Gjest hmm.. Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Min bror skal gifte seg med en dame fra asia-området om et par måneder. Jeg og mamma aner ikke hva vi skal gi som bryllupsgave. Vi har et ganske trangt budsjett, og har dessuten ikke mulighet til å være med i bryllupet ettersom de skal feire det der hvor dama hans kommer fra. Ingen av oss har møtt hverken hun som han skal gifte seg med eller foreldrene hennes...Og min bror insisterer på at vi må gi en gave til foreldrene hennes i tillegg til gave til brudeparet. (det er visst en slags tradisjon i det landet) Spørsmålet blir da som følger: Hva i all verden skal vi gi dem? og hva skal vi gi til foreldrene til jenta? Som sagt så har vi ikke så mye å "rutte med", så vi aner ikke hva vi skal gi som ikke koster så mye. Hva er vanlig å gi? Det må jo passe til både han og henne, og den gaven til foreldrene hennes aaaner vi iallfall ikke hva vi skal gi. Vi har jo ikke møtt dem! Noen som har forslag? Takker på forhånd.
krillan Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Det hørtes ikke lett ut og litt trist å ikke være i broren din sitt bryllup. Vanskelig siden du verken kjenner henne eller foreldrene i et land hvor man ikke kjenner til normer og regler. Hva med å gå på panduro, der finnes det mye man kan lage selv, som ikke trenger å koste så mye, og som blir en koselig og personlig gave siden du kan lage det selv. Vet at en kan lage nydelige smykker ( hvem som helst klarer det ) hvor det følger med gode bruksanvisninger og de fleste inneholder mye av det redskapet du trenger for å lage det. Ellers vet jeg ikke, har du spurt hva de ønsker seg?
Gjest TS Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Ja, kanskje noe hjemmelaget kan være tingen? Tusen takk for tipset! Jeg har ikke spurt hva han ønsker seg enda, og kjenner jeg han rett så vet han ikke selv Men så er det gaven til foreldrene hennes da...akkurat den delen tror jeg kan bli litt vrien. Vanskelig å finne på noe til folk man aldri har møtt :/
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ja, kanskje noe hjemmelaget kan være tingen? Tusen takk for tipset! Jeg har ikke spurt hva han ønsker seg enda, og kjenner jeg han rett så vet han ikke selv Men så er det gaven til foreldrene hennes da...akkurat den delen tror jeg kan bli litt vrien. Vanskelig å finne på noe til folk man aldri har møtt :/ Spør broren din om hva foreldregaven kan/bør være. Han vet sikkert litt mer om det enn dere Hva med å gi dem noe "helnorsk"...? En steinklokke med elg i solnedgang på?
kaprifolen Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Hva med å ta kontakt med en eller annen forening som har tilknytning til landet hun kommer fra? Siden jeg ikke vet hvor hun er fra, fant jeg bare en generell link: Flerkulturell forening Kan jo ringe de og høre hva som er skikken når det gjelder denne gaven til foreldrene? Skjønner jo at det kan bli litt kleint å spørre bruden via din bror, liksom! Eller så kan du jo kjøpe f.eks en gjenstand av tinn på glassmagasinet? Typisk norsk, nydelige å se på, og dessuten på 50% på mange av Christiania GlasMagasins butikker nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå