Gå til innhold

Fjellsko

Zelda

Anbefalte innlegg

Takk for det Achmed :-)

Men det er nok ikke "min" modell :-( Min er litt høyere, og går ikke "ned" bak (om du skjønte det)

Fant den ikke på siden til LaSportiva, men de duger da en stund til, så det haster jo ikke med å finne arvtagerne helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk faktisk veldig greit å gå med høye hæler i fjellheimen - også.

...og pelskåpa holdt deg vel god og varm også? Og tenk, når det blåste stiv kuling, fungerte paraplyen som seil. Mye enklere å fly enn å gå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
"Problemet" ligger vel nå i at jeg gruer meg til jeg må gå inn et nytt par med fjellstøvler :-(

En god idè er å kjøpe de nye skoene før det er helt krise med de andre.

Da får du god tid til å gå dem inn, og kan tilpasse dem over tid - da unngår du jo også gnagsår, og kan fortsatt bruke de gamle om du skal gå virkelig langt/hardt.

Gå noen småturer i vann i begynnelsen, gå dem tørre, for så å forlenge turene, til de blir like gode som de gamle.

Greit å ha ett par som du vet er "pålitelige" (jeg vet, høres ut som om jeg snakker om barna mine når jeg snakker om fjellsko :ler: ) - til større utflukter, inntil de nye har kommet til et visst nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Med de fleste moderne fjellstøvler tror jeg ikke det er nødvendig å gå dem inn, jeg har i hvert fall aldri måttet gå inn et eneste par! Pappa kjøpte seg nye støvler for to uker siden, og har nå nettopp kommet hjem fra en ukestur med mamma. Null problemer. Men uansett er det jo kjekt å ha testet støvlene før du legger i vei på de helt store ekspedisjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll

Virvel - glemte å legge til at fremgangsmåten for å gå inn sko, som jeg nevner ovenfor - gjelder spes. Forsvarets støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...