Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Noen bør slå meg i hode..
Skrevet

Er det noen som har vært utro som verken har dårlig samvittighet, ikke angrer i ettertid og lever sammen med sin partner som vanlig?

Jeg er gift, faktisk lykkelig gift, og vi har et barn på 2 år. Jeg har et kjempegodt sexliv og får så mye sex jeg vil. Jeg har en mann som jeg aldri kjeder meg sammen med, som får meg til å le og får meg til å føle meg spesiell. Jeg har ingenting å utsette på ham...kanskje bare at vi ikke liker å gå ut på samme steder (men det er bare en liten bagatell). Ellers kangler vi som normale par, om småbagateller som aldri er truende for vårt forhold.

Har nettopp begynt i en ny jobb, og har blitt betatt av en kollega. Han har samme følelse for meg og er singel. Jeg var utro med ham nettopp en gang i fulla, men har ikke dårlig samvittighet. Ikke angrer jeg heller men jeg vi ikke gjøre det en gang til.

Hva feiler det samvittigheten min egentlig? Jeg er forelsket i 2 personer, men vil bare leve resten av livet med mannen min. Jeg kommer aldri til å fortelle mannen min om dette, og håper at forelskelsen i kollegaen min vil gå over... Jeg har på en måte forskøvet det jeg gjorde mot mannen min, slik at de bare virker som en fjern drøm. Og jeg tror faktisk at dette kan jeg leve med.

Jeg hører kanskje kynisk og kald ut for dere, men jeg forstår det ikke helt selv heller. Kan det være så lett?? Er det andre som har opplevt det samme? Tror dere at dette kommer til å falle tilbake på meg senere/eksplodere i tryne på meg? Hva kan være grunnen til at jeg føler det slik?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har......men vil ikke utdype d nærmere.....fordi d er så mange fordommer mot d her inne!

Gjest salma
Skrevet

Dersom du absolutt ikke kan tenke deg å gjøre dette igjen, er det kanskje like greit å ikke fortelle mannen din om det? (det man ikke vet har man ikke vondt av etc). Det blir vel bare å belaste ham unødig?

Dersom du tror dette kan hende igjen, bør du kanskje vurdere hvorvidt følelsene dine for mannen din er dype nok?

...og så er det jo alltids nyttig å tenke over hvordan du selv hadde reagert om mannen din hadde handlet på samme måte :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er mann - og opplevde tidligere i sommer å oppdage at kona hadde vært utro over lengere tid. Riktignok ikke fysisk, men utro nok - med følelser og SMS-sex. Det hadde foregått i 7-8 måneder. Og jeg kom over dette på egen hånd. Sjokk er et veldig mildt ord for hva jeg følte (og føler).

Hun var (er?) forelsket i fyren, men har aldri drømt om å gå fra meg. Tvert i mot - tanken hennes har alltid vært at vi skal være sammen rest of life. Vi har hatt det veldig godt sammen.

Likevel lot hun seg friste. Og heller ikke hun har hatt dårlig samvittighet.

NÅ er det derimot ikke noen mangel på dårlig samvittighet. Og sterk redsel for at vi ikke klarer å komme over dette. Det har vært en steintøff prosess for oss begge - hun for frykten for at jeg vil gå fra henne, mens jeg har en intens frykt for å bli lurt og bedratt igjen.

Så tro meg: Samvittigheten vil komme som en vanvittig bølge den dagen utroskap blir oppdaget. For da får du se konsekvensene.

Min kone går dagen lang nå og er dypt takknemlig for at vi nå later til å få dette til - men også med en redsel for at det skal skje noe som velter det hele på et blunk. For jeg har omtrent ingen tillit igjen til henne - selv om vi er kommet langt i å bygge den opp igjen.

Jeg har vært utro i tidligere forhold - så nå fikk jeg smake egen medisin. Jeg så ganske så lett på utroskap før - det var da ingen problem - men det var før.

Nå unner jeg ikke min verste fiende å oppleve at den man er så glad i, sin beste venn, går bak ryggen på en og bedrar og lyver. Den smerten kan overhode ikke beskrives.

Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke ha dårlig samvittighet? Skamme seg! :kjempesinna:

• Liker 2
Skrevet

Gjest skrev:

Jeg har vært utro i tidligere forhold - så nå fikk jeg smake egen medisin. Jeg så ganske så lett på utroskap før - det var da ingen problem - men det var før.

Akkurat ja!!! Du innrømmer glatt at du selv både har vært utro og også syns d var helt greit, mens du fordømmer kona di nord og ned pga litt nettsex.....

Typisk enkelte mannfolk!!!! Hvor f*** er logikken????

Skrevet

Jenter!

Fyren forsøker å fortelle noe her :) Ikke angrip han! Han har faktisk erfaringer som han deler med oss. Jeg tror ikke han er ute etter å fordømme sin kone. Jeg leser det absolutt ikke sånn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg leser: Dobbeltmoral!!!! Og d er noe av d mest irriterende og ødeleggende jeg vet.....

Skrevet

Jeg leser det heller ikke sånn..

Jeg leser det heller sånn at han har endret synet på utroskap. Det går jo faktisk an..

Men jeg forstår IKKE at gjest som har vært utro ikke har dårlig samvittighet. Tror ikke jeg hadde klart å leve med min mann om jeg hadde gjemt på en sånn hemmelighet..

Skrevet

D er greit at han har endret syn på saken, men når han har vært der selv, syns jeg ihvertfall han bør utvise større toleranse enn han gjør!!! Nettopp han burde jo vite hva d dreier seg om, og her er d dessuten gradsforskjell på utroskapen.....Nettsex kontra flere tilfeller av tilfeldig sex som han selv anså som peanuts!

Skrevet

Selv om man utviser toleranse (det syns jeg faktisk han gjør siden han blir i forholdet), betyr jo ikke det at han må stole på henne. Konen var (er??) jo faktisk forelsket i fyren..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jeg som er guest-mannen over.

Chimps: Du høres da helt utrolig bitter ut for et eller annet. Dette dreier seg ikke om nettsex med en tilfeldig person. Det handler om SMS-sex med en person i vårt nærmiljø vi begge kjenner og det over mange, mange måneder. I tillegg er det masse følelser involvert.

Poenget ER jo at jeg utviser toleranse ved å fortsette i forholdet, og prøver å tilgi og forstå. Svært så mange (åpenbart du kanskje?) ville brutt.

Min egen utroskap var i tidligere forhold som ikke ble oppdaget. Og nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for det fordi det aldri ble oppdaget. Den skadet slik sett ingen.

Prøver meg overhodet ikke på noe dobbeltmoral, sier bare at NÅ fikk jeg selv føle smerten. Den kan jeg ikke ignorere, men prøver i alle fall å jobbe meg gjennom det.

Ved å fortsette viser jeg raushet - det burde jo være nokså åpenbart.

Skrevet

Herregud.....dette er et nesten latterlig innlegg.

:hoho:

Har du ingen dårlig samvittighet?

Hallo??? DU sier jo at du har en mann som gir deg alt.En som får deg til å le og føle deg spesiell?

Alvorlig talt....det kan ikke være mulig.Det må da være noe som mangler i forholdet ditt ........eller er det i hodet det mangler noe?

Egoistisk.........bare vent til han finner ut av det.....da må du ikke gråte.For hadde jeg vært en flue på veggen da, så hadde jeg ledd meg skakk.Ja ja.......fylla har skylda.

*rister på hodet og stikker herfra*

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også opplevd det samme. Jeg har hatt et forhold til en annen mann i en stund og jeg vet det er dårlig gjort ovenfor mannen min, men

jeg har ingen planer om å gå fra han. Nå er vi igang med familieplanlegging og jeg har derfor kuttet all fysisk kontakt med min tidligere elsker og det går greit. Jeg har hele tiden visst at jeg elsker mannen min og at jeg aldri vil gå fra han. Har ikke hatt dårlig samvittighet for jeg føler at mitt forhold har hjulpet meg i ekteskapet også. Jeg forventer ingen forståelse på dette, men dette er iallefall min erfaring.

Mvh

B

Skrevet

Hvis man elsker noen er man da vel ikke utro?? :o

*STORT sukk*

Skrevet

Gjest skrev:

Chimps: Du høres da helt utrolig bitter ut for et eller annet. Dette dreier seg ikke om nettsex med en tilfeldig person. Det handler om SMS-sex med en person i vårt nærmiljø vi begge kjenner og det over mange, mange måneder. I tillegg er det masse følelser involvert.

Har ingen grunn til å være bitter, tvertimot så er d mer et forsøk på å forsvare meg.....hvis du ser et annet innlegg lenger oppe.

De opplysningene du ga her stiller imidlertid saken i et annet lys, og utifra disse uttalelsene må jeg si at jeg forstår deg bedre....

Skrevet

Er det liksom mere OK å "dunke" med en som man ikke kjenner men ikke ha flørt sms-sex med en man kjenner?

Skrevet

Syns all utroskap er like ille egentlig, men jeg må jo si det er verre med langvarig utroskap med en du er forelsket i enn et ONS som skjer i fylla..

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest skrev:

Akkurat ja!!! Du innrømmer glatt at du selv både har vært utro og også syns d var helt greit, mens du fordømmer kona di nord og ned pga litt nettsex.....

Typisk enkelte mannfolk!!!! Hvor f*** er logikken????

:kjempesinna: av og til må en oppleve det selv før en forstår, og det har denne mannen gjort så jeg forstår ikke hvorfor du kommer med typisk mannfolk ol?

Samtidig har han ikke vært utro i dette forholdet, og ja da har han lov til å reagere som han har gjort. Selv om en har vært utro før så vil det ikke si at en er det i alle forhold.. Når en går inn i et nytt forhold da starter en med blanke ark, en kan ikke leve etter hvordan en har vært i de andre forholdene, og at du dømmer han fordi har fordømmer kona er forkastelig spør du meg.

Vil det si at noen som har vært utro i tidligere forhold ikke skal reagere om en kone eller mann er utro i nåværende forhold?

Skal et menneske måtte straffes resten av livet for noe en har gjort i tidligere forhold?

til og med mennesker som har begått mord får en ny sjangse.

hva som har hendt tidligere i andre forhold kan en ikke leve med i nye forhold, for da er det jaggu meg mange som ikke fortjener å være i noe forhold i det hele tatt.

ta og tenk deg litt om før du uttaler deg for du må på en eller annen måte være uttrolig bitter på en mann på en eller annen måte.

Kvinner er ikke bedre enn menn, men uansett hvem som har vært utro i det forholdet en lever i så er det den som har vært utro som er den som har gjort noe gale, og ikke en som har vært utro i tidligere forhold

Skrevet

Dersom du på død og liv må ha sex med andre, uansett årsak, forlater du det forholdet du er i først! Elsker du den personen er det enda større grunn til å forlate...de man virkelig elsker vil man gjerne beskytte fra alt vondt...også en selv hvis det trengs!!

Det er nok sikkert en grunn til utroskap...Men av respekt for partneren, avslutter man FØR man starter noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...