Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har farget hår i mørk brun farge. Syntes det er litt mørkt nå til sommeren, men håret mitt tåler dårlig å bli bleket, har hatt striper før og det er drepen for håret mitt.

Nå hevder frisøren min at hun kan lysfarge striper inn i mitt allerede fargede hår, og at dette ikke sliter mer på håret enn den fargingen jeg uansett driver på med.

Jeg er litt skeptisk og tenker at hvis håret mitt skal lysnes så må det jo foregå en form for blekeprosess, og at hvis man skal farge farget hår lysere så må det jo nødvendigvis være blekemidler i fargen? Eller er jeg på villspor?

Poenget er altså at frisøren min sier at dette ikke er bleking, men farging, og at jeg kan oppnå honningfarget hår på dette viset. (noe min sunne fornuft ikke helt vil tro på)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg farger håret mitt blondt hos frisøren. Så det funker:)

Edit: La til et ord:)

Endret av Tonka
Skrevet

Ok, Frisøren har riktig i det at en lysninsfarge er bedre en bleking, men hun kan tidligvis ikke sin farge teori...... Regelen er at farge kan ikke lysne farge! Du sier du har farget håret ditt.....da vil en lysningsfarge lysne din ettervekst(naturhår), men det vil ikke lysne spissene(farget hår).

Vi har ofte de som vil bli lysere, enten avfarger vi eller striper vi.....når man har fått et lyst utgangsppunkt så kan evt. en lysningsfarge bli brukt når ettervekst har kommet igjen, sånn slipper man masse striping med bleking og får dekt etterveksten ordnlig

Det eg ville anb. deg hvis du vil bli lysere er det eg har sagt ovenfor.......kjøpe en god kur mot en bleking prosess...så kan man da etterfarge med en lysningfarge

men.....har du en ide på kosn du egentlig vil se ut???lysere, lys, platina???

Skrevet

Jeg ble også skeptisk på det frisøren din sier...

Man kan ikke lysfarge et farget hår, kun ubehandlet hår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...