Gå til innhold

Voksenpsykiatrisk poliklinikk?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kort og greit, hva er voksenpsykiatrisk poliklinikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Poliklinikk = ikke døgnåpent. Ofte åpent fra 8 - 16.

Der kan du få hjelp til psykiske problemer. Vet en del med spiseforstyrrelser og angst / fobi problemer som har gått på slikt tilbud. Tar jeg ikke mye feil oppretter de også selvhjelpsgrupper og man kan få timer hos psykolog el der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Legen min sier det er mulig å henvise meg dit pga spiseforstyrrelse ja. Selv om den ikke er av de alvorligste. Betaler man for å gå dit? Og er det god hjelp som tilbys, noen som vet?

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er helt gratis. Uansett er det nok billigere enn å gå til privatpraktiserende psykolog, som sikkert er et alternativ. Og det er sikkert veldig flinke folk som jobber der. Hvis du har en spiseforstyrrelse, bør du takke ja til dette tilbudet. Du har ingen ting å tape, men alt å vinne.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Alle de jeg kjenner som har vært tilknyttet voksenpsykiatrisk poliklinikk har hatt god hjelp av tilbudet !

Mulig du må betale egenandel. Er ikke det bare å ringe og spørre ?

Bedre å ta i mot tilbudet enn å tusle rundt med en spiseforstyrrelse som er ganske plagsom og til tider farlig.

Gjest cerruti
Skrevet

Man betaler ca 220kr. i egenandel pr. gang. Når man har betalt 1350kr, får man frikort på trygdekontore

Skrevet

Jøss, er det så dyrt?

Det er egentlig ganske urettferdig: Vanligvis er det sånn at hvis man blir henvist av lege til "eksperter", så er dette gratis. For eksempel ble ei jeg kjenner henvist til spesialist for øyeundersøkelser og behandling, og dette var helt gratis.

Så urettferdig at det er forskjellsbehandling på denne måten - har man en spiseforstyrrelse er man også syk, på samme måte som om man har problemer med øyet. Hvis det er dyrt å gå til behandling, kan det hende mange vegrer seg mot dette. Nok et eksempel på de psykes dårlige kår...

Vil uansett oppfordre alle til å ta seg råd til dette, dersom man har problemer.

Skrevet

I slutten av mars kostet d 200 pr.time hos behandler på Dps(Distrikts psykiatrisk sykehus) eller poliklinikk. Selve timen er tre kvarter hver gang. Med 1350 på egenandelskortet tar d ikke lang tid før du har frikort hvis du går en gang i uka. :briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var til undersøkelse på Voksenpsykiatrisk poliklinikk, var inne i 1,5 time og betalte 220 kroner tror jeg.

Gjest Candyfloss
Skrevet

Hmm.. Jeg husker ikke hva jeg betalte.. Men det kan anbefales! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...