Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner man ut hvem som var huseier FØR nåværende huseier?

Noen som vet? Noen nettsider som har oversikt over dette?

:roll:

Takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Altså hvem huse ble kjøp fra?

Skrevet

Vi tenker å legge inn bud på et hus, men ser at det har vært TO EIERE og huset er bygd i 2005. Tenkte det var lurt å finne ut hvem første eier var, og høre om han er villig til å si noe om hvorfor han bare bodde der i ett år :roll: For de som eier nå er nok ikke 100% ærlige siden de skal selge etter bare to år. Da tenker jeg automatisk at det må være noe med huset/stedet...

Første eier kan kanskje uttale seg, men kan ikke ringe på til naboer og høre om de husker hvem som bodde der i 2006 og navnet...

Kanskje dårlig forklart...

Gjest Gjest
Skrevet
Vi tenker å legge inn bud på et hus, men ser at det har vært TO EIERE og huset er bygd i 2005. Tenkte det var lurt å finne ut hvem første eier var, og høre om han er villig til å si noe om hvorfor han bare bodde der i ett år :roll: For de som eier nå er nok ikke 100% ærlige siden de skal selge etter bare to år. Da tenker jeg automatisk at det må være noe med huset/stedet...

Første eier kan kanskje uttale seg, men kan ikke ringe på til naboer og høre om de husker hvem som bodde der i 2006 og navnet...

Kanskje dårlig forklart...

Grunnboken, dvs. du ringer til Kartverket på Hønefoss. Du må da ha gårds-, bruks- og evt. seksjonsnummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...