Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #1 Skrevet 23. juli 2003 Min kjære og jeg satt og snakke tom klær he rom dagen, og kom inn på en kjole jeg hadde på meg på en fest for litt over år siden, da han plutselig begynner å le og utbryter "du hadde ikke sett klok ut i den i dag"??????????????????? Jeg spurte han hva han mente, og fikk til svar at du har jo lagt på deg litt siden den gangen da, og en slik kjole hadde ikke passet deg i dag Jeg syntes ikke dette var noe særlig pent sagt utav mannen som liksom snart skal bli min mann????????? jeg ble skuffet av den bemerkelsen, emn føler på en annen måte at det er tåpelig å reagere som jeg gjør, for det er jo han som skal være min beste venn og er ikke sannheten den en vil høre da?????? Det må og sies at jeg har store komplekser for kroppen min som ligner på en ballong i allefall rundt midjen og det er vel derfor jeg reagerte som jeg gjorde med å gå pent til sengs for å sove, selv om vi egentlig hadde planlagt litt nattakos, men det ble det ikke på gubben hvordan hadde dere reagert på noe slikt?
punkyB Skrevet 23. juli 2003 #2 Skrevet 23. juli 2003 Du sier jo selv at du er tykk - så hvorfor kan ikke han si det? Kan jo være andre kjolemodeller som passer deg bedre enn akkurat den nå feks. Det dummeste jeg hører er når jenter forlanger at typen skal mene at hun er den peneste , slankeste , betse osv. i hele verden. Enten så får du godta deg selv som du er - ellers så får du slanke deg. Hvis han typen din begynner å slenge med leppa til deg om at du er tykk så er det jo selvsagt noe annet - men kan jo være at han ønsker du skal slanke deg?? Selvsagt så betyr ikke det at han ikke vil ha deg lenger - men man skal jo like utseende på sin partner.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #3 Skrevet 23. juli 2003 Det dummeste jeg hører er når jenter forlanger at typen skal mene at hun er den peneste ' date=' slankeste , betse osv. i hele verden. [/quote'] Jeg er bare så enig med deg punkyB Det er håpløst at noen kvinner forventer at mannen hele tiden kun skal si "søte" ting om dama si. Har du lagt på deg f.eks. så må du tåle å høre at han sier det. Du vet det jo selv og da er det idiotisk at han skal si "neiiiii, du er da like slank du" *det er idioti* Slike reaksjoner som du viser her er en av grunnene til at mange menn ikke vil innlede samtaler med dama si, nettopp fordi de vet at det blir bråk og at jenta vil ta seg nær av ting. Jenter, selv om mennene deres sier "negative" ting til dere innimellom, så betyr ikke det at de ikke er glad i dere for det, de er bare ærlige og sier ting som det er uten å fordreie sannheten.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #4 Skrevet 23. juli 2003 Jeg sier ikke at mannen min skal si at jeg er den tynneste, men det er ikke noe særlig å høre at han synes at en bør slanke seg heller da. det er ikke alltid en skal være ærlig sorry men det mener jeg. At jeg er den peneste for han, jo det forventer jeg at han syns hvorfor skal jeg akseptere at hans er ned på meg fordi jeg har lagt på meg litt? hva er det for et forhold da? Skal en ikke akseptere hverandre som en er?
Barbie Skrevet 23. juli 2003 #5 Skrevet 23. juli 2003 Ikke særlig moro å høre sånt,men det er også viktig med litt selvironi. Hvis gubben min prøver seg,strekker jeg bare tunge til ham.. Jeg kjøpte meg en Shorts over internett her en dag,og da jeg skulle prøve den fikk jeg den ikke lenger opp enn til knea!!! Gubben satt og kikket på meg,og han lo godt. Synes det var greit jeg,måtte le selv også.. "Du asså",sa han bare,og ristet på hodet!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #6 Skrevet 23. juli 2003 Jeg likte ikke at han gjorde narr av deg, og latterliggjorde deg!!!!!!!! HVIS det altså VAR det han gjorde....? Spør deg selv om han har gjort dette før, og om det er trolig at vil skje igjen? :-? Hvis svaret er JA på begge to,,,,,,,ville jeg ha droppet han!!!!!! Han er tydeligvis opptatt av kropp, og har kanskje vanskelig for å godta deg som DEN DU ER I DAG.....? Eller var dette bare en liten tullebemerkning som var sagt på en humoristisk og øm måte??????? :blunke: Og er du 100% sikker på kjærligheten hans i dag? Er svaret JA på disse to, ville jeg ha glemt hele bemerkningen!!!!!!!! Og heller velge å nyte kjærligheten, og kanskje gå litt ned i CM, slik at du kommer inn i drømmekjolen igjen, siden dette er så viktig for deg!!!!! Begynn med sit-ups på gulvet hver dag, i tillegg unngår du sukker. Lykke til med både vekt og kjærlighet!!!!!!!
kverulanten Skrevet 23. juli 2003 #7 Skrevet 23. juli 2003 Det hadde aldri falt min kjære inn å si noe negativt om meg og min kropp. En sak er at en sitter og diskuterer saker, men en annen sak er å dirkete fornærme den en liksom skal være glad i. Selv om tydeligvis enkelte her inne ikke hadde hatt noe problemer med at typene deres fortalte dem at de ikke likte kroppen deres og de måtte gjøre noe med det, så er det ikke slik flesteparten er. Selvfølgelig vil en være den peneste, den lekreste og mest sjarmerende personen for den en lever sammen med, og hvorfor skal en akseptere noe mindre enn det? Har en automatisk dårlig selvtillit om en vil det? Jeg mener at han fornærmet henne, og det er helt ukseptabelt, men igjen er det rart det er mye mobbing i samfunnet når en ikke behøver å gå utenfor døren for å høre slikt? Jeg vil heller ikke at min mann skal lyge til meg, men som jeg sier til han har han ikke noe fint å si om meg og min kropp da får han holde kjeft, for jeg er ikke interessert i å leve sammen med en som skal rakke ned på meg som person eller på den kroppen jeg har. Er det noen som har lov til å gjøre det så er det meg selv, men ikke mannen i mitt liv sorry. "Slike reaksjoner som du viser her er en av grunnene til at mange menn ikke vil innlede samtaler med dama si, nettopp fordi de vet at det blir bråk og at jenta vil ta seg nær av ting." mener du generelt på samtaler eller mener du slike samtaler? For om en er nødt til å rakke ned på den en lever sammen med, og forvente at den bare skal akseptere det, da ville ikke jeg vært i et slikt forhold sorry, og jeg ville heller ikke hatt samtaler med en mann som bare måtte komentere mine negative sider, men det kan jo være dere ikke forventer mer av den dere lever smamen med, og må jo bare gjøre det, men jeg forventer respekt av den jeg lever smamen med, og jeg kaller det ikke respekt at en fyr ler og forteller damen at den hadde du ikke sett ut i i dag. men dere er kanskje typene som tror at et forhold er best når alle er helt 100% ærlig med hverandre, og bra for dere, men jeg tror ikke flesteparten er slik, og på den andre siden er det lett å skrive at en hadde akseptert noe slikt, men lurer på hvordan dere hadde reagert om mannen deres hadde sagt til dere at nå synes jeg du må slanke deg litt for nå begynner du å bli ltt vel rund? Hva har det med kjærlighet å gjøre?
punkyB Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Nå er jeg litt usikker på hvem som er hvilken gjest i svarene under her. Men i det første innlegget så var det jo bare en kommentar om en kjole som ikke passet , ikke noe trussel om å avslutte forholdet hvis hun ikke slanket seg osv. Jeg nevnte vel det i mitt innlegg dog - men da mer som en generell kommentar. Typen til gjest sa bare sannheten - og jeg ser ingen grunn til å ta seg nær av det som ble sagt. Hvis ikke det ligger noe mer bak. Hvis man plutselig begynner å ikke bry seg om utseendet - ser sjuskete ut - legger på seg sov. så selvfølgelig kan jo partneren reagere på det. Men en liten vektøkning burde ikke ha noe å si. Men man bør jo være lydhør for hva partneren gir uttrykk for. I det første så sier jo gjest at hun føler seg uvel med kroppen sin. Jeg hadde brydd meg om hvis min partner plutselig este ut - men da hadde jeg jo villet sagt fra på en grei måte om at nå synes jeg du begynner å bli litt for stor.... eller noe sånt. Så hadde jeg dratt han med på trening , prøvd å endre kostvaner o.l. Eller funnet meg en annen type hvis han bare ga f... i utseendet sitt.
chimp Skrevet 23. juli 2003 #9 Skrevet 23. juli 2003 Kanskje d var ment å være et hint om at han syns du burde slanke deg....
Gjest Renate Skrevet 23. juli 2003 #10 Skrevet 23. juli 2003 men jeg forventer respekt av den jeg lever smamen med' date=' og jeg kaller det ikke respekt at en fyr ler og forteller damen at den hadde du ikke sett ut i i dag. [/quote'] Gudene skal vite at om jeg har lagt på meg og ikke passer inn i en kjole som jeg syns er fin, ja så vil jeg da ærlig talt at mannen min skal være ærlig å fortelle meg at jeg bør velge en annen kjole enn at jeg skal gjøre meg til latter for andre mennesker på festen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #11 Skrevet 23. juli 2003 Kanskje d var ment å være et hint om at han syns du burde slanke deg.... da bør han gå inn i seg selv først om han mener det, for han har lagt på seg over 30 kg siden vi møttes, og jeg elsker hele mannen Jeg ahr lagt på meg ca 7 kg siden vi møttes, og ja de skal bort, men ejg behøver ikke min kjære til å fortelle meg at de skla bort, for beklager, emn jeg vil ikke være i et forhold som er så overflatisk at kroppen er det som teller. Ekte kjærlighet har ingen til med det ytre å gjøre i mine øyne, og det bør ikke være slik i min tilkommende sine øyne heller, men en skal se på helheten i et forhold og ikke på om jeg veier noen kg fra eller til.
punkyB Skrevet 23. juli 2003 #12 Skrevet 23. juli 2003 da bør han gå inn i seg selv først om han mener det, for han har lagt på seg over 30 kg siden vi møttes, og jeg elsker hele mannen Jeg ahr lagt på meg ca 7 kg siden vi møttes, og ja de skal bort, men ejg behøver ikke min kjære til å fortelle meg at de skla bort, for beklager, emn jeg vil ikke være i et forhold som er så overflatisk at kroppen er det som teller. Ekte kjærlighet har ingen til med det ytre å gjøre i mine øyne, og det bør ikke være slik i min tilkommende sine øyne heller, men en skal se på helheten i et forhold og ikke på om jeg veier noen kg fra eller til. Da var nok hele kommentaren ikke ment negativt da - det er du som tar den ille opp?? Du kan jo kanskje si til han at du ble litt lei deg for den kommentaren - og at han bør tenke litt mer over hva han sier neste gang - eller noe sånt. Hvis du ikke sier noe til han så vet han jo ikke at du ble lei deg heller - for noe som kanskje bare var ment som en morsomhet. For det er jeg enig med deg i at han kan ikke si noe negativt om deg siden han har lagt på seg 3 ganger mer selv. Det er derfor jeg mener at det hele kanskje bare var et forsøk på en morsomhet e.l.
chimp Skrevet 23. juli 2003 #13 Skrevet 23. juli 2003 OK! Hadde gubben lagt på seg 30!!!! kg sjøl og kommer m en kommentar som d der, hadde jeg blitt fly forbanna, forlangt å få vite meningen m en sånn kommentar og sikkert parert m en saftig uttalelse om hans egen ENORME!!! vektøkning....
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #14 Skrevet 23. juli 2003 Jeg var sammen med en mann for en tid tilbake som bare måtte fortelle meg alle forandringene med kroppen min, hadde fått litt for mye rundt magen, så var det hoftene, så var det lårene, så var puppene plutselig ikke bra nok, og han mente jeg burde få silikon, for ingen ville vel gå rundt slik. Heldigvis kom jeg meg ut av det forholdet, men må si jeg sliter den dag i dag, og en slik kommentar som du fikk av din kjære hadde vært nok for meg til å bryte ut av et forhold. Om jeg har lagt på meg eller ikke spiller ingen rolle, men jeg vil ikke at min mann skal kommentere slike ting med meg. Ikke alle er like frigjorte som en del her inne, og ikke alle tåler å få slike kommentarer, for det sårer tro meg. Jeg jobber med meg selv hver eneste dag og kan ikke være sammen med mennesker som ikke liker hvordan jeg ser ut uansett hva jeg går kledd i eller ikke. Vil jeg gå med en kjole jeg liker og jeg føler meg vel i så behøver jeg ikke en som skal fortelle meg at personen ikke liker å se meg i den kjolen. Hovedsaken er hva en synes om seg selv og det er det jeg jobber med nå. Sannheten skal ikke alltid frem tl en hver pris, for en må tenke litt over følelsene til den andre personen selv om en bare mente at det var morsomt, så er det ikke sikkert det er så morsomt for den andre personen.
VesleBråka Skrevet 23. juli 2003 #15 Skrevet 23. juli 2003 Min kjære har lært seg til den riktige måten å svare på; hvis jeg spør hvordan håret ser ut, eller om leppestiftens farge passer til resten, så forventer jeg at han gir ordentlig feedback, enten "håret ser veldig bra ut", eller "du burde kanskje gjøre noe slikt eller sånn" - "leppestiften ser veldig bra ut" eller "den er litt mørk og kraftig i forhold til resten" f.eks. Han har lært den vanskelig måten at et halvhjertet "det ser greit ut" er den absolutte lengste vei til å avslutte temaet.. Jeg tror nok mannen din tullet med deg, det var en skøyekommentar. Kanskje han ikke visste at du var litt nærtagende om bilringen din, det vet han nok nå.. Jeg har sagt tydelig ifra at det bare er meg som har lov å klage på bilringen min. Og hvis jeg spør "stikker magen ut i denne toppen?" så smiler han enten pent eller lurt. Henholdsvis Nei og Ja.
Kalas Skrevet 23. juli 2003 #16 Skrevet 23. juli 2003 Jeg synes det må være lov å være ærlige med hverandre, ikke bare si pene ting til hverandre absolutt hele tiden. Noe annet er hvis han aldri sier noe pent, bare negative kommentarer. Ikke for at jeg synes denne kommentaren var så gruuusomt negativt, kommer veldig an på hvordan det ble sagt, som mange har nevnt. Jeg synes jeg er heldig som kan spørre kjæresten om hvordan jeg ser ut når jeg selv er i tvil om klesvalg. Rister han på hodet da, vet jeg kanskje ikke kledde den kjolen så godt, eller at akkurat den toppen ble feil til det skjørtet. Så har min kjære ualminnelig god estetisk sans også, da...
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #17 Skrevet 23. juli 2003 Jeg er gammel nok til å velge mine egne klær, og har ikke problemer slik andre kvinnfolk til å måtte ha alle andre sine meninger om hvordan en ser ut. Hadde det vært meg som han hadde sagt det til, så hadde jeg bare sagt til han at det vil bli mitt valg om ejg vil gå med den, og ikke ditt. Er det virkelig viktig hva kjæresten mener? eller andre mener for den sak skyld? Nei jeg velger mine egne klær og bærer dem med stolthet selv om jeg er litt rund her og der. Om det er å være ærlig når en forteller noen at de ikke er fin i de klærne, vel da vil ikke jeg være ærlig, for det må være opp til hver og en hva slags klær de går i. Spør en om råd, da kan en selvfølgelig forvente å få et svar en kanskje ikke liker, men denne gjesten spurte ikke mannen om råd, men han bare fortalt henne at hun ikke ville se fin ut i den kjolen nå uten å en gang se den på henne og det er frekt spør dere meg. takke meg til å aldri spørre noen om hva de mener om mine klær, for det er min smak, og hva slags smak andre har kan kanskje være langt i fra min smak
Kaktus Skrevet 24. juli 2003 #18 Skrevet 24. juli 2003 Jeg ville tatt denne kommentaren som en fleip - og sagt at "Ja, det bør du snakke om". Jeg har mange klær jeg ikke kommer inn i lenger jeg - kroppen er ikke lenger den samme som den var for noen år siden, og det er helt greit det. Jeg er blant de heldige som har en mann som liker å traske i butikker, og han er ofte med meg når jeg skal handle klær. Og han gir ærlig tilbakemelding om hvordan han synes jeg ser ut i det jeg prøver.
Gjest Coolaid Skrevet 27. juli 2003 #20 Skrevet 27. juli 2003 Alle mennesker forandrer seg med tid og stunder, du vet sikkert selv at du har forandret deg med tiden. Virker som om du har et litt vanskelig forhold til kroppen din og tok komentaren hans ille opp. syns det der litt dumt at det ikke ble noe av kosestunden deres heller. Du straffer han bare fordi han var ærlig? Men dersom han kjenner deg godt burde han vite at du tar slike komenterer ille opp. Du er sikkert en flott dame selv om du har noen kilo for mye.Og det er jo et komplement fra han at dere skal gifte dere. Han har jo valgt deg for resten av livet. Det burde bare bekrefte at han elsker deg sånn som du er. Men dersom du har problemer med hvordan du ser ut burde du kanskje forandre på noe da? Tenkt dersom du hadde brukt den kjolen ved en anledning og du hadde spurt han etterpå om hva han syns. Så hadde han svart at den ikke var noe særlig fin på deg. Da hadde han fått huden full fordi at han ikke har sagt ifra før.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå