Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg er i et jaktlag hvor det tilsynelatende er et godt miljø. Dessverre har jeg fått kjennskap til at en vi aldri trodde vondt om faktisk er utro mot samboeren sin. Jeg snakker med samboeren hans ganske ofte, på stevner og slik og det er ei skikkelig god jente som ikke fortjener noe slikt. Jeg vil ikke sladre heller, for jeg har ikke noe med det, men har gått bak ryggen på henne i over et år og jeg begynner å bli lei av å se skuespillet hans. Burde jeg sette opp en slags "felle" slik at hun kan avsløre ham selv?
Gjest Miley Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Enten sier du det rett ut øye til øye eller så dropper du det. Voksne folk setter ikke opp feller for hverandre, uansett hva det gjelder.
Lady La-Laa Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Skjønner det er vanskelig å fortelle henne det. Hun kan faktisk finne på å bli sint på deg, for da er det på en måte du som ødelegger "idyllen", selv om konfrontasjonen aldri ville vært et tema en gang om mannen hadde klart å holde syltelabbene sine for seg selv. Kan hende hun ikke engang vil vite, men om hun får vite det har hun iallefall valget om hun vil leve med en slik mann eller ikke. Jeg hadde satt stor pris på om noen tok ansvar og gjorde meg oppmerksom på hva mannen min drev med dersom han ikke er mann nok til å gjøre det selv! Du finner den måten som gjør det lettest for deg, og dersom du er sikker i din sak, så gjør det!
yoga Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Hadde det vært jeg som hadde vært hans samboer, så hadde jeg ønsket å vite det.. Så ja, fortell henne det. Men fortell heller enn å sette opp felle.
Solskinnsbolla Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Skjønner det er vanskelig å fortelle henne det. Hun kan faktisk finne på å bli sint på deg, for da er det på en måte du som ødelegger "idyllen", selv om konfrontasjonen aldri ville vært et tema en gang om mannen hadde klart å holde syltelabbene sine for seg selv. Kan hende hun ikke engang vil vite, men om hun får vite det har hun iallefall valget om hun vil leve med en slik mann eller ikke. Jeg hadde satt stor pris på om noen tok ansvar og gjorde meg oppmerksom på hva mannen min drev med dersom han ikke er mann nok til å gjøre det selv! Du finner den måten som gjør det lettest for deg, og dersom du er sikker i din sak, så gjør det! Som om jeg skulle ha sagt det selv! Jeg hadde satt pris på om en nær venn av oss hadde hintet/fortalt/skrevet...Ja, på en eller annen måte sagt at mannen din er ikke trofast mot deg. Hvis jeg får vite senere(og sannheten kommer alltid for en dag) at vår/min venn ikke sa noe i et helt år...Ja, da hadde ikke den personen vært min venn lenger! Mannen har vært utro: Spilt et spill, vennen har vist om det, men latet som: Spilt et spill... Det er tungt å være den som sitter på en kunnskap ingen andre/få andre har. Lykke til.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Hvis jeg var deg, ville jeg konfrontert den utro mannen, og sagt at enten forteller han jenta si om utroskapen selv, ellers gjør du det. På den måten ansvarliggjør du han, og jenta får vite om utroskapen på den ene eller den andre måten.
Gjest Fredagsgjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Det kan være så mange grunner til at mannen er utro. Kona kan virke som verdens søteste på alle "stevnene" du treffer henne på.. men kanskje hun er en av de konene som aldri barberer seg aldri pynter seg.. aldri lar mannen slippe til mellom noen glatte lår... Kanskje hun har vært utro før.. at han nå "tar igjen"? Uansett er jeg litt skeptisk til det å blande seg inn og fortelle kona om dette. Kanskje hun vet? Men, da blir tvunget til å gjøre et inngrep? Vel.. ser den om at alle andre vet utenom henne.. og at de er respektløst så det holder.. Og vi er veldig flinke til å lukke øynene, og feie for vår egen dør i 2009.. -helt til en liten fugl hvisker.. DA vil alle andre komme til å fortelle.. men da er det litt seint?! Har du sett mannen selv? Fysisk sett ham med "den andre kvinnen"? Urettferdig situasjon du har havnet i.. uforskyldt.. La oss høre hvordan du løser det:)
Gjest Miley Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Det kan være så mange grunner til at mannen er utro. Kona kan virke som verdens søteste på alle "stevnene" du treffer henne på.. men kanskje hun er en av de konene som aldri barberer seg aldri pynter seg.. aldri lar mannen slippe til mellom noen glatte lår... Kanskje hun har vært utro før.. at han nå "tar igjen"? Uansett er jeg litt skeptisk til det å blande seg inn og fortelle kona om dette. Kanskje hun vet? Men, da blir tvunget til å gjøre et inngrep? Vel.. ser den om at alle andre vet utenom henne.. og at de er respektløst så det holder.. Og vi er veldig flinke til å lukke øynene, og feie for vår egen dør i 2009.. -helt til en liten fugl hvisker.. DA vil alle andre komme til å fortelle.. men da er det litt seint?! Har du sett mannen selv? Fysisk sett ham med "den andre kvinnen"? Urettferdig situasjon du har havnet i.. uforskyldt.. La oss høre hvordan du løser det:) Når ble det å ikke barbere seg en legitim årsak til å være utro?
Rosalie Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Enten sier du det rett ut øye til øye eller så dropper du det. Voksne folk setter ikke opp feller for hverandre, uansett hva det gjelder. Enig i dette. Men jeg syns ikke du skal la være. Ved å la være blir du i mine øyne medskyldig. Om du sier det ansikt til ansikt, pr e-post eller i et anonymt brev spiller ikke så stor rolle, bare du sier det.
kinkeline Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 Kan du ikke skrive et anonymt brev til henne? Kjedelig å eventuelt miste venner pga noe sånt - selv om du bare prøver å gjøre det riktige.
WateryMelon Skrevet 22. mai 2009 #12 Skrevet 22. mai 2009 Et anonymt brev igjen kan tolkes som et forsøk på sabotasje. Da må du i tilfelle ha et solid bevis eller to.
Gjest gninnot Skrevet 22. mai 2009 #13 Skrevet 22. mai 2009 Jeg fortalte ei venninne av meg om at kjæresten hennes var utro, har i senere tid angret fordi dette ble et sterkt angrep på meg. Ikke fordi jeg hadde holdt det hemmelig en liten stund, men fordi jeg ble beskyldt av flere venner i tillegg til venninna mi for å lyve om dette. Hvis du er villig til å sette deg selv i den situasjonen, så gjør du det. Men for min egen del holder jeg tett om det hvis jeg oppdager utroskap igjen. Vil heller beholde venner som ikke har noe med utroskapet å gjøre, enn å gjøre en venn oppmerksom på et utroskap den personen aldri trenger å vite at jeg vet om. Hvis du først skal la henne vite det, gå til mannen først og gi ham en sjanse til å fortelle det. Ikke fordi han fortjener det, men fordi hun fortjener å få den ærligheten fra ham. Gå og si til ham at han får f eks en uke på seg og at den og den dagen drar du til henne og snakker med henne om det.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2009 #14 Skrevet 22. mai 2009 Å fortelle om utroskap er å blande seg inn i noen en overhode ikke har noe med! Hold fingrene dine langt vekke fra dette og la heller livet gå sin gang. Du vet INGENTING om hvordan deres forhold fungerer internt. De fleste vet at partneren er utro uten å vite det. Det vil si at all fornuft tilsier at partneren er utro, men en har ingen beviser, noe som er like så greit. For da kan en ignorere sannheten og leve godt sammen for det om. Å fortelle er ikke annet enn kvalmende "vi er bedre enn dere" moralisme.
Rosalie Skrevet 22. mai 2009 #15 Skrevet 22. mai 2009 Å fortelle om utroskap er å blande seg inn i noen en overhode ikke har noe med! Hold fingrene dine langt vekke fra dette og la heller livet gå sin gang. Du vet INGENTING om hvordan deres forhold fungerer internt. De fleste vet at partneren er utro uten å vite det. Det vil si at all fornuft tilsier at partneren er utro, men en har ingen beviser, noe som er like så greit. For da kan en ignorere sannheten og leve godt sammen for det om. Å fortelle er ikke annet enn kvalmende "vi er bedre enn dere" moralisme. Jeg er FULLSTENDIG uenig med deg i dette. Dersom samboeren min hadde et forhold bak min rygg hadde jeg satt uendelig pris på å bli gjort oppmerksom på det. Slik at jeg kunne tatt et aktivt valg om jeg kunne tilgi, kanskje til og med godta, eller gå videre med livet mitt uten en løgnhals eller to på slep. Ved å tie om noe slikt gjør man seg medskyldig i utroskap, svik og løgner.
Gjest gninnot Skrevet 22. mai 2009 #16 Skrevet 22. mai 2009 Bare for å legge noe til svaret mitt: Jeg har selv opplevd utroskap, heldigvis bare en enkelthendelse som jeg fikk kunnskap om av kjæresten min relativt kort tid etterpå. Har alltid tenkt at jeg ville likt å vite det om kjæresten min var utro, men tror jeg faktisk nå heller mot at jeg ikke ville ønsket at noen fortalte meg dette, hvis bare forholdet var normalt ellers og jeg ikke hadde mistanke om noe. Dette gjelder selvfølgelig bare hvis det er snakk om kun det kroppslige, når det går over til å bli et virkelig forhold ved siden av mitt forhold til gubben blir det en annen sak. Ta med det i vurderinga om du skal fortelle det til henne eller ikke, hva slags type utroskap det er: et forhold eller bare det kroppslige.
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2009 #17 Skrevet 22. mai 2009 Jeg er FULLSTENDIG uenig med deg i dette. Dersom samboeren min hadde et forhold bak min rygg hadde jeg satt uendelig pris på å bli gjort oppmerksom på det. Slik at jeg kunne tatt et aktivt valg om jeg kunne tilgi, kanskje til og med godta, eller gå videre med livet mitt uten en løgnhals eller to på slep. Ved å tie om noe slikt gjør man seg medskyldig i utroskap, svik og løgner. Feil! En lar folk ta sine egne valg og leve sine egne liv uten å bli skviset i moralistene sin tommeskrue.
skanky Skrevet 22. mai 2009 #18 Skrevet 22. mai 2009 Ikke fortell det. Man skal ikke legge nesa si i andres saker på den måten.
Rosalie Skrevet 22. mai 2009 #19 Skrevet 22. mai 2009 Feil! En lar folk ta sine egne valg og leve sine egne liv uten å bli skviset i moralistene sin tommeskrue. Feil! Det er jo nettopp det man ikke gjør. Tredjepart får ingen mulighet til å ta noen reelle valg når alle er feige og stikker huet i sanda.
Anglofil Skrevet 22. mai 2009 #20 Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville tatt det opp med han, og sagt at enten så får han fortelle henne det, eller så gjør jeg det selv. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå