amalie8 Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 (endret) Er slutt mellom meg og samboer/kjæreste. Han følte at vi fungerte mer som venner enn som kjærester over den siste tiden Det har blitt mye tv-titting og grå hverdag rett og slett. Har veldig lav selvtillitt noe som har gjort det vanskelig for meg og tro på ham, når han gang på gang har forsikret meg om at han synes jeg er flott, bra osv. Nå som det er slutt, føles det tungt. Jeg er enig i at det har vært ting som kunne vært bedre i forholdet, men vi har likevel hatt det godt sammen, og snakker veldig bra sammen. Jeg har fortsatt følelser for ham, men trenger tid til og finne ut om jeg savner ham eller tryggheten det var og være sammen med ham. Det jeg egentlig lurer på er om andre har erfaringer med noe av det samme? Endret 22. mai 2009 av amalie8
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 jeg har også erfaring med en samboer som går når ting ikke er perfekt, istedet for å jobbe med det den fellen skal jeg ikke gå i igjen, men vil heller velge en som vet hva livet går ut på
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Jeg har også erfaring med en kjæreste som gikk etter vår første krangel. Jeg håper jeg slipper å oppleve slikt igjen....
Gjest Purple Haze Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Dette er vel feilen mange gjør når forholdet har vart en stund. Lar være å dyrke det man har, lar være å gjøre det lille ekstra for hverandre, synker ned i soffan og glor på tv, i stedet for å gjøre noe sammen. Livet består flere hverdager enn festdager, og det gjelder å gjøre noe ut av hverdagene også. Å ta hverandre for gitt er en skummel utvikling. Jeg har også vært i den situasjonen, men tror jeg har lært noe av det. Når kjæresten og jeg er sammen, ser vi så og si aldri på tv eller sitter ved pc`n. Vi lager mat sammen, skravler, koser masse, går en tur med hunden, spiller spill, bowler, går på kino eller ut å spise. Håper og tror at vi klarer å fortsette sånn resten av samlivet også.
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 Var dere sammen lenge før dere ble samboere? Og hvor lenge har dere bodd sammen? Var dere veldig mye alene? Min eks(var ikke samboere) gikk ifra meg av de grunnene du sier. Jeg har samboer nå, vært sammen i to år, bodd sammen i ett. Heldigvis sier han ifra når det begynner å bli "kjedelig", så vi kan få jobbet med det. Merker at det lett blir til å sette seg ned foran TVen etter en lang dag på jobb, istedenfor å finne på noe gøy. Jeg er en ganske "kjedelig" person. Er selv livredd dette skal skje med meg, at han skal gå.
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Sånn går det når tv er det viktigste i hverdagen. En har begge ansvar for å gjøre annet enn å sitte fremfor kassen og la livet gå til spille.
Caramela Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Hadde for ikke lenge siden en samtale med kjæresten om dette. Han satte på tv så fort han kom inn, og slang seg på sofaen, og så tv til han sovnet. Hver gang. Greit. Det er behagelig. Men hva er vitsen? Jo, han sier han liker tv. Men. Jeg liker han. Jeg vil være med han når vi først er sammen.. skravle, gjøre ting. Ikke ligge å se på tv som vi kan gjøre hver for oss når vi så sjelden møtes. Såklart, det går jo an å se på tv, film, whatever. Så lenge det ikke er hele tiden, alltid. Da er det noe feil. Det har forøvrig bedret seg litt siden da. Men det kan kanskje ha noe med at vi kun har vært sammen en gang siden det ble tatt opp, og det er nok 2 uker siden.. Hehe, kanskje han prioriterer tv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå