Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #1 Del Skrevet 23. juli 2003 Hei Lurer bare på om det er noen her som har tatt test tidlig etter uteblitt mens, og ikke fått blå strek. Men som har vært gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 23. juli 2003 #2 Del Skrevet 23. juli 2003 Nei,Aldri.Har alltid vist enten en svakere strek eller som denne gang en sterk strek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #3 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg er ikke gravid selv, men har ei venninne som nylig ble mor til tvillinger. Hun var nesten 3 mnd på vei før hun fant ut at hun var gravid. Hun hadde følt seg gravid i over 1 mnd, og tatt flere graviditetstester uten at de ga utslag. Hun hadde også mensen 2 ganger etter at hun ble gravid. Så alt er jo mulig, men dette er vel et av unntakene vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #4 Del Skrevet 23. juli 2003 Har ikke gjort det selv, men hvis du tester svært tidlig kan man teste negativt. Men det skal jo ikke mange dagene over antatt mens før resultatet skal vises da. Normalt vises det svært tidlig, fom. første dag i antatt mens, men av forskjellige årsaker kan de ta noen dager ekstre. Det heter seg jo at en skal vente i 10 dager etter antatt mens med å teste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #5 Del Skrevet 23. juli 2003 har ei veninne som testet negativt 2 ganger før det endelig ble 2 streker.. vi fikk barn med 1 ukes mellomrom og på meg viste det 2 streker med en gang men som sagt måtte hun teste flere ganger. Til og med på legekontoret sa de nei at hun ikke var gravid men ringte henne opp dagen etter og da hadde de funnet ut at hun var gravid.. så vi er alle forskjellige og reagerer forskjellig.. hos noen tar det sikkert litt lengre tid før kroppen får symptomer og div.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmie Skrevet 23. juli 2003 #6 Del Skrevet 23. juli 2003 Hvis du ikke tester med morgenurin kan du få feil negativt svar. Jeg hadde svakt positiv test hjemme, og skulle likevel til legen den dagen, så jeg tok med en prøve som var tatt senere på dagen - den var negativ, og legen mente at "disse hjemmetestene er bare noe tull"... fire dager senere var det positiv test hos legen også (skulle ta blodprøve for å måle hcg-økning og siden jeg likevel skulle dit tok jeg med en morgenprøve). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2003 #7 Del Skrevet 23. juli 2003 legen mente at "disse hjemmetestene er bare noe tull"... Hva slags lege er det du har da? :o Jeg jobber på legekontor og testene der bruker samme prinsipp som hjemmetestene. De gir utslag på hcg i urinen. (Forskjellen er vel at det ikke står Clear Blue på pakningen) Mange legekontor bruker også maskiner som er veldig fintfølende og derfor kan det gi utslag raskere enn hjemmetestene. Men at hjemmetestene er noe tull......Skitprat!! Grunnen til at det blir annbefalt morgenurin er fordi den er mere konsentrer fordi den har vært lengre i urinblæren, og urin som er blitt tatt på dagtid kan være mere utvannet. Noen tester måler svært små mangder Hcg mens andre krever større mengde hcg-hormon for å gi utslag. RFSU-hjemmetest måler svært liten hcg mengde og kan takes fra ca 1 uke før antatt mens, mens andre tester bør en vente til etter antatt mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *nurket* Skrevet 23. juli 2003 #8 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg testet svakt positivt den dagen jeg skulle hatt mensen. Men jeg vet om flere som har vært både 7, 8 og 9 uker på vei før de har testet positivt Måtte bare ta med at: hjemmetestene er da like sikre som hos legen (som Merete sier). 15+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 23. juli 2003 #9 Del Skrevet 23. juli 2003 I mine to første svangerskap fikk jeg negatvie tester selv om jeg var gravid.. De slo ikke positivt ut før i uke 8.. Det var svært forrvirrende... og kjedelig å vente på et positivt reslutat... Jeg følte meg gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 23. juli 2003 #10 Del Skrevet 23. juli 2003 hei hei i mitt første svangerskap viste testen negativt selvom jeg var gravid. Jeg husker det så godt for mensen var uteblitt og jeg ønsket så innmari og være gravid og jeg fikk negativt svar. Det ble en hel svart dag på jobben for meg. Jeg ventet noen dager og tok testen på ny og den var POSITIV :D . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 23. juli 2003 #11 Del Skrevet 23. juli 2003 hihi! Dette var jo oppmuntrende lesing! Lillen, dag 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #12 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei, det er meg som startet innlegget. Jeg har nå tatt to tester, med negativt resultat. Men jeg har ikke tatt de om morgenen da. Jeg sluttet med pillen 12. juni og fikk mensen 15. juni, men har ikke hatt mensen igjen etter det. Tror dere jeg kan være gravid, men at det er så tidlig at det ikke vises? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #13 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei du! Jeg testet negativt med en RFSU test en onsdag, men svakt positivt med CB påfølgende lørdag. Da var dog lørdag dagen jeg forventet mens - så RFSU testen ble tatt før IKM. Det står jo på pakken at det kan funke en uke før IKM, men på meg stemte ikke det, da. Tok ny CB test mandagen etter, da var krysset blitt klart og tydelig (tre dager etter IKM). Unntak finnes, men jeg tror generelt det er ganske få som tester negativt etter IKM-dagen. Hvis du sluttet på pillen i juni, tror jeg desvverre det er mer sannsynlig at mensen din er uregelmessig enn at du er gravid nå. Mine perioder varierte fra 30 til 57 (!) dager de første 3-4 månedene etter at jeg sluttet på pillen. Det er veldig vanlig at det tar litt tid før alt er regelmessig. Men som en oppmuntring: Jeg ble gravid ganske kjapt, jeg, selv om jeg hadde uregelmessig mens og hadde gått på piller i 7 år :D EL må jo ikke være regelmessig for at du skal bli gravid - det viktigste er at du har EL - og ikke minst at du finner ut når den er ! Den siste måneden før jeg ble gravid tok jeg noe som kalles Dong Quai (kjøpt på helsekost). Det skal visstnok stabilisere syklusene og gi tydelige eggløsningstegn. Jeg kjente helt tydelig når jeg fikk EL for første gang i mitt liv - og vips der satt den :D Anbefales ! Hilsen Tålmodig 15+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #14 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg sluttet med pillen 12. juni og fikk mensen 15. juni' date=' men har ikke hatt mensen igjen etter det.[/quote'] I dag er det den 24juli, altså godt over en mnd, etter siste mens. Vanskelig å si, men du kan jo selvfølgelig være gravid. Men mest sannsynlig tror jeg at pga. at du nettopp har sluttet med p-pillene vil mensen være litt uregelmessig. Når du går på p-piller "lurer" du kroppen til å tro at den skal ha mens i den 7 dagers oppholdsperioden slik at mensen kommer til rett tid. Når du slutter med p-pillene har kroppen behov for å komme i balanse igjen slik at en mens kan være litt uregelmessig til å begynne med. P-pillene hindrer eggløsning og påvirker livmorslimhinnen slik at det blir vanskelig for et befruktet egg å feste seg. Dessuten blir slimet i livmorhalsen mindre gjennomtrengelig for sædceller. Så det kan da sin tid før du har normal eggløsning og en evt befruktning kan oppstå. Dette variere selvfølgelig fra kvinne til kvinne men dette er i hovedsak grunnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charmie (ikke innlogget) Skrevet 24. juli 2003 #15 Del Skrevet 24. juli 2003 Til Merete: Hva slags lege jeg går til?? - vel, jeg skrev det mest for å vise hvor arrogant holdning han hadde til det - dette kunne han, og jeg måtte ikke komme der å fortelle at jeg var gravid, nei... Da jeg fikk positiv test hilste han knapt, ikke noe spørsmpål om kontroll, oppfølging e.l. Ikke så rart jeg har byttet fastlege, kanskje... Dessverre måtte jeg ta mannlig lege igjen, virker som om de er ganske arrogante og uinteressert i forhold til gravide. Men når det bare fins en kvinnelig lege med kapasitet i nærheten og jeg vet fra før at hun er et realt hespetre... hadde jeg ikke noe valg. Vel - dette ble en grov avsporing av debatten... Sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #16 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei igjen (gjest som startet tråden) Nå begynner håper mitt å svinne. Jeg går til innkjøp av Don Quai, og venter i spenning på neste mens, og begynner da på DQ. Har forstått det sånn at man skal begynne på den urten på første mensdag. Er ca. på min 40 dag, så det er på tide den kommer snart synes jeg. Men har jo lest om andre her inne som har ventet i 80 dager. Takker for alle svar, og lover å komme tilbake senere. Kanskje med to blå? -snart mor til to?- (skal logge meg inn neste gang) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charmie (ikke innlogget) Skrevet 24. juli 2003 #17 Del Skrevet 24. juli 2003 Tror det er lurt å være litt tålmodig etter en har sluttet på pillen. Vet om folk som har blitt gravide på første forsøk, men for min del tok det lang tid før jeg fikk noenlunde normale sykluser. Det første halvåret etter pilleslutt hadde jeg to menstruasjoner... Vil råde deg til å gi kroppen din noen måneder til å "kvitte seg" med pillene før du begynner med kosttilskudd e.l. Lykke til !! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hungle Skrevet 24. juli 2003 #18 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg testet negativt dagen etter forventet mens, men fikk 2 blå en uke senere :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2003 #19 Del Skrevet 24. juli 2003 Bare en liten kommentar; det er ikke nødvendig å vente med DQ til syklusene er stabile. Litt av vitsen med dem er jo nettopp at de skal virke fremmende på en regelmessig syklus ! Bare begynn å ta dem når du får mensen, og slutt når du evt. får to blå. Den primære grunnen til at DQ funket for meg, var at jeg oppdaget det berømte EL-slimet. Det hadde jeg aldri oppdaget før. Kjekt også å skjønne at EL faktisk var på dag 20, og ikke 14... :o Når man bommer med en uke er det ikke rart man ikke blir gravid Tålmodig 15+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart mor til to? Skrevet 24. juli 2003 #20 Del Skrevet 24. juli 2003 til tålmodig Hvordan klarte du å finne EL med DQ, og ikke tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå