SusieQ Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 (endret) Håper noen orker å lese igjennom hele. Dette ble et langt innlegg, men historien min er også ganske komplisert med mye forhistorie som må med før det mest aktuelle spørsmålet. Litt hjelp i nøden hadde vært flott! Jeg er medlem av en stor vennegjeng som har holdt sammen siden ungdomskolen. Vi er alle sammen veldig gode venner, men noen står jeg såklart nærmere enn andre. De siste månedene har jeg blitt enda tettere knyttet til en kamerat av meg (mye pga at han mistet et nære familemedlem tidligere i vår) enn det jeg var tidligere. Jge kaller han A. Vi fikk veldig god kontakt, men sendte hverandre hovedsakelig smser siden han er utenbys fortiden. Disse smsene ble mer og mer preget av flirt fra hans side, og det tok meg en liten stund før jeg innså at jeg også flirtet med han. Jeg tok ett oppgjør med meg selv og måtte tilslutt innrømme at jeg hadde fått følelser for han som fortiden er den beste kameraten min. Siden vi er venner og jeg ikke ville ødelegge vennskapet vårt, bestemte jeg meg for å ikke si noe til han (hvertfall ikke med det første). Jeg har nemlig dårlig erfaring med å krysse "vennskapsgrensa" siden jeg på en fuktig fest rota med en annen kompis av meg, jeg kaller han B (ikke så gode venner som med førstnevnte), og det eksploderte i ansiktet mitt da han gikk bak ryggen mib til alle våre felles venner og bare fortalte hans egen kraftig redigerte utgave av hva som hadde skjedd den kvelden... Jeg hadde derfor ingen planer om å fortelle han at jeg hadde begynnt å leke med tanken på å bli mer enn venner, men av forskjellige grunner fikk han vite at jeg var forelska (som det blir lettest og kalle det). Han begynnte og spørre og grave neste gang vi chattet sammen, og det utvikklet seg til en ganske så het samtale. Jeg grep derfor sjangsen til og hinte litt frempå for han at jeg muligens var interessert, hvis jeg ikke hadde grepet muligheten hadde jeg angra blod i ettertid. han var helt med på leken, og hadde tilslutt mer eller mindre funnet ut hvordan ståa var, men han var fortsatt oppsatt på og få høre hva jeg hadde og si ansikt til ansikt. Jeg lovet han derfor at vi kunne ta en prat neste gan ghan kom til byen. I mellomtiden hadde han snakket med en felles venninne som viste om følelsene mine om meg. Han hadde mye og tenke på, som han sa, men stort sett virket han oppsatt på å få snakket med meg. Faktorer som at han er utenbys, av vi er venner og at vi fra og med neste år studerer i to forskjellige byer er problemer som jeg også så klart har tenkt på minst hundre ganger. dagen da jeg skulle se han igjen kom fort, og jeg oppførte meg som normalt, forberedt på å tolke oppførselen hans, og for å fortelle han hvordan saken ligger ann. Jeg er nemlig ikke ute etter å hoppe rett inn i et fast forhold, men heller i å se om vi kan bli mer enn venner. Skjer det så skjer det, men skjer det ikke så er det ikke så mye man kan få gjort med det... Når jeg møter han anstrenger han seg så mye om å oppføre seg uanfektet og normat, at det er mer enn tydelig at ting ikke er som de skal være. Han holder ikke øyenkontakten min, og unngår å komme på enmannshånd med meg. Hvor er det blitt av den flirtende gutten som var helt med på leken? Han gir meg alikevell en litt klein hadetklem før han stikker. (Nå skal det også nevnes at denne kvelden hadde blitt enda mere kleinekleinesen av at resten av kameratene mine, som lagde en stor deal ut at at jeg og B hadde en liten rotings, fant ut at B's nye kjæreste skal komme på besøk og ser det so men mulighet til å lage litt umoden morro på min og B's bekostning. Noe som er utrolig kjipt siden det egentlig bare er B's nye kjæreste det gpr ut over...) På dette tidspunktet tenkte jeg at hvis det er på denne måten A skal oppføre seg, så er det vell likegreit at jeg ikke fortalte han akkurat hvordan jeg føler siden han fikk klaus etter bare det minste tegn på interesse. Vil jo ikke legge hjertet mitt på skytterblokka hvis det bare skal bli skutt i fillebiter... Venninnene mine foreslår at han kanskje er beskjeden og usikker siden han ikke er den mest erfarene gutten i byen. Men jeg er bare forvirra. Måten han oppførte seg på kunne ikke forvirres med noe annet enn interesse. Jeg har till og med fått meldinger og lignende "analysert" av upartiske parter (litt umodent kanskje, men slik er det jo i disse teknologiske tider ) Etter dette avvisende møtet idag hadde jeg jo mer eller mindre gitt opp håpet, men ble staks forvirra igjen når jeg logga på facebook. Han hadde lagt ut statusen sin som skuffet over at han ikke fikk samme mottagelse på gardermoen som Rybakk fikk. Jeg hadde kommentert til han at jeg meglede kunne møte opp med flagg og vannslange hvis det var det det stod på. På dette svarte han "That's it? Her forsvarer jeg landet og det er alt jeg får?" Hva skal dette bety? Fisker han fortsatt etter tegn på at jeg er interessert? jeg har jo inndirekte tilbytt han mye mer enn blomster og flagg for og si det på den måten... Enest som mangler er å si det rett ut. Er det det som skal til? Skal møte han på fest imorgen kveld. Burde jeg ta sjangsen selv om han virker litt avvisende? Allt dette, og det han har sagt om meg til felles venner får meg til og tvile... Endret 22. mai 2009 av SusieQ
WateryMelon Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 I mellomtiden hadde han snakket med en felles venninne som viste om følelsene mine om meg. Nå vet ikke jeg, men den første tanken som slo meg her var at denne fellesvenninnen kan ha spredd noe misinformasjon, og at dette kunne være grunnen til at han oppførte seg så merkelig da dere skulle møtes. Dette er dog ren spekulasjon uten videre grunnlag. Jeg foreslår at du spør ham rett ut i morgen om dere har noe på gang, eller om du bare har mistolket noen signaler. Spør på en måte som ikke viser at du er helt fortapt i ham, slik unngår dere at hele situasjonen blir, vel, awkward. Hvis du ikke tør dette, kan du jo alltids prøve å holde litt avstand, se om han følger med/ser etter deg, se etter tegn til om han vil prate med deg (ikke kameratslig, men noe mer). Han virker uansett interessert, han sa jo selv at han ønsket å høre mer da dere skulle møtes og dere har holdt god kontakt i det siste. Jeg syns du bør kjøre på og spørre!
NoAngel Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 jeg har ikke noen gode råd.. men jeg fortelle hvordan det var mellom fyren min og meg.. har litt dårlig tid, så tar det i korte trekk vi var bestevnner i 9 mnd.. jeg hadde kjøreste da vi ble kjent. vi snakket hver dag ,om løst og fast. jeg kasta ut sambo.. ob ble sammen med en annen en stund etterpå .. men dette funka ikke, han var en rebound guy.. rett og slett.. da jeg ble singel, sa han bare.. du.. vi må snakke sammen... ja,jo jøss, vi snakker jo hver dag som jeg sa.. snakk i vei han ble litt stille så sa han.. jeg er forelska i deg.. uhm.. ooook var alt jeg sa.. begynte å le å sa at han var jo morsom trodde han bare fleipa,, at han skulle si at han tulla med meg.. jeg har ikke sett på han som noe annet enn en kjempe god venn før. men det fikk meg til å gå i tenke boksen.. hvor jeg fant ut at jo. han vet alt om meg, jeg vet alt om han.. jeg er vanvittig glad i han. så hvorfor ikke ? og jo mer jeg kjente på det, jo mer forelska ble jeg... han tok en risk.. han vant.. nå er det jo ikke noen garanti for at det går samme vei for deg ... men om du ikke tør.. så vinner du hvertfall ikke .. håper alt ordner seg, ønsker deg masse lykke til
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Du er forelsket i han og han i deg! Så enkelt er det! Hva er problemet?
SusieQ Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2009 Du er forelsket i han og han i deg! Så enkelt er det! Hva er problemet? Takk for hjelpen Betryggende og høre at det ikke bare er jeg som innbiller meg at han viser interesse
SusieQ Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2009 Nå vet ikke jeg, men den første tanken som slo meg her var at denne fellesvenninnen kan ha spredd noe misinformasjon, og at dette kunne være grunnen til at han oppførte seg så merkelig da dere skulle møtes. Dette er dog ren spekulasjon uten videre grunnlag. Trur ikke det er det som er problemet. Denne felles veninnen er en av mine nærmeste venner, og har vært min rådmann igjennom hele "prosessen" (hvis man kan kalle det det ) Eneste som kan så tvil er jo at han ikke har hørt hva jeg føler direkte fra meg. Trur også han sliter veldig med å finne ut av venn/kjæreste problematikken...
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 jeg har jo inndirekte tilbytt han mye mer enn blomster og flagg for og si det på den måten... Men tar ikke hint! Om du ikke skriker i øret hans at du vil ha han til sengs, som mann, ektemann og far til dine barn så skjer det ikke en dritt!
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Trur ikke det er det som er problemet. Denne felles veninnen er en av mine nærmeste venner, og har vært min rådmann igjennom hele "prosessen" (hvis man kan kalle det det ) Eneste som kan så tvil er jo at han ikke har hørt hva jeg føler direkte fra meg. Trur også han sliter veldig med å finne ut av venn/kjæreste problematikken... DET ville jeg ikke satt penger på. Det er en ekstrem kynisme og egoisme ute og går når kvinner krangler om samme mann sin gundt. For ikke å snakke om en kvinne kjeder seg og bare vil ha det litt morro med andre. Å la en venninne megle mellom en mann og en kvinne er den sikreste veien til fiasko. Skal du vite hva som faktisk skjer må du kutte ut denne ekstremt usikkre mellomleddet.
Gjest Illiya Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tror han er forelsket ja. Men det å "utlevere" seg gjennom chatting og sms, er noe helt annet enn å møte den det gjelder etterpå. Da blir man forsiktig, noe dere begge tydeligvis var. Ingen av dere ga noe tegn til den andre, og dermed ble det ikke noe ut av det. Men det er jo ikke for sent:) Ta opp kontakten igjen, det høres jo ut som han hadde forventet mer enn han fikk av deg også:=) I tillegg så ble det vel litt akkurat noe kosestemning av at det ble tøyset om det som var mellom deg og B?
Gjest Illiya Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 DET ville jeg ikke satt penger på. Det er en ekstrem kynisme og egoisme ute og går når kvinner krangler om samme mann sin gundt. For ikke å snakke om en kvinne kjeder seg og bare vil ha det litt morro med andre. Å la en venninne megle mellom en mann og en kvinne er den sikreste veien til fiasko. Skal du vite hva som faktisk skjer må du kutte ut denne ekstremt usikkre mellomleddet. Enig, du må kutte ut mellomleddet!
Snuselille Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Vær direkte med ham, du! Spør rett ut, så slipper du å lure mer på det.
SusieQ Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2009 Jepp, da var det gjort måtte bare drikke meg til litt mot på fest så gikk det fint. Nå er vi i gang for å si det sånn JIPPI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå