*marte* Skrevet 24. juli 2003 #21 Skrevet 24. juli 2003 Det er greit at man ikke liker alle, også at man ikke blir likt av alle. Men, og dette er et stort men, man skal ha respekt for alle (selv om det ikke alltid er like lett)...! Gjør som en gjest over her sa, sett dere sammen alle tre og prøv å løs opp i flokene!
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #22 Skrevet 24. juli 2003 Til siste gjest Som jeg skrev så var vi bestevenner før vi ble uvenner. Hun eksploderte på meg pga en bagatell ( pga noe som min samboer gjorde helt tilfeldig, men som hun påstod han gjorde med vilje. noe han ikke gjorde ). Jeg forklarte henne saken og jeg trodde det var godtatt. Men i ettertid så ser jeg at det ikke helt var godtatt. Så utviklet det seg og vi begynte å krangle og hun endte vennskapet da. Det ble en heftig krangel og hun snakket negativt/slengte dritt ( om han ) om meg og samboeren til andre. Han mistet all respekten for henne etter denne "episoden" og han reagerte også sterkt på det hun sa om han ( quote ham: "tåler ikke trynet hennes" ). 2 år etter så tok jeg kontakt og vi snakket om det. Ting så greit ut. Jeg trodde han ikke hadde noe i mot henne, men det har han og han liker henne rett og slett ikke. Hun liker ikke han heller. De misliker hverandre like sterkt. Han går vekk hvis hun kommer på besøk nettopp fordi han ikke tåler henne. Han har ingenting å snakke med henne om heller. Han sutrer ikke, jeg får "lov" til å være med henne, men da vil ikke han være tilstede. Når to personer misliker hverandre så sterkt, er det da rett å påtvinge de å være sammen med hverandre? De respekterer ikke hverandre. Og hun respekterer ikke han fordi han ikke respekterer henne, men heller pga det hun mener han gjorde med vilje. Det er min oppfatning av ting. Det høres kanskje litt fjåsete ut, men jeg vil ikke at han skal være sur på sin bryllupsdag. Og meg og hun er vel egentlig ikke bestevenner lenger pga det som skjedde. Vi er venninner og vi gjør på ting sammen. Vi har mistet en god del av den gode kontakten vi hadde før, så ting er jo ikke helt det samme. Det er derfor jeg har tenkt på min andre venninne som forlover siden jeg har hatt mer kontakt med henne i løpet av denne tiden enn med min første venninne.
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #23 Skrevet 24. juli 2003 Som før sagt så synes jeg ikke at du skal prøve å gjøre bryllupsdagen sur for han.. Men,jeg hadde aldri "tillatt" prinsen min å oppføre seg sånn ovenfor ett annet menneske. Greit nok at de ikke kommer til å bli bestevenner,men voksne mennesker bør kunne befinne seg på samme sted.. synes jeg da.. Noen liker man,noen liker man ikke,og andre kan man slettes ikke fordra. Sånn er det her i verden,og ofte må man svelge mange ting i seg. Hvis dere to har gjort opp dere i mellom,kan jeg faktisk ikke fatte hvorfor han skal bære nag. Men,når det er sagt,selvsagt skal bryllupet være noe hyggelig for dere to. Ikke den dagen du skal behage en venninne.
Pusekatt Skrevet 24. juli 2003 #24 Skrevet 24. juli 2003 alvorlig talt hva med respekten for henne da? brud i år? skrev at denne venninnen hadde bl.a.gjort narr av hennes tilkommende da han var syk nedentil. I tillegg kommet med ymse kommentarer både direkte og indirekte. Etter min mening vitner ikke dette om særlig mye respekt for en venninnes utkårede, og hun har dermed ikke krav på noe særlig respekt selv. bare fordi mannen ikke liker dama så skal hun satse på en annen? :-? Det er ikke det jeg sier. Utfra det brud i år? skriver, så mener jeg venninnen har gjort såpass mange ekle ting mot bruds tilkommende at jeg har full forståelse for at han ikke er komfortabel med å ha henne i bryllupet. De hadde visst også vært uvenner i et par også, og det var blitt sagt mye stygt mellom de to (venninnene). Når en ikke vet hva hun ahr sagt og hva hun har gjort mot mannen så er det vanskelig å uttale seg om dette, det kan være en mann som sutrer for at han ikke får det som han vil, og er det riktig da? Det er selvfølgelig problemet med slike forum. Vi får høre bare en side av saken, og ofte en noe amputert versjon av storyen. Selvfølgelig kan verken du eller jeg eller andre her inne vite nøyaktig hva som er blitt sagt og gjort. Mine uttalelser er basert på den informasjonen som er gitt, og de står jeg fast ved. Og utfra formuleringene til brud i år?, virker det ikke egentlig som om mannen er sutrete, men heller at han har god grunn til å ikke ville ha venninnen i bryllupet. Når en inngår ekteskap skal begge vise hverandre respekt, og er dette en av hennes bedre venninner synes jeg hun bør i alle fall invitere henne i bryllupet. det er som jeg bruker og si mannfolk kommer og går, men venninnene mine vil alltid være der Akkurat den tanken der er vel litt motstridende med det å inngå ekteskap, eller hva? Det skal jo vare livet ut - det er hvertfall det man lover hverandre. Hensynet til hovedpersonene (brud og brudgom) bør etter min mening gå soleklart foran alt annet på deres bryllupsdag.
Gjest Knight Skrevet 24. juli 2003 #25 Skrevet 24. juli 2003 Unnskyld meg, men kanskje en del av dere "venninner" burde dra til danmark eller noe og gifte dere uten menn, for menn kommer og går, og er helt tydelig ikke verd å vise hensyn til på BRUDENS store dag. Det er litt egoisme ute å går her nå, og jeg er VIRKELIG glad min kone viser meg mer hensyn enn mange av dere tydelig gjør med deres (kommende) ektemenn... (MÅLLØS!)
Pusekatt Skrevet 24. juli 2003 #26 Skrevet 24. juli 2003 Jeg sliter nok med de to som ikke liker hverandre og jeg vil ikke ha dette hengende over meg i tillegg. Du vet ikke hvordan situasjonen mellom de to er, og du vet heller ikke hva hun synes om han og omvendt. Situasjonen er ganske anspent. Og jeg må få lov til å lufte tankene mine her inne uten at jeg skal bli kalt umoden. Du ber om innspill på et tema som du synes er vanskelig, og folk svarer på det utfra den informasjonen som er gitt. Det er jo tross alt det eneste man har å forholde seg til her. At folk sier sin ærlige mening er også noe man må tåle, selv om man ikke nødvendigvis er enig selv.
Cita Skrevet 24. juli 2003 #27 Skrevet 24. juli 2003 Hva med å møtes på halvveien ?? Du velger din andre venninne som forlover, og hun andre får komme som gjest, til kaffen eller noe ? Han bør jo også fire litt på krava syntes jeg. Det skal jo også være din store dag, ikke bare hans. Lykke til, uansett hva du gjør !
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #28 Skrevet 24. juli 2003 Unnskyld meg' date=' men kanskje en del av dere "venninner" burde dra til danmark eller noe og gifte dere uten menn, for menn kommer og går, og er helt tydelig ikke verd å vise hensyn til på BRUDENS store dag. Det er litt egoisme ute å går her nå, og jeg er VIRKELIG glad min kone viser meg mer hensyn enn mange av dere tydelig gjør med deres (kommende) ektemenn... (MÅLLØS!)[/quote'] Vel, knight. Hva ville du gjort hvis en du ikke tålte trynet på og ikke ville være sammen med overhodet, skulle komme i ditt bryllup? Hadde du klart å kose deg da? Det er faktiks mange grunner til at hun ikke bør være forlover og også til hvorfor hun ikke bør komme. Det ser jeg jo nå i ettertid når jeg har tenkt over ting litt. Og da har jeg tatt med alt. Dette var jo myntet på meg, selv om du skriver dere. Jeg forstår ting fra alle sider, selv om det kanskje ikke virker sånn ut i fra innleggene mine. Men å ha de to i samme rom/samme bygning eller hvor det nå er, er umulig. Hver gang hun er her, så merker jeg med en gang at hun blir irritert pga han og snakker vi om hennes eks samboer og min samboer så kommenterer hun han på stygge måter. At han er sånn og sånn og han må gjøre det og det o.l. Og han går som sagt vekk. Og jeg vil gjerne at den jeg velger som min forlover skal kunne godta min kommende mann. Og det kan ikke hun. Det er ikke bare det som ligger til grunn, men masse ting som er sagt og gjort i fortiden og. Det er ikke kjekt for meg å velge en som ikke kan akseptere min tilkommende. Men jeg vil ikke bli mer innblandet i tingene mellom disse to. Jeg er lut lei. Jeg har bare lyst til å overlate dette til de to, så får de ordne det selv, for jeg orker ikke mer.
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #29 Skrevet 24. juli 2003 Jeg forstår ting fra alle sider, selv om det kanskje ikke virker sånn ut i fra innleggene mine. Men å ha de to i samme rom/samme bygning eller hvor det nå er, er umulig. Hver gang hun er her, så merker jeg med en gang at hun blir irritert pga han og snakker vi om hennes eks samboer og min samboer så kommenterer hun han på stygge måter. At han er sånn og sånn og han må gjøre det og det o.l. Og han går som sagt vekk. Og jeg vil gjerne at den jeg velger som min forlover skal kunne godta min kommende mann. Og det kan ikke hun. Det er ikke bare det som ligger til grunn, men masse ting som er sagt og gjort i fortiden og. Det er ikke kjekt for meg å velge en som ikke kan akseptere min tilkommende. Men jeg vil ikke bli mer innblandet i tingene mellom disse to. Jeg er lut lei. Jeg har bare lyst til å overlate dette til de to, så får de ordne det selv, for jeg orker ikke mer.
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #30 Skrevet 24. juli 2003 Ble litt feil i første innlegget der. Sitatet skulle ikke være der, beklager...... :oops:
frosken Skrevet 25. juli 2003 #31 Skrevet 25. juli 2003 Etter hva jeg har lest her så virker det som om magefølelsen din er klar - du ønsker å velge en annen forlover, men tviler fordi du ikke ønsker å såre venninnen din. Når du nå elsker han så høyt at du har bestemt deg for å gifte deg med ham. Og du sier at du forstår hvorfor han har så mye imot venninnen din. Du sier til og med at hun er ikke en særlig god venninne for deg - hun VAR det. Jeg hadde selv uten tvil valgt en annen forlover. Så hadde jeg gjort et forsøk på å få han til å skjønne og godta at jeg gjerne ville ha henne der til f.eks. kaffen - og at de begge da fikk oppføre seg! De trenger jo verken snakke sammen eller smile til hverandre - alt som kreves er jo at de ikke skal være i dårlig humør kun fordi den andre er i samme lokale. Dersom jeg ikke kom noen vei med dette hadde jeg nok (etter å ha blitt litt sint og irritert på min fremtidige mann) heller prioritert ham enn henne. Det er jo faktisk en dag hvor man lover å holde sammen i gode og onde dager resten av livet - og da passer det seg ikke veldig å komme med begrunnelser som ene gjesten her at "...menn kommer og går..." Det er faktisk mannen som skal være der for deg resten av livet - det har ikke venninnen din lovet!
Gjest sunshine-t Skrevet 25. juli 2003 #32 Skrevet 25. juli 2003 Jeg syntes du har skrevet valget ditt,jeg. Og som andre her skriver, hensyn til mannen kommer før hensyn til tidligere venninne. jeg skjønner jo at det ikke er lett, men viss hun virkelig er din venninne,så burde hun repsektere valget ditt. det er din og din kommendes mann sin dag. ikke hennes.. uansett så ønsker jeg deg lykke til! :D T.
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #33 Skrevet 28. juli 2003 Jeg syntes det virker som din samboer er utrolig egoistisk. Han ønsker at du skal velge en annen forlover når han vet du ikke har altfor mange venner og i tillegg er den andre du tenker på kona til en venn av han... Husk at din forlover skal være en person du kan stole på og en som er DIN venn. En som også vil være der dersom ting skulle falle helt sammen og en som vil støtte DEG. Spør du meg så syntes jeg det er utolig leit dersom din samboer ikke kan klare å respektere din venninne. Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned sammen med de begge to og snakket ut om det. Situasjonen er vanskelig og det hjelper jo ikke dersom han bare går når hun kommer på besøk!! Menn kommer og går og skal vi se på skilsmisse statestikken er det jo ikke altfor lovende om dagen.. (jeg vet hva jeg snakker om dessverre). Dersom du nå velger din manns side, som vi jenter ofte gjør når det oppstår konflikter, kan du stå helt alene dersom dere en dag går fra hverandre....
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #34 Skrevet 28. juli 2003 Unnskyld meg' date=' men kanskje en del av dere "venninner" burde dra til danmark eller noe og gifte dere uten menn, for menn kommer og går, og er helt tydelig ikke verd å vise hensyn til på BRUDENS store dag. Det er litt egoisme ute å går her nå, og jeg er VIRKELIG glad min kone viser meg mer hensyn enn mange av dere tydelig gjør med deres (kommende) ektemenn... (MÅLLØS!)[/quote'] Hvorfor skal "vi" dra til danmark og gifte oss? Om to jenter vil gifte seg med hverandre kan man da bare stikke ned på tinghuset som alle andre par... Forøvrig er JEG glad for at jeg ikke har en så barnslig kjæreste som brud i år? har. Herregud, ikke å kunne takle at bruden har venninnen sin i samme rom som en er selv om man ikke er så glade i hverandre *stønn*
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2003 #35 Skrevet 28. juli 2003 Hvem du skal velge som forlover kan ikke jeg råde i (bortsett fra at jeg på generelt grunnlag syns det er kjempelamt å velge kona til mannens kompis, litt rævdiltende liksom) - men du skal da invitere venninnen din i bryllupet! Herregud, skal du sitte der med bare hans venner? Uansett om de ikke "tåler hverandre" etc så er det DIN dag også - ikke bare mannens. Vil DU ha din venninne der, skal du da ha det. Såpass voksen må han være. Herregud for en barnslig fyr...
Gjest Knight Skrevet 28. juli 2003 #36 Skrevet 28. juli 2003 Det virker som om flere av dere ikke helt skjønner greia... (Forlover-)dama er ikke bare frekk og ondskapsfull, men har i tillegg gjort seg massivt uvenner med bruden tidligere. Ville dere stolt på noen som oppfører seg sånn som forlover??? En forlover bør da være et menneske du kan være fortrolig med uten at hun gjør narr av din tilkommendes tidligere veneriske sykdomstilfeller... et menneske du vet du kan stole på at kommer til å forbli din venn for fremtiden.. Ellers kunne man jo bare plukke en hvilkensomhelst fremmed fra gata. Det handler da for pokker ikke bare om å klare å omgås på festen...
Gjest Brud i år? Skrevet 28. juli 2003 #37 Skrevet 28. juli 2003 Hvem du skal velge som forlover kan ikke jeg råde i (bortsett fra at jeg på generelt grunnlag syns det er kjempelamt å velge kona til mannens kompis, litt rævdiltende liksom) - men du skal da invitere venninnen din i bryllupet! Herregud, skal du sitte der med bare hans venner? Uansett om de ikke "tåler hverandre" etc så er det DIN dag også - ikke bare mannens. Vil DU ha din venninne der, skal du da ha det. Såpass voksen må han være. Herregud for en barnslig fyr... Denne kona er også min venninne. Jeg hadde ikke tenkt på å velge henne hvis hun ikke var min venninne, ville jeg vel? Vi har jo gjort på ting sammen o.l. Jeg er ikke rævdiltende og det blir som sagt ikke bare hans venner da vi, meg og sambo, er venner med alle sammen. Så da er de også mine venner. Sånn ser iallefall jeg på det. Poenget er bare det at de to går ikke sammen og foreslå å snakke med de to sammen, går ikke. Og som knight skrev nå sist, så preger også det på min avgjørelse. Hvis jeg først f eks snakker med henne om at vi skal gifte oss for så å si at hun ikke kan komme pga situasjonen som er oppstått og har vært en god stund, så føler jeg at jeg slipper en bombe. Det er ikke så lett å ta ting opp med henne. Vi har ikke så forferdelig nær kontakt heller. Ok, vi gjør på ting nå og da, men det er alt. Vennskapet er vel kanskje litt anspent pga det som skjedde den gangen. Man kommer ikke helt over noe sånt. Og det sitter fremdeles litt igjen. Og alle menn kommer og går ikke. Når man gifter seg, så er det jo for å være sammen resten av livet. Min erfaring er faktisk omvendt. Venner kommer og går hele tiden. Sånn har det vært igjennom hele mitt liv. Man begynte på skolen, fikk venner. Så flytter man kanskje og så får man nye venner. Venner kan også vokse fra hverandre og så får man nye venner etter det igjen osv osv. Sånn går det. Det er min erfaring. Uansett er situasjonen vanskelig, fordi han vil ikke hygge seg på sin bryllupsdag hvis hun er der. Det synes jeg ikke er barnslig, for det er sånn han føler det ångående dette. Og jeg er som sagt usikker nettopp pga det som skjedde og fordi vi har ikke den nære kontakten lenger som vi hadde før. Og jeg vil gjerne at min forlover skal like og godta min kommende mann, noe hun da ikke gjør.
frosken Skrevet 29. juli 2003 #38 Skrevet 29. juli 2003 Det virker som om du nå vet hva du egentlig vil - så bare gjør det!
Snorkie Skrevet 29. juli 2003 #39 Skrevet 29. juli 2003 Det er ikke så lett å ta ting opp med henne. Vi har ikke så forferdelig nær kontakt heller. Ok, vi gjør på ting nå og da, men det er alt. Vennskapet er vel kanskje litt anspent pga det som skjedde den gangen. Man kommer ikke helt over noe sånt. Og det sitter fremdeles litt igjen. Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv. Nei, jeg ville ikke ha valgt denne venninnen som forlover hvis forholdet til henne er sånn du beskriver. Ikke en morsom situasjon Håper at dere får et koselig bryllup uansett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå