel til at jeg tar han me dit og viser han, eller tar et bilde av det og rammer det inn:-) Så god idé å ta et bilde.....han skal vel få det på morningen....litt dumt å dra han med til venner da.....*erter litt* Hvorfor må vi ha "aksept" for å gjøre noe som kanskje ikke er like vanlig hele tiden? Jeg tenker det er noe med å gjør det en selv har lyst til ikke hva alle andre gjør. Uansett så er det "vanlig" å gi mannen en morgengave nå om dagen, for 15 år siden var det ikke sååå vanlig....men noen av oss gjorde det jo fordi vil hadde lyst.
Gjest Faerie Skrevet 24. mai 2009 #11 Skrevet 24. mai 2009 Mens vi ga ikke hverandre morgengave i det hele tatt. Ikke fikk jeg diamantringer og roser etter fødselen heller. Det er da andre ting her i verden som er så uendelig mye viktigere enn TING. *sær*
anettes´verden Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Mens vi ga ikke hverandre morgengave i det hele tatt. Ikke fikk jeg diamantringer og roser etter fødselen heller. Det er da andre ting her i verden som er så uendelig mye viktigere enn TING. *sær* Jeg syns helt ærlig det er hyggelig å både gi og få gave.. En liten oppmerksomhet skader vel ingen, man ska jo leve og ha det gøy her i livet:-)
Honey Skrevet 25. mai 2009 #13 Skrevet 25. mai 2009 Vi har så vidt snakket om det, men det er nok ikke høyest prioritert da vi synes vi bruker mer enn nok som det er på resten av bryllupet. Har heller lyst til å få til en felles opplevelse i etterkant av bryllupet enn å få en ting hvis jeg må velge. Vi skulle nok gjerne ha gitt hverandre noe, men som sagt så er det snakk om prioriteringer. Vi har ikke sett oss råd til bryllupsreise, så da kunne det heller være koselig å vi fikk til å ta en tur til København e.l. som en liten bryllupsreise. Skulle jeg brukt penger på en gave ville jeg investert i en skikkelig verktøykoffert med innhold. Min kjære har i tillegg bursdag en uke etter bryllupet + at begge våre barn og hans sønn har bursdag de neste par-tre ukene etter bryllupet. Så du kan si det blir litt i overkant mye.
Solstrålejenta Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 Vi kommer til å gi morgengave til hverandre begge to. Jeg synes ikke morgengave er et must hvis man har dårlig råd eller hvis man ønsker å prioritere annerledes, men jeg synes iallefall det er okey at begge gir hverandre gave om man velger å ha morgengave
Sunshine Skrevet 25. mai 2009 #15 Skrevet 25. mai 2009 Jeg synes heller ikke morgengave er et must, eller må være spesielt dyrt. Men jeg synes det er koselig hvis man har mulighet. For min del synes jeg et smykke hadde vært hyggelig da jeg ikke ønsker meg en dyr og flott forlovelsesring. Ikke ønsker jeg å bytte ut forlovelsesringene når vi gifter oss heller. Gave til mannen synes jeg er vanskelig, men siden min mann ikke har fine mansjettknapper eller slipsnål, tror jeg kanskje jeg kunne kjøpt noe sånt.
Totten Skrevet 25. mai 2009 #16 Skrevet 25. mai 2009 Hvis man først skal gi morgengaver så synes jeg at begge skal få. Jeg ser ikke hvorfor det skal være slik at kun kvinnen skal få morgengave, selv om det er det mest vanlige fra gammelt av. I min omgangskrets er det mest vanlig å enten droppe det eller at begge gir gave.
Gjest Miley Skrevet 25. mai 2009 #17 Skrevet 25. mai 2009 Mens vi ga ikke hverandre morgengave i det hele tatt. Ikke fikk jeg diamantringer og roser etter fødselen heller. Det er da andre ting her i verden som er så uendelig mye viktigere enn TING. *sær* Det er bra vi er flere
mamsemamma Skrevet 25. mai 2009 #18 Skrevet 25. mai 2009 Mens vi ga ikke hverandre morgengave i det hele tatt. Ikke fikk jeg diamantringer og roser etter fødselen heller. Det er da andre ting her i verden som er så uendelig mye viktigere enn TING. *sær* Å gi hverandre morgengave betyr ikke at TING er det viktigste i verden Vi skal gi hverandre morgengave, fordi det er hyggelig og for å ha et lite minne etter at vi giftet oss. Det trenger ikke å være dyrt og fancy, og det betyr heller ikke at ting er viktigere for oss enn for deg
Sunshine Skrevet 25. mai 2009 #19 Skrevet 25. mai 2009 Enig med siste taler. Selv om man ønsker å gi hverandre gaver har det da ingenting med at TING er viktigst....
Gjest Emera Skrevet 25. mai 2009 #20 Skrevet 25. mai 2009 Mens vi ga ikke hverandre morgengave i det hele tatt. Ikke fikk jeg diamantringer og roser etter fødselen heller. Det er da andre ting her i verden som er så uendelig mye viktigere enn TING. *sær* Det er bra vi er flere Og enda flere. Jeg har aldri vært så opptatt av å måtte gjøre som alle andre bare fordi det er sånn, liksom. Og for meg hadde det blitt nettopp slik. Men jeg klør meg i hodet av mange andre pengesugende bryllupsskikker og jeg, da. Det er ikke måte på hvor mange dyre detaljer man skal følge, under merkelappen kooooselig. Men det er nå meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå