Gjest Lill-Anett Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg driver et lite firma, som går over momsgrensa nå, og derfor vil jeg tilknytte meg et regnskapsbyrå. Det er jo en jungel av forskjellige firmaer, og hvordan i all verden kan man på forhånd vite hvilke som er rimeligst? Altså, jeg vet jo foreløpig ikke hvor mange bilag det kommer til å være på årsregnskapet, og verken jeg eller regnskapsføreren kan på dette tidspunkt vite hvor mye arbeid det kommer til å bli... Noen som har erfaring med liknende?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Du bør ringe rundt og forhøre deg om priser og hvordan disse beregnes. Sjekk ut hjemmesidene til de firmaene du velger å ringe. Merk deg at billig ikke alltid er bra nok.
mha Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Det kan være lurt å ringe revisoren din (hvis du er pliktig til å ha en). Hvis ikke ringer du bare et lokalt revisorbyrå, revisorene har erfaring fra de fleste regnskapskontorene og kan derfor anbefale et regnskapskontor med god kvalitet i forhold til pris.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2009 #4 Skrevet 24. mai 2009 Den beste måten å sammenligne pris er å anta et visst antall bilag eller omsetning og be om pris på akkurat det fra de enkelte regnskapsbyråene. Da har du likt sammenligningsgrunnlag for alle sammen. Du kan også spare stort på å holde svært god orden i egne papirer - f.eks. at du leverer bilagene sortert periodevis innsatt i perm, da sparer regnskapskontoret mengder av ryddetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå