Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har alltid vært veldig svak for karbohydrater, men har nå bestemt meg for å kutte ned. Har regnet ut dagens karbohydratinntak, og det ble 83,5 g. Er dette mye? Eller normalt? De som går på ketolyse, hvor lite skal de ha? Jeg har ikke tenkt å være ekstrem, må ha havregrøten min til frokost hvertfall.
Inx Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har alltid vært veldig svak for karbohydrater, men har nå bestemt meg for å kutte ned. Har regnet ut dagens karbohydratinntak, og det ble 83,5 g. Er dette mye? Eller normalt? De som går på ketolyse, hvor lite skal de ha? Jeg har ikke tenkt å være ekstrem, må ha havregrøten min til frokost hvertfall. Man "pleier" å si maksimalt 30-50g karbohydrater om dagen hvis du vil komme i ketose Du kan kjøpe no greier på apotek for å teste om kroppen er i ketose, husker ikke hva det heter desverre...
Chanel.No5 Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Ser at mange abefaler www.lavkarbo.no for svar på slike spørsmål og annet tilsvarende..
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Anbefalt daglig inntak av karbohydrater for en gjennomsnittlig kvinne som IKKE følger noen diett etc er på 270 g. Så du ligger godt under.
Gjest ts Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Takk Det var det jeg mente. Skal ikke ta helt av, bare kutte ned. Får se hvordan det går!
Noli Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 (endret) Folk på ketolyse-kuren har 20 gr. karbo som en "tommelfingerregel", men hver person må selv finne ut hvor grensen går. De er også opptatt av hvor karbohydratene kommer fra, de skal hovedsaklig komme fra grønnsaker over jorden. På ketolyse kan du ikke spise havregrøt. Kosthold med mindre enn 100 gr. karbo i døgnet regnes som lavkarbo. På apotek og noen Meny-butikker kan du kjøpe ketolysestix. De er noen "pinner" man tisser på, som måler ketoner i urinen. Får du utslag er du i ketose uavhengig av hvor "sterkt" utslag du får. Om havregrøten er viktig for deg, anbefaler jeg deg å sjekke ut Fedon Lindbergs kostholdsfilosofi. http://www.fedon.no/ Endret 22. mai 2009 av Noli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå