Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #1 Del Skrevet 19. april 2002 Jeg ble for seks år siden gravid til tross for at jeg brukte p-piller. Jeg VET at jeg tok dem - og var utrolig nøye med det. Jeg tok dem til samme tid, og jeg var ikke syk. Jeg var i en situasjon der jeg ikke ønsket barn. I det dette er sagt, regner jeg med mange tenker: PØH - hun glemte sikkert en pille! Men det gjorde jeg altså ikke. Finnes det flere enn meg som har opplevd dette? P-piller er jo tross alt ikke helt sikre... For ordens skyld: Jeg fikk barnet, og er i dag stolt mamma til en seksåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2002 #2 Del Skrevet 19. april 2002 Ja det er vel bare avholdenhet som gir 100% beskyttelse, det er noe alle vet, trodde jeg!! Det står på pakningene til ethvert prevansjonsmiddel at det er 1 % eller 2 sjanse for graviditet likevel og da er vel du den %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lara Skrevet 20. april 2002 #3 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg ble gravid på p-piller. Har en sønn på 3 år og ei datter på snart 7 år. Ble gravid med sønnen min da jeg gikk på p-piller. Tok pilla presis 07.30 hver dag, men ble gravid likevel.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #4 Del Skrevet 21. april 2002 Har blitt gravid 3 ganger på p-piller! Høres utrolig ut, men helt sant, og har ikke glemt noen piller i perioden før graviditetene, heller ikke vært syk, eller tatt andre medisiner. Dine Penger hadde for et par år siden en artikkel som tok opp prevensjonsmidlers sikkerhet, hvor de kritiserte de studiene som ga de "offisielle" resultatene. De hevdet at folk var ekstra nøye med prevensjon i det tidsrommet de var med i en undersøkelse, og studien gikk over alt for kort tid. De refererte til undersøkelser som viste at av folk som hadde brukt p-piller i flere år, ble nærmere 50% gravide. (Fritt etter hukommelsen)Det rare er at de gangene jeg ble gravid, hadde jeg begynt å få lyst på barn, men vi var ikke kommet så langt at vi bestemt oss for å droppe prevensjon. Jeg vet 100% sikkert at jeg ikke slurva med pillene, men var det kroppen min som "overstyrte"..? Nå har mannen min sterilisert seg, for å være på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #5 Del Skrevet 21. april 2002 Glemte å signere, liker ikke så godt helt anonyme innlegg. Hjemmemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tiit Skrevet 21. april 2002 #6 Del Skrevet 21. april 2002 Bare et lite spørsmål til dere som har blitt gravide under bruk av p-pille. Når man går på pillen tror man jo stort sett at man er beskyttet og tenker ikke graviditet i første omgang. Derfor kan det vel ta noe tid før en graviditet blir oppdaget, vil jeg tro. Er det ikke fare for at barnet blir skadet av p-pille-bruken? Dette er nå en av mine skrekkvisjoner. Men kanskje dere kan berolige meg her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #7 Del Skrevet 21. april 2002 Barn KAN bli skadet - men trenger ikke bli det, det er barnet mitt et levende bevis på. Jeg brukte p-pillen, og fordi jeg hadde blødninger og ellers ikke merket noe til graviditeten før, tok jeg p-pillen tre måneder ut i graviditeten. Jeg var også livredd for at barnet skulle være skadet, men det gikk jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dahlia Skrevet 22. april 2002 #8 Del Skrevet 22. april 2002 Og jeg har et ekte Triordinol barn som nå har fyllt 5 år. Og nei.. glemte ingen piller og var ikke syk.... og kunne ikke tenkt meg å være jr. foruten *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #9 Del Skrevet 22. april 2002 Til Tiit: Jeg for min del har skjønt med en gang når jeg har vært gravid, kroppen har sine måter å si ifra på... Dessuten er jo menstruasjonen veldig regelmessig når man bruker pillen, så om man plutselig går et par dager over tida, så er det bare å gå på apoteket og kjøpe seg en test. Hjemmemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #10 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg har blitt gravid på mini-pillen, p-pillen og to ganger med spiral.... Jeg har gitt opp....sukk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå