Gjest arge Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 må jeg leie pussemaskin på samme måte som om man skal lakkere gulvet på nytt, eller holder det med skaft/håndholdt maskin for å matte gulvet?
donna julianna Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 *dytte opp* Det tror jeg avhenger av om det er masse hakk og riper i lakken fra før av. Vil du ha et helt glatt resultat lønner det seg med pussemaskin, men selv har jeg bare pussa over flaten for hånd på mine gulv.
Gjest norah Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Det tror jeg avhenger av om det er masse hakk og riper i lakken fra før av. Vil du ha et helt glatt resultat lønner det seg med pussemaskin, men selv har jeg bare pussa over flaten for hånd på mine gulv. og du hadde lakk på gulvene fra før? sitter malingen fint på da? er jo veldig kjedelig å ende opp med gulv sm ser ut som om man har "helt malingen over"
angara Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Hm... vi har et lakkert kjøkkengulv med MASSE hakk i. Tror noen må ha stått der og trødd og laget mat med høyhælede sko i flere tiår... Har lyst til å male over det, og skjønner at jeg sikkert bør leie (?) pussemaskin. Fra ettellerannet sted... Så for meg at jeg kunne sparkle over hakkene med gulvsparkel eller noe, eller ta et godt gammeldags høveljern og høvle ned det øverste laget av lakk og tre... Men det er kanskje det en pussemaskin gjør...
Rotemor Skrevet 29. mai 2009 #6 Skrevet 29. mai 2009 Jeg vurderer også å male lakkert gulv... er redd for avskallete flekker, men er drittlei lompete furuflekker... Mitt er relativt nyslipt og lakkert. Malt gulv kan jo være knallekkert. Lurer på å prøve, og la det stå til ett par år. Tenker som så at jeg heller kan få det slipt med maskin dersom det ikke blir vellykket..
prinsessa Skrevet 29. mai 2009 #7 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har malt tregulvet mitt lysegrått og det har bare blitt så fint! Fra før var det beiset og lakket 3 ganger. Det jeg gjorde var å bare å vaske det grundig og la det lag med heftgrunn. Så malte jeg det 3 ganger. Gjorde dette i fjor. Er veldig fornøyd men må støvstuge ofte da alt syns på det. Brukte gulvmaling.
Rotemor Skrevet 29. mai 2009 #8 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har malt tregulvet mitt lysegrått og det har bare blitt så fint! Fra før var det beiset og lakket 3 ganger. Det jeg gjorde var å bare å vaske det grundig og la det lag med heftgrunn. Så malte jeg det 3 ganger. Gjorde dette i fjor. Er veldig fornøyd men må støvstuge ofte da alt syns på det. Brukte gulvmaling. Bra! Da prøver jeg det. Ser også det med støvsuginga.....Blir sikkert lei av det etterhvert, men da er det ihvertfall pent når det er rent. :-)
Gjest norah Skrevet 30. mai 2009 #9 Skrevet 30. mai 2009 http://www.klikk.no/bolig/hus/article407957.ece her fant jeg en artikkel om det, og som man ser på gulvet på bildet så har de ikke brukt stor slipemaskin. man kan visst også bruke liten slipemaskin, og det har jeg jo:=) kommer til å ta hundre år og isjas i ryggen, men men......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå