Gjest Bryllupsgjest Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Skal snart i bryllup, til kaffe. Pga for mange kilo føler jeg meg IKKE vel i kjole. Har kjøpt meg en ny pen-capri-bukse i sort, med liten splitt nede. lurte på en fin tunika utenpå med stilig smykke og øredobber til. Hva mener dere? MÅ man gå med skjørt/kjole som gjest i bryllup?
Sunshine Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Hva er kleskoden da? I utgangspunktet synes jeg ikke capri og tunika er pent nok bryllup, men det kommer helt ann på hvordan det ser ut. Synes det er bedre med lang penbukse i såfall.
leirbål Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville syntes det er fint nok, men det kommer jo an på kleskoden. Hvis det er pent eller ikke oppgitt synes jeg det er greit.
Bahia Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Jeg syns ikke capri-bukse er "pent nok" i bryllup, så fremt kleskoden ikke er mer avslappet Tunika syns jeg godt man kan bruke så lenge denne er pyntet. Hva med å bruke den til en pen dressbukse?
Malum Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 I en capribukse kan man faktisk se større ut (kapper bena, og man ser stuttere/tykkere ut) enn i en kjole med riktig snitt og lengde. Men hvis kleskoden i iflg invitasjonen tillater det er det jo ingenting i veien for det.
Vera Vinge Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Jeg ville gått for lang bukse framfor capri. Men som de andre sier, kommer jo dette an på kleskoden også.
Gjest gart Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 jeg ville ikke gått i noe annet enn pen langbukse, og tunikaen bør være ganske pyntet. type farger/kanskje litt små paljetter på, litt spesiell søm e.l. siden du kn gå i capribukse vil jeg tippe det er andre ting enn leggene dine du er mest "bekymret" for, og selv synes jeg at kjoler med empireliv skjuler langt mer enn bukse/tunika. har du kikket litt etter slike kjoler? du burde absolutt prøve på disse - om ikke for en annen anledning. hvem som helst blir veldig fine i dette:=) http://www.divax.no/product.asp?product=1936 nå var jo denne veldig pyntet, men det finnes utallige varianter - også kortere kjoler(under kne) - i alle slags farger, vidder og fasonger. poenget var bare å vise snittet under midjen. jeg foretrekker stropper, og kanskje et sjal over(hvis man ikke liker vise armer). poenget er at den skjuler absolutt alt utenom pupper - og man ser utrolig flott ut uansett vekt:=)
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Som kaffegjest synes jeg du fint kan ha på deg capribukse med en pyntet tunika (type pen silke og kanskje med litt glitter), smykker og stilige sko. Sett opp håret litt og ha kveldssminke. Det er forskjell på kaffe og middagsgjest. I mitt bryllup var antrekket smoking. De som kom kun til festen hadde vanlige sommerkjoler, gutten bukse og jakke.
Gjest bil Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Ikke alle kjoler med empireliv er fine hvis det er magen som er problemet. Hvis man ser konturene av magen under kjolen ser man fort gravid ut i en slik kjole. Men du kan prøve Eller hva med et skjørt? Jeg synes heller ikke capribukse er fint nok, men folk er vel ikke nøye på det i dag. Det blir nok lagt merke til av de andre gjestene, men noen "dødelig synd" er det vel ikke. Har du forresten sett "Hvordan se bra ut naken" eller noen andre "bli ny" programmer på tv? Der ser du at store damer ser bra ut i kjole/skjørt bare de får den riktige fargen og fasongen. Ingen grunn til å gjemme seg bort, du føler deg ikke bedre av det
Gjest TS Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Takk for tilbakemelding dere. Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gå med. Står ikke kleskode på invitasjonen... Bryllupet skal holdes på ett grendahus. Tenker litt at om det var på hotel, så burde jeg stille i flott kjole. Dessuten er jeg veldig høy, og har fått høre at jeg kler capribukse veldig godt. Dette blir vanskelig!
leirbål Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Da vil jeg gjøre det lett for deg. Er bruden tøff nok til å si sin ærlige mening, så spør henne. Kjenner du brudgommen best, så spør gjerne gjennom ham. Det er deres bryllup, så de bestemmer. Jeg kan si til min side at jeg ikke ønsker noen i hvit kjole, men ville ikke klart å si det til de på hans side. Jeg synes capribukse og en lekker tunika med smykker er flott for en kaffegjest. Vi har restaurant, men ville ikke reagert på det.
Gjest strykebrett Skrevet 23. mai 2009 #12 Skrevet 23. mai 2009 I motsetning til Leirbål over her så ville nok jeg reagert på det. Jeg er vel ganske konservativ på kleskoder og slikt (kommer fra det man i gamle dager ville kalt en "fin" familie). Derfor er jeg enig i at du får spørre bruden eller brudgommen. Slettes ikke alle er like strenge på det som jeg er så det kan jo godt hende de syns det er greit.
Antoinette Skrevet 23. mai 2009 #13 Skrevet 23. mai 2009 Capribukse er kun pent med skyhøye sko til som virkelig "strekker leggene" men uansett er det ikke pent nok i bryllup. Det finnes kjoler som passer alle typer kvinner uansett kroppsfasong, det du trenger er en som kan bli med deg å handle. Og finn en som har peiling, ikke en selvutnevnt "ekspert".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå