Gå til innhold

Farger i bukett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ~ planlegger ~

Er ikke så glad i røde roser (eller fargerike buketter i det hele tatt), og har nå funnet drømmebuketten som går i hvitt og grønt.

Synes dere det blir kjedelig med en såpass lys bukett?

Skal ha kjole i Ivory, så det blir kanskje litt mye lyst på en gang?

Noen som har tanker og meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes slike buketter er nydelige jeg! Men jeg er veldig glad i det rene, enkle da :) Synes ikke det er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse lyse, lyse roser i min bukett, med grønt rundt. Var helt nydelig! Kjolen min var også ivory, med broderier i gull på korsettet.

Jeg trodde først at jeg kom til å velge en bukett med mer farger, men skjønte når jeg så buketten at jeg hadde valgt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv bukett i hvitt og grønt, bestående av hvite orkideer (m/lite rødt øye i midten), hvite afrika-liljer, et par hvite rosenknopper fra mormors hage, eføy og andre grønne "henge-greier". Det var også festet noen små røde "bær" i gulltråder sånn innimellom + orkide-knopper/eføy-blader i gulltråd som hang nedover. Var kjempefornøyd, og fikk masse skryt for den :D

Man tok utgangspunkt i et stativ som var laget til på forhånd i en slags avlang stjerneform (laget av ståltråd, gullfarget englehår og noe slikt noe). På dette festet man så blomstene (stilkene var kuttet av), slik at veldig lite av selve stativet vistes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nettopp en bukett i grønt og hvitt utstilt hos en blomsterdekoratør - den var utrolig nydelig. Det blir noe fint og sart over det ved å bruke så lyse farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg at helhvite buketter kan bli litt stusselige jeg da. Hvis man ikke er glad i farger, ville jeg nok valgt helt lyse, lyse farger som lys gul, fersken eller grønn-hvit. Hvite buketter synes jeg blir veldig anonyme, og man kan ha duse buketter selvom man putter litt farge i den også.

Men om hvit bukett er fint har også mye med kjolen å gjøre. Også er jo blomster og farger veldig smak og behag da, så det finnes ingenting som er mer riktig enn noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg fått velge selv ville jeg valgt en enkel bukett i bare hvitt og grønt. Synes det er nydelig. Men gubben sier nei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres nydelig ut jeg. Planen er at jeg også skal ha lys bukett, campagnefargede roser.. En rund ball, og ikke noe hengende dill dall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en bukett som gikk i svært lyse farger. Det var mannen min som plukka ut buketten (etter noen ønsker fra meg), og den besto av forskjellig nyanser av hvitt og grønt (blant annet hvite fresia, champagnefargede roser, eføy og annet pyntegrønt). Jeg er glad i duse farger, og buketten jeg fikk var i mine øyne perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jeg synes lyse buketter er nydelige!

Kommer selv til å ha en bukett i hvitt, lime og grønt, muligens med innslag av blått. Men det blir neppe så mye! Det finnes mange nydelige buketter i hvitt, men jeg ville nok gått for grønt i den også slik at det blir litt kontrast til kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker også best de lyse... har lagt inn ønske på en hvit en, blir spennende å se hva slags ;)

Min kjole er lys champagnefarget, så helt hvitt er nydelig synes jeg. Men synes nok noenganger at til helt hvite kjoler og kjoler som er ivory, er kremhvite blomster litt kræsj. Ville valgt en nyanse som passer bedre til, ikke de som er i hver sin hvitnyanse om dere skjønner hva jeg mener. Hadde kjolen min vært mer hvit, hadde jeg tatt champagnefargete blomster -det gir bedre helhet synes jeg, buketten sees og virker ikke "skitten" til.... (forstå meg rett)

Ønsker meg ellers en bukett stort sett hvit uten for mye grønt jeg da -men dette kan jo være med på å jevne ut fargeinntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hadde jeg fått velge selv ville jeg valgt en enkel bukett i bare hvitt og grønt. Synes det er nydelig. Men gubben sier nei.....

:hoho::hoho: skal ikke være lett når en har en gubbe som har egne meninger, og siden jeg regner med det er han som skal velge, da er han tøff som tar på seg alt det ansvaret :P

all ære til han :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike buketter kan virkelig være nydelige, men husk at helheten er viktig. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut og hvordan dine farger er, men pass på at du ikke blir for bleik.

Hvis kjolen din er Ivory, ville ikke jeg hatt helt kritthvite blomster i buketten. Er de kritthvite forresten? Da er det bedre med litt farger. Trenger ikke være så skarpe farger. Champagne, lys gul eller lys fersken f.eks.

Noe slikt er mitt ønske. Jeg skal også ha på meg en Ivory kjole. Men det forblir en hemmelighet til den store dagen. Min kjære ordner buketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Princess1

Buketter i de fargene du ønsker deg er kjempefint! Hvis du er redd for at dette blir kjedelig...få blomsterbutikken til å tre perler i på en tråd og "tvinne" rundt buketten..slik at perlene kommer oppå blomstene, og tråden trenger ikke bli så synlig! Veldig knotete forklart dette her, men det er bare SÅÅÅ lekkert! Sier du ordet "perle" til hun/han som skal lage buketten din, så får du nok masse tips til hvordan du kan gjøre buketten litt mer spennende :wink:

Det var mitt lille tips! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...