Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Har fått vite at jeg har lavt jernlager og må begynne å ta tilskudd... Har prøvd vanlige jerntabletter, husker ikke navnet nå i farta, men det var den billigste typen jeg fant på apoteket. Brukte de i noen dager, men ble forferdelig kvalm og fikk forstoppelse av de... Er det noen andre typer som ikke gir disse bivirkningene? Har allerede problemer med treg fordøyelse =/
venus_ Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Finnes noen som kalles depot-tabletter, jeg mener den ikke var så hard mot min mage. Ferro-retard tror jeg den het. Selv bruker jeg ferromax nå og synes den er litt for hard mot magen. Hvor mye tar du om dagen?
Cata Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg anbefaler også Ferro-Retard. Bruker dem selv når jernlagrene blir for lave og merker ikke noe i magen.
Gjest TS Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Nå sjekket jeg nettopp, og det er Ferro-Retard jeg allerede har prøvd...
Essie_ Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Da kan du prøve Ferromax. Den er det 65mg ferrosulfat i mot 100mg i Ferro-Retard. Jeg fikk anbefalt Ferromax i blodbanken når jeg sa at jeg fikk bivirkninger fra magen av Ferro-Retard.
venus_ Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Ta et avføringsmiddel sammen med jerntablettene så slipper du forstoppelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå