Gjest Brud i år? Skrevet 23. juli 2003 #1 Skrevet 23. juli 2003 Han liker ikke min venninne og vil ikke ha henne med. Og hun liker ikke han noe særlig heller. Det er en lang historie.....men ting har blitt sånn som de har blitt. Han vil ikke at jeg skal velge henne som min forlover, for er hun tilstede så kommer ikke han til å hygge seg i det hele tatt. Når vi var yngre, så var det alltid sånn at jeg skulle velge henne som forlover og omvendt, men det er ikke noe vi har lovet hverandre, så jeg står jo fritt til å velge hvem jeg vil. Men stemningen er allerede anspent mellom de to og velger jeg ikke henne så kommer det til å bli ennå verre...... Det er sånn at jeg bare har lyst til å hoppe over alt dette. Vi skal ikke ha noe store greier. Vi tenkte byfogden og så inviterer vi noen venner med. Altså ikke noe familie eller fest. Han vil ha et enkelt lite bryllup og for meg er det vel det samme bare så lenge vi blir gift Men det var disse to da....jeg vet ikke en gang om jeg kommer til å tørre å fortelle det etterpå fordi jeg vet hvordan hun vil reagere og da er jo alt i gang. Og hun kommer til å bli sur på meg, men ennå mer sur på han osv osv..... Nå må det også sies at meg og hun var uvenner i et par år pga noe som skjedde, så vi har hatt kontakt med hverandre i ca 1 år nå. Det nytter ikke for meg å bare invitere henne for det, for da vil han ikke ha det hyggelig og det skal jo tross alt være vår bryllupsdag...... Og jeg vil ikke tvinge han til å tilbringe kvelden med noen han ikke vil være med..... Historien er som sagt lang og ting har skjedd som har gjort at han ikke liker henne i det hele tatt nå. Og her står jeg da.... Jeg har funnet en annen som jeg vurderer å spøre, men tør altså ikke helt og jeg er faktisk livredd for hvordan hun vil reagere på dette....... Det nytter ikke å be han eller henne om å ligge dette til side for en kveld, for han vil ikke ha henne der, det har han gitt klart uttrykk for. Og hun liker ikke han heller noe særlig......
Ingeborg Skrevet 23. juli 2003 #2 Skrevet 23. juli 2003 Vanskelige greier! Du sier ikke så mye om hvorvidt du selv har LYST til å be denne venninnen om å være din forlover, uansett om hun er uvenner med din tilkommende. Det må kanskje være det viktigste? Men selvsagt er det viktig at stemningen i bryllupet er god også. Det beste rådet jeg kan gi er å snakke med både venninnen din og med mannen din (hver for seg). Forklar dem hvilket dilemma du befinner deg i, og hør om noen av dem har konstruktive forslag til hvordan du kan løse det? Lykke til!
Pusekatt Skrevet 23. juli 2003 #3 Skrevet 23. juli 2003 Du har jo egentlig gitt svaret på dette selv - finn en annen forlover enn denne venninnen din! Når hun 1) ikke liker din tilkommende, og 2) det åpenbart er såpass gjensidig, så synes jeg du godt kan droppe å invitere henne i det hele tatt. Det er en feiring av DERES dag, og etter min mening bør du ta litt hensyn til din tilkommendes ønsker også, særlig hvis tonen er såpass anstrengt at han ikke vil kunne hygge seg med henne tilstede (må si jeg er litt nysgjerrig på hva som ligger bak alt dette, men ok) Dessuten nevner du flere gode grunner til at hun ikke skal være forlover. -mannen din vil ikke kunne hygge seg -dere var uvenner i et par år -du har en annen kandidat klar -du er "livredd" for hvordan venninnen din skal reagere. Venninner skal liksom være til støtte for hverandre, ikke gjøre livet surt! Lykke til!
Gjest Vanessa Skrevet 23. juli 2003 #4 Skrevet 23. juli 2003 Hensynet til din kommende mann bør helt klart gå foran hensynet til din venninne, som dessverre ikke virker som noen spesielt god venn etter hva du skriver. Lykke til!
Gjest Knight Skrevet 23. juli 2003 #5 Skrevet 23. juli 2003 Skal du gifte deg med venninnen din eller med brudgomen? Hvem er det viktigst for deg å gjøre lykkelig? Velger du venninnen, kan du drite i å gifte deg, velger du brudgommen, så bryr du deg ikke om hva venninna di synes... Veldig enkelt valg....
Gjest Brud i år? Skrevet 23. juli 2003 #6 Skrevet 23. juli 2003 Hun er en god venn......eller var. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Vi var bestevenner i mange år før vi ble uvenner og nå er vennskapet litt anspent fordi de to ikke liker hverandre. Men hun stiller alltid opp når man trenger hjelp..... Altså, han går ut av rommet hvis hun skal komme på besøk....Og han vil overhodet ikke ha henne på overnattingsbesøk heller ( hun spurte om det for en tid siden ). Så ille er det fra hans side.... Jeg føler jeg må "kaste" han ut hvis hun skal komme her fordi jeg vil ikke ha den stemningen som de to lager. Hun er irritert på han pga måten han oppfører seg på og han liker ikke henne pga ting hun har gjort og sagt ( et par gjaldt han ). Og han har også tydeligvis mistet all respekten han hadde for henne. Det blir jo til at jeg tar hensyn til han, men det hele blir så innviklet/vanskelig. Hvis vi gifter oss, og jeg forteller det til henne siden eller hun leser det i avisen e.l. så vet jeg at hun vil bli skuffet og så kommer hun til å spørre hvorfor osv. Men som samboeren min sa tidligere i dag: Hun bør skjønne hvorfor hun ikke blir invitert. Jeg bare håper det ikke tar livet av vennskapet vårt for det. Men det er jo ikke så mye jeg kan gjøre da. Jeg kan jo ikke tvinge han til å tilbringe tid med en som han rett og slett avskyr.... Vi får se hvordan det går når den tid kommer
jamjam Skrevet 23. juli 2003 #7 Skrevet 23. juli 2003 Jeg er ikke helt enig med alle andre her.. Eller jo,jeg er jo i grunn det,selvsagt skal du ta hensyn til mannen i ditt liv,og det er kun deres dag. Men,min venninne skulle i hvertfall ha gjort noe utrolig utilgivelig for at jeg skulle la prinsen slippe unna med en så "usivilisert" oppførsel. Mener ikke at du bør velge henne som forlover for å behage henne,den dagen er til for å behage mannen din. Det er starten på resten av deres liv,og noe dere bør kunne nyte fullt ut! men vi snakker jo om to voksne mennesker,og sånn i det vanlige syns jeg man burde prøve en form for våpenhvile Lykke til med valget ditt,håper du velger med hjeertet,og ikke ut fra noen som helst andres meninger eller forventninger!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #8 Skrevet 23. juli 2003 Joda jam jam......Jeg er jo forsåvidt enig med deg, men det blir vanskelig. Jeg er grådig usikker selv nettopp pga dette med uvenntiden og sånt. Vi har ikke snakket noe særlig om dette med valg av forlover ( meg og henne altså ). Dette var noe vi sa når vi gikk på videregående skole og det er mange år siden. 10 år siden ca........Og ting har jo skjedd og vi har gått videre med livene våre og sånt. Men det hele blir ganske så vanskelig når han sier at han ikke kan ha det hyggelig hvis hun er der. Da får jo ikke jeg det kjekt heller. Jeg vil jo at han skal være smilende blid på sin bryllupsdag, det er jo tross alt en viktig dag. Han har aldri likt henne egentlig. De to går bare ikke sammen, det har jeg sett med egne øyne ( før vi ble uvenner ). Kanskje jeg bare skal gå i hi, så går det kanskje over av seg selv......... :-?
Gjest Brud i år? Skrevet 23. juli 2003 #9 Skrevet 23. juli 2003 Også må jeg også ligge til at hun har også hatt en "usivilisert" oppførsel innimellom. F eks så var det jo den gangen hun spurte om å ligge over. Også spurte jo hun om han var der da. Ja, hvorfor ikke? Han bor jo her da. Vel, det var vel ikke kanskje så usivilisert, men det var nå heller måten hun sa det på. Så har hun gjort narr av han når han var syk nedentil. Og hun kommenterer han hele tiden. Både direkte og inndirekte. Det vil jo sikkert høres helt naturlig ut, men det er jeg som må høre på alt hun kommer med om han. Han sier seg ferdig med ting og det er det. Også sa vi en del stygge ting til hverandre når vi var uvenner. Det har jo vi snakket om. Han har ingen problemer med at hun kommer på besøk, men han vil helst ikke være her da. Ganske enkelt og greit pga henne. Så står jeg der da og får dårlig samvittighet fordi han må gå pga henne og så får jeg dårlig samvittighet ovenfor henne pga han. Men det er jo sånn at jeg føler at uansett hvilket valg jeg tar, så blir den ene parten skuffet. Jeg har lyst til å gifte meg, men dette "problemet" gir meg veldig liten lyst til å gjennomføre det. Lar jeg være, så blir ingen skuffet og jeg slipper "forhøret" i ettertid......
jamjam Skrevet 23. juli 2003 #10 Skrevet 23. juli 2003 Vedder på at det blir en enda kjipere bryllupsdag hvis du ligger i hi Åh,en sånn typisk jenteavtale liksom,kjenner til det hadde en selv.. Selv om hun ikke var uvenner med prinsen da,vi har bare mistet kontakt liksom. Jeg snakket med henne,og hun var enig med meg i at jeg skulle velge en annen barndomsvenninne. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg,har i grunn ikke lyst til å råde deg i hverken den ene eller den andre retningen. Men hvis det er mest på grunn av den gamle avtalen du føler at du burde stå ved det,så syns jeg definitivt at du skal droppe tanken på henne som forlover. Men dersom hun er det eneste alternativet du kunne tenke deg å dele vielsesopplevelsen din med,så synes jeg du skal forsøke å forklare det for kjæresten din. Ut i fra hva du skriver,tror jeg vel du selv vet hva du føler for å gjøre.. Og som før sagt,dette er din og kjæresten sin dag,ingen/ingenting burde ødelegge deres felles opplevelse av den!!!!! Håper ting ordner seg til det beste for alle parter!
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #11 Skrevet 24. juli 2003 Hun er ikke det eneste alternativet jeg har nei. Mens vi var uvenner, så ble jeg kjent med en annen. Konen til en kamerat av samboeren min. Og vi 4 henger sammen nå og da. Han og sambo er gode venner. Vi tenkte å invitere med de to og så en annen kamerat og hans samboer. Vi 4 kommer godt overens og har det hyggelig sammen. Jeg prøver å sortere ut alt her, så det er ikke pga den avtalen eller noe sånt at jeg tenker på dette. Det var bare noe som dukket opp. Så man kan vel si at jeg veier for og i mot her da, hvis man kan si det på den måten...... :-? Nei, jeg kommer vel fram til et svar......forhåpentligvis wink: Ble masse mas dette her. Nå må jeg gå i sengen før det blir for sent
jamjam Skrevet 24. juli 2003 #12 Skrevet 24. juli 2003 Syns så absolutt at du skal gifte deg hvis du har funnet mannen i ditt liv! Siden de misliker hverandre begge to,skulle jeg tro hun ikke utsetter deg for store forhør om det. Jeg ville i hvertfall være glad for ikke å bli spurt om å være forlover hvis jeg mente at mannen ikke var bra nok for venninna mi.. Men anbefaler deg å snakke med henne,fortelle hvorfor valget ditt ble som det ble. Har du tatt det opp med henne på en saklig og rolig måte,må hun jo respektere valget ditt!
frosken Skrevet 24. juli 2003 #13 Skrevet 24. juli 2003 Jeg har hørt av venninner som har giftet seg tidligere at de angret på at de valgte barndomsvenninnen (som de ikke lenger hadde så god kontakt med) som forlover. I ettertid hadde de tenkt at de heller skulle valgt en som ikke bare kjente dem nå, men også en de trodde de ville ha god kontakt med resten av livet. Det er jo hyggelig å ha fortsatt kontakt med forloverne. Sånn sett synes jeg at denne kona til kameraten til samboeren (eller hvordan det nå var) høres ut som et godt alternativ. Så får du jo heller vurdere sammen med din kommende mann om din gamle venninne skal inviteres til bryllupet eller ikke.
Pusekatt Skrevet 24. juli 2003 #14 Skrevet 24. juli 2003 Etter alt det du har skrevet her, Gjest, så vil jeg si det er utrolig respektløst av deg (ovenfor din tilkommende) å ville ha denne venninnen din som forlover. Nei, sats heller på kona til kameraten til sambo, det høres ut som en langt bedre løsning!
Marianne Skrevet 24. juli 2003 #15 Skrevet 24. juli 2003 Jeg ville ikke vurdert henne som forlover engang hvis min tilkommende hadde så sterke følelser for at hun ikke skulle komme. Det er noen som ikke passer sammen, sånn er det bare og utifra dette som du skriver her. Så har hun gjort narr av han når han var syk nedentil. Og hun kommenterer han hele tiden. Både direkte og inndirekte. Så vil jeg jo ikke akkurat si at jeg ser at hun prøver heller å bedre forholdet mellom dem.
Fakse Skrevet 24. juli 2003 #16 Skrevet 24. juli 2003 Hva med å ikke invitere venner i det hele tatt, bare ha familien til stede, og at begge bruker en i familien som forlover? Foreldre, søsken eller besteforeldre. Da har ingen grunn til å være missfornøyd, han får ha bryllupsdag uten henne, hun trenger ikke bli sur fordi hun ikke bli invitert, siden ingen venner ble det...
Gjest Knight Skrevet 24. juli 2003 #17 Skrevet 24. juli 2003 Finn deg en ny venninne! Denne venninnen du snakker om er ikke verd å bruke til dyrefor engang... Og så lurer jeg litt på om du i det hele tatt er moden nok til å gifte deg. Etter min oppfatning oppfører du deg som en 13 åring, som er liveredd for å miste venner/status i flokken, og deved havne på "utsiden"... Dette er bare simpelt hen for dumt!!!
Gjest Brud i år? Skrevet 24. juli 2003 #18 Skrevet 24. juli 2003 Finn deg en ny venninne! Denne venninnen du snakker om er ikke verd å bruke til dyrefor engang... Og så lurer jeg litt på om du i det hele tatt er moden nok til å gifte deg. Etter min oppfatning oppfører du deg som en 13 åring, som er liveredd for å miste venner/status i flokken, og deved havne på "utsiden"... Dette er bare simpelt hen for dumt!!! Vel, om jeg er moden eller ikke, er opp til meg er det ikke? Det er ingen grunn til å bli personlig. Du kjenner ikke henne i virkeligheten, det gjør jeg. Du vet ikke hvordan hun vil reagere. Det vet jeg. Hun er en av få venninner jeg har. Jeg er ikke livredd for å havne på utsiden....igjen. Jeg var på utsiden i to år. Jeg sliter nok med de to som ikke liker hverandre og jeg vil ikke ha dette hengende over meg i tillegg. Du vet ikke hvordan situasjonen mellom de to er, og du vet heller ikke hva hun synes om han og omvendt. Situasjonen er ganske anspent. Og jeg må få lov til å lufte tankene mine her inne uten at jeg skal bli kalt umoden. Jeg vet at hun vil bli utrolig skuffet og at hun kommer til å bli litt småsur på meg og veldig sur på han. Jeg kjenner henne veldig godt og jeg har også sett henne bli sinna. Det er det jeg vil prøve å unngå. Men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Og grunnen til at vi vil invitere venner, er fordi vi har ikke så forferdelig mye penger. Derfor så blir det ingen skikkelig fest. Og han vil ikke ha alt det styret heller, så det hadde sikkert ikke blitt sånn uansett. Svigermor har også sagt at hun kan spandere middagen på oss 6 den dagen, så det slipper vi å betale. Og det var også hun som foreslo at vi nå skulle gifte oss. Vi har tenkt på dette lenge og kommet fram til at vi vil gifte oss.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #19 Skrevet 24. juli 2003 Hun er en god venn......eller var. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Vi var bestevenner i mange år før vi ble uvenner og nå er vennskapet litt anspent fordi de to ikke liker hverandre. Men hun stiller alltid opp når man trenger hjelp..... Altså, han går ut av rommet hvis hun skal komme på besøk....Og han vil overhodet ikke ha henne på overnattingsbesøk heller ( hun spurte om det for en tid siden ). Så ille er det fra hans side.... Jeg føler jeg må "kaste" han ut hvis hun skal komme her fordi jeg vil ikke ha den stemningen som de to lager. Hun er irritert på han pga måten han oppfører seg på og han liker ikke henne pga ting hun har gjort og sagt ( et par gjaldt han ). Og han har også tydeligvis mistet all respekten han hadde for henne. Det blir jo til at jeg tar hensyn til han, men det hele blir så innviklet/vanskelig. Hvis vi gifter oss, og jeg forteller det til henne siden eller hun leser det i avisen e.l. så vet jeg at hun vil bli skuffet og så kommer hun til å spørre hvorfor osv. Men som samboeren min sa tidligere i dag: Hun bør skjønne hvorfor hun ikke blir invitert. Jeg bare håper det ikke tar livet av vennskapet vårt for det. Men det er jo ikke så mye jeg kan gjøre da. Jeg kan jo ikke tvinge han til å tilbringe tid med en som han rett og slett avskyr.... Vi får se hvordan det går når den tid kommer Om han ikke har respekt for henne så bør han ha nok respekt for deg til å akseptere henne når dere er smamen. Han høres ut som en bortkjemt drittunge, og når han ikke får det som han vil sutrer han. Uansett hva hun har sagt om han tidligere, så bør han klare å være så pass voksen at han klarer å oppføre seg når hun er tilstede. hadde dette vært samboeren min så hadde jeg vurdert hele mannen, for en slik drittunge ville jeg ikke hatt som mann. Sett de to sammen så de får luftet alt de sutrer for, og si til de at de ikke kommer der i fra før de har blitt ferdig med tullet sitt, for ja dette er tull, og det er ditt bryllup også og ikke bare hans, og beklager, men han må da virkelig ikke like alle du vil invitere, men akseptere at du vil ha henne der. jeg har også en venninne som samboeren min ikke er noe særlig begeistret for, men han må alt oppføre seg når hun er til stede, og hun skal være forloveren min når vi gifter oss, og mer er det ikke å diskutere med den saken. Stå litt på kravene dine du også, om du da vil beholde vennskapet med henne.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #20 Skrevet 24. juli 2003 Etter alt det du har skrevet her, Gjest, så vil jeg si det er utrolig respektløst av deg (ovenfor din tilkommende) å ville ha denne venninnen din som forlover. Nei, sats heller på kona til kameraten til sambo, det høres ut som en langt bedre løsning! alvorlig talt hva med respekten for henne da? bare fordi mannen ikke liker dama så skal hun satse på en annen? :-? Når en ikke vet hva hun ahr sagt og hva hun har gjort mot mannen så er det vanskelig å uttale seg om dette, det kan være en mann som sutrer for at han ikke får det som han vil, og er det riktig da? Når en inngår ekteskap skal begge vise hverandre respekt, og er dette en av hennes bedre venninner synes jeg hun bør i alle fall invitere henne i bryllupet. det er som jeg bruker og si mannfolk kommer og går, men venninnene mine vil alltid være der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå