Gå til innhold

NRK-programmet "Hvorfor det": For dumt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hva synes dere om programmet på NRK "Hvorfor det"?

Jeg blir så irritert når det sitter to bajaser i studio som tuller vekk alt...jeg synes ikke det kommer noen gode spørsmål - og aller verst: hører ingen gode reflekterte svar.

Hvorfor kan ikke TV gi oss sendinger med filosofer som tar spørsmål mer seriøst og svarer mye bedre?

Jeg vil bli litt intellektuelt utfordret- også på TV: folk tåler da det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det. Men så liker jeg humoren til Trond-Viggo veldig godt :lol:

Gjest Gjest
Skrevet

Det hadde vært vel og bra med flere seriøse TV-programmer, men det er litt skivebom å klandre Hvorfor det? for ikke å være seriøse nok, i og med at det er et rendyrket humorprogram og aldri har vært ment som noe annet.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg syns det bare er teit. Så det idag da andre ville se det, men ikke mitt førstevalg på en fredagskveld akkurat. Likevel, lo jeg litt da de begynte å vitse om negler og tenner. "visdomsnegl" og "rotfylle negl" osv. Selv om det er hjernedød humor...

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan ikke bli annerledes, når de får så lavmåls spørsmål. I går var faktisk spørsmålene mindre pinlige enn de pleier, og det sier sitt. Hva får voksne folk til å ta mikrofonen på tv, smile bredt, og stille spørsmål av typen "hvorfor promper vi"? Og hvorfor i himmelens navn ler folk hysterisk av slike pinligheter?

Skrevet (endret)
Det kan ikke bli annerledes, når de får så lavmåls spørsmål. I går var faktisk spørsmålene mindre pinlige enn de pleier, og det sier sitt. Hva får voksne folk til å ta mikrofonen på tv, smile bredt, og stille spørsmål av typen "hvorfor promper vi"? Og hvorfor i himmelens navn ler folk hysterisk av slike pinligheter?

Fordi vi ler av "flaue" ting altså "tabue" spørsmål"!!!

Jeg har sans for Trond Viggos program men er enig i at enkelte spørsmål blir for dumme.....

Nå er vel dette programmet som heter: "hvorfor det" basert på direkte spørsmål som barn gjerne stiller!(?) Barn sier jo alltid: "Hvorfor det?" til mer eller mindre alt!!!!

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg så akkurat reprisen fra fredag (fikk ikke sett det da), og holdt på å dette ut av sofaen i latter flere ganger. Så "for dumt" er akkurat midt i blinken for meg!

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg liker jo både Trond Viggo og Jon Almås. Gledet meg veldig til "Hvorfor det?", men det slo ikke helt an hos meg bare. De er litt for selvbevisst morsomme, for ikke å snakke om spørsmålsstillerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...