Linenor Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Folkens, vaskemaskinen jeg har i leiligheten har klikka! Det er en Ariston vaskemaskin av merket AVL 145. Etter mange tips tenkte jeg at jeg skulle sjekke filteret, men jeg finner ikke ut hvor filteret er henn på maskinen? Noen som vet? Alle tips settes stor pris på Jeg kan forklare hva som skjer, hvis det hjelper: Vaskemaskinen starter, det kommer vann inn og den sirkulerer en del noen ganger i hver retning. Men når den da skal begynne å gå fortere, klarer den ikke det... Den stopper opp med vann og hele pakka inni, og to knapper begynner å blinke. Det eneste jeg har å si er HJELP!... Vær så snill, bare sleng ut alle tips dere kommer på! Mvh. Line
Octavia Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Har du en bruksanvisnig så du kan se hva disse lysene indikerer av feil? Filteret på min maskin sitter nede i fronten. Det er et lokk som jeg må bruke noe flatt for å vippe opp. Så skrur jeg ut innmaten som er filteret og renser det.
Gjest SmallTalk Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 På min Aristonmaskin så sitter filteret helt nederst på maskinen bak et hvitt panel.
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2009 På min Aristonmaskin så sitter filteret helt nederst på maskinen bak et hvitt panel. Problemet er at jeg har ingen bruksanvisning, den er borte. Det er et lokk nederst på maskinen som jeg har brekt opp. Og jeg skrudde ut den svarte-greia som var der, men det var ingenting "filter" inne i den. Det kom bare litt vann ut, ingenting inne der. Og egentlig ingenting som lignet på noe filter...
Gjest Catwoman Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Problemet er at jeg har ingen bruksanvisning, den er borte. Det er et lokk nederst på maskinen som jeg har brekt opp. Og jeg skrudde ut den svarte-greia som var der, men det var ingenting "filter" inne i den. Det kom bare litt vann ut, ingenting inne der. Og egentlig ingenting som lignet på noe filter... det er det som er filteret.
Gjest Catwoman Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 https://www.2instructions.com/search.php?cm...0145%20(AVL145)
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2009 det er det som er filteret. Ok, men da var det ingenting der inne i hvert fall. Jeg sjekket den linken du sendte, og jeg har vært inne på den før. Det som er irriterende er at det koster å laste den ned...
Gjest Catwoman Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Hvilke to lamper er det som blinker da? Jeg har en ariston avl 95 - kan se i bruksanvisningen min, er kanskje ikke så veldig stor forskjell på de. Her står det at hvis varsellampen for på/blokkert vaskeluke blinker samtidig som en annen varsellampe er det bare å ringe etter service. hvis vaskemaskinen ikke tømmer kan det være at utløpsslangen er bøyd eller tet.
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2009 Hvilke to lamper er det som blinker da? Jeg har en ariston avl 95 - kan se i bruksanvisningen min, er kanskje ikke så veldig stor forskjell på de. Her står det at hvis varsellampen for på/blokkert vaskeluke blinker samtidig som en annen varsellampe er det bare å ringe etter service. hvis vaskemaskinen ikke tømmer kan det være at utløpsslangen er bøyd eller tet. Lampene som lyser er super-wash og spülen samtidig som at på/av knappen lyser som betyr at døren kan tas opp. Jeg tror nemlig det er helt tilfeldige knapper som lyser, fordi jeg bruker hverkn super-wash eller spülen programmene. Er maskinen din digital? Som betyr at du ser tall når det gjelder hvor lenge det er igjen før vasken er ferdig osv? Takk for god hjelp, forresten
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2009 På min Aristonmaskin så sitter filteret helt nederst på maskinen bak et hvitt panel. Hva slags Ariston-maskin har du?
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. mai 2009 Lampene som lyser er super-wash og spülen samtidig som at på/av knappen lyser som betyr at døren kan tas opp. Jeg tror nemlig det er helt tilfeldige knapper som lyser, fordi jeg bruker hverkn super-wash eller spülen programmene. Er maskinen din digital? Som betyr at du ser tall når det gjelder hvor lenge det er igjen før vasken er ferdig osv? Takk for god hjelp, forresten Jeg google't modellen din, og ser at den er veldig lik min. Det eneste er at jeg har enda et skru-hjul, ellers er den splitter lik (på bilde i hvert fall)
Gjest Catwoman Skrevet 24. mai 2009 #12 Skrevet 24. mai 2009 Min er ikke digital - er ikke noe display som viser hvor mange minutter som er igjen. Jeg ville ringt service - det er ihvertfall det som står i bruksanvisningen min når knapper begynner å blinke. Ordrett fra bruksanvisningen: "varsellampen for PÅ/BLOKKERT VASKELUKE blinker raskt samtidig med en eller flere av de andre varsellampene" ---> "ring etter service fordi varsellampen signaliserer en feil"
Linenor Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 24. mai 2009 (endret) Min er ikke digital - er ikke noe display som viser hvor mange minutter som er igjen. Jeg ville ringt service - det er ihvertfall det som står i bruksanvisningen min når knapper begynner å blinke. Ordrett fra bruksanvisningen: "varsellampen for PÅ/BLOKKERT VASKELUKE blinker raskt samtidig med en eller flere av de andre varsellampene" ---> "ring etter service fordi varsellampen signaliserer en feil" Tusen takk for genialt svar Har du pæiling på hvem jeg skal ringe for å få den på service? Ariston? Eller der jeg har kjøpt den? :S Maskinen er bare 3 år gammel, så det er fortsatt garanti på den...? Merker at dette ikke er mitt sterkeste område for å si det sånn :gjeiper: Endret 24. mai 2009 av Linenor
Gjest Catwoman Skrevet 25. mai 2009 #14 Skrevet 25. mai 2009 Vet ikke - men jeg ville prøvd butikken først, der hvor du kjøpte den. Kanskje det fortsatt går på garantien.
Linenor Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 25. mai 2009 Vet ikke - men jeg ville prøvd butikken først, der hvor du kjøpte den. Kanskje det fortsatt går på garantien. Ok, takk for god hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå