Gå til innhold

Scrapbooking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg for min del syns det er viktig å satse på norske butikker jeg da, enten det er nettbutikk eller fysisk butikk. Jeg handler scrappeutstyr for et par tusen kroner i måneden, og er ivrig shopper både på nett og i fysisk butikk. Jeg bor i Oslo og har tilgang på mange fine scrappebutikker, men det er stor forskjell på betjeningen. Drar du på Bikuben for eksempel, eller Hennes Fritid, møter du blide folk som gjerne hjelper deg. Dra du på Steffens møter du på en sur dame som ikke så mye som gidder å si hei. Da tar jeg heller turen ut til Strømmen.

Mine yndlingsnettbutikker er som flere har nevnt her www.papirloftet.no, men også butikker som www.trel.no, www.hobbyhimmelen.no, www.hobbykroken.no og www.papirihjertet.no er gode butikker å handle i.

Men poenget mitt var at det er viktig for meg å handle i norske butikker for å støtte opp om norsk handelsvirksomhet og norske arbeidsplasser.

Videoannonse
Annonse
Gjest D-shol
Skrevet
Jeg bor i Oslo og har tilgang på mange fine scrappebutikker, men det er stor forskjell på betjeningen. Drar du på Bikuben for eksempel, eller Hennes Fritid, møter du blide folk som gjerne hjelper deg. Dra du på Steffens møter du på en sur dame som ikke så mye som gidder å si hei. Da tar jeg heller turen ut til Strømmen.

Men poenget mitt var at det er viktig for meg å handle i norske butikker for å støtte opp om norsk handelsvirksomhet og norske arbeidsplasser.

Hvor i Oslo er det mange fine scrappebutikker? Er her i sommer og det hadde vært artig å stikke innom.

Har imidlertid gavekort på Steffens, og har vært der et par ganger. Har ikke merka noe videre til sur dame der jeg, er bare glad at ikke betjeningen går og puster meg over skulderen og at det er lov til å se uten å måtte kjøpe det nyeste.

Skjønner fremdeles ikke hvorfor man på død og liv skal støtte noe som ikke nødvendigvis er det beste. Kjøpers marked, vet du, og jeg synes norske butikker bør justere prisene slik at de er konkurransedyktige.

Gjest Gjest
Skrevet
Skjønner fremdeles ikke hvorfor man på død og liv skal støtte noe som ikke nødvendigvis er det beste. Kjøpers marked, vet du, og jeg synes norske butikker bør justere prisene slik at de er konkurransedyktige.

Det er heldigvis mer enn pris som gjelder når jeg ser etter konkurransedyktige butikker. Utvalg, service, hvor fort pakken kommer (når det er nettshopping). Jeg har ikke tid til å vente to uker på pakke fra USA eller England, gidder ikke fortolle, gidder ikke eventuelt å returnere til utlandet, og etter x antall dårlige erfaringer med useriøse utenlandske butikker handler jeg i NORGE hos seriøse butikker. Dette gjelder forsåvidt det meste for min del, ikke bare scrapbooking-utstyr. Vente to uker på en shampo? Nei takk, min nærmeste frisør er mye mer konkurransedyktig for meg da, selv om prisen er høyere.

Hvis det kun er pris som er det viktigste for deg bør du kanskje ikke bo i Norge? Ihvertfall ikke handle noe her? Det meste er faktisk billigere i andre land. Mat, bolig, klær, bil.. Det er mange grunner til at prisnivået her i landet er høyt. Høy moms bl.a. Høy skatt. De fleste forstår vel at hobbysaker dermed kan koste noe mer her enn i USA? Mye av det produseres jo i USA og dermed har de ikke fraktkostnad for halve kloden rundt. Frakt (som er enormt dyrt), høy moms, fortolling m.m. kommer til på sluttprisen her i landet. Dessuten, når det gjelder scrapbooking her i Norge er konkurransen så høy at det ikke er noe særlig å tjene på det, en bekjent måtte legge ned sin butikk i fjor. Så prisene ER faktisk lave her, dersom man holder seg unna Panduro Hobby og heller handler på nett. Så jeg støtter norske butikker og fortsetter med det. De er mer enn konkurransedyktige, de er BEST! :)

Gjest Gjest_berte_*
Skrevet

Det er mye man ikke får tak i i utladnet da. Norske hobbyvarer er veldig bra, så jeg handler her, for eksempel fra Papirloftet fordi de har fine blomster og stempler som ikke er å få tak i andre steder. Til deg som lurte på butikker i Oslo, papirloftet er i Oslo og du kan hente på lageret deres.

Gjest D-shol
Skrevet (endret)
Det er heldigvis mer enn pris som gjelder når jeg ser etter konkurransedyktige butikker. Hvis det kun er pris som er det viktigste for deg bør du kanskje ikke bo i Norge?

Så prisene ER faktisk lave her, dersom man holder seg unna Panduro Hobby og heller handler på nett.

Synes du sa du ikke gidda å handle på nett og motte vente på varene? Jeg har aldri hatt problem med verken toll eller skader fra utlandet. Portoen fra USA er ikke noe høyere enn den enorme portoen i Norge hvis du handler der jeg handler, og ikke tar det lengre tid heller, så de unnskyldningene holder ikke vann.

Selvfølgelig er det mer enn prisen som teller, og om du hadde lest det jeg har skrevet hadde du ikke kommet med kommentarer til løsrevne uttalelser. Jeg har kjempedårlig erfaring med scrappebutikker i Norge og tar heller sjansen på å betale 10,- for en vare jeg er halvfornøyd med etter å ha handla i roen av mitt eget hjem fra e-bay, enn 100,- for en vare jeg er litt mer fornøyd med etter å ha fått kjempedårlig service på butikk i Norge. Det er ikke mange scrappebutikker jeg har vært i som har så stort utvalg, så tar gjerne i mot tips!

Panduro er faktisk forsyner av mye av mine scrappesaker, handler på 10,-salg og sparer derfor MASSE i forhold til å handle på scrappebutikker.

Endret av D-shol
Skrevet
Hvor i Oslo er det mange fine scrappebutikker? Er her i sommer og det hadde vært artig å stikke innom.

Da hadde jeg definitivt reist til Bikuben på Strømmen. Det er riktignok bittelitt utenfor byen, men vel verdt et besøk. Super service (når du spørr etter hjelp) og alle de ansatte kan scrapping. Et enormt vareutvalg, de har mye mer i butikken enn i nettbutikken. Også er de ikke så veldig dyre. (f.eks Distress Ink har de mye billigere enn mange andre steder).

For min del er Steffens kun til nødhandling fordi det er gangavstand fra jobben. Nesten ikke varer der jo... :sjenert:

Gjest loren
Skrevet

Hvis du er i Oslo så ta deg tid til turen ut til Strømmen, det er ikke langt, og Bikuben er et lite himmelrike for scrappere ;-)

Jeg kjører forbi hver dag når jeg skal på jobb, og det er farlig det :P

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg hadde holdt meg unna Bikuben fordi jeg har dårlige erfaringer med både service og varene der. Gamle varer og bare rot. Det er mulig de har mye varer, men jeg er ikke så interessert i det som kom for 5 år siden og som er slitt etter å ha ligget i butikken i årevis. Jeg handler på nett.

Gjest Gjest
Skrevet
Synes du sa du ikke gidda å handle på nett og motte vente på varene?

Nei, jeg handler det jeg kan på nett, jeg. Det jeg ikke gidder er å vente i to uker eller mer på varer fra utlandet. Det blir ikke under momsgrensen (200 kroner) når jeg handler. Hadde jeg hatt dårligere råd og mye bedre tid hadde jeg kanskje giddet å lete mer på eBay og i utenlandske butikker. Men fortolling ER dyrt (103,-/207,-), portoen ER dyr, og min erfaring er at det verken er billigere eller bedre å handle det jeg skal ha, fra utlandet. Ikke får jeg det jeg vil ha fra samme butikk, heller. Nå er det snakk om scrapbooking, og de norske butikkene jeg handler fra sender så raskt at jeg har varene etter to dager som regel.

Portoen fra USA er ikke noe høyere enn den enorme portoen i Norge hvis du handler der jeg handler, og ikke tar det lengre tid heller, så de unnskyldningene holder ikke vann.

Men ikke handle der portoen er så dyr, da vel. Mange norske scrapbook-butikker sponser portoen. Portoen er gratis (feks over 500,- 750,- osv), og prisene lave, hos mange norske nettbutikker innen scrapbooking. Det er kanskje noen år siden du har vært innom norske nettbutikker? Konkurransen er stor og det er mange gode kupp hos mange. Portoen fra amerikanske nettbutikker som sender med USPS (Post) er høy hvis man skal ha papir, album eller noe som veier mer enn fjær. Det har ikke lønnet seg når jeg har gjort det. Dessuten må jeg handle mange steder for å få det jeg skal ha, det trenger jeg ikke i Norge, jeg handler mest hos én butikk som tar inn det jeg liker. Der får jeg stort sett gratis porto, ellers er den oftest 49,-. Og det er mye billigere enn det faktisk koster å sende pakker her i landet. For 49,- i porto fra USA får man ikke en stor flatrate-konvolutt engang.

Selvfølgelig er det mer enn prisen som teller, og om du hadde lest det jeg har skrevet hadde du ikke kommet med kommentarer til løsrevne uttalelser. Jeg har kjempedårlig erfaring med scrappebutikker i Norge og tar heller sjansen på å betale 10,- for en vare jeg er halvfornøyd med etter å ha handla i roen av mitt eget hjem fra e-bay, enn 100,- for en vare jeg er litt mer fornøyd med etter å ha fått kjempedårlig service på butikk i Norge. Det er ikke mange scrappebutikker jeg har vært i som har så stort utvalg, så tar gjerne i mot tips!

Tipsene til butikker har vært mange i denne tråden. Papirloftet er en populær nettbutikk, og har vunnet pris for butikken. De har også stort utvalg. Når det gjelder norske fysiske scrapbook-butikker har jeg også dårlige erfaringer og kan ikke anbefale noen. Men jeg vil gjerne vite hvor du handler varer som koster 100,- i Norge, til 10,- i USA/eBay. Gjelder det nyheter også?

Panduro er faktisk forsyner av mye av mine scrappesaker, handler på 10,-salg og sparer derfor MASSE i forhold til å handle på scrappebutikker.

Vel, Panduro holder jeg meg langt unna, så vi har nok litt forskjellige preferanser. De rene scrappebutikkene har også mye på salg stort sett, og ikke minst mye større utvalg, og generelt lavere priser enn Panduro. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...