Gå til innhold

Ønskeliste til bryllupet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det greit å skrive hvor man har registrert gaveønsker i invitasjonen? Lite formelt og utypisk hagebryllup i sommer pga i baby i magen... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Det gjør det mye lettere for gjestene dine. Jeg synes det er slitsomt når brudeparet ikke har ønskeliste...

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gjorde det ikke, og i ettertid er jeg glad for det. Noen av gjestene våre har snakket litt nedsettende om andre som har gjort det, og jeg har inntrykk av at de synes det var frekt (men selv ville jeg ikke reagert). De fleste gjestene har spurt om vi har ønskeliste (de må jo uansett ta kontakt for å si om de kommer eller ikke), og da har vi sagt hvor vi er registrert.

Skrevet

Jeg hadde fått det inn litt diskret, først hilsen oss, og så med mindre skrift under hvos dere er registrert... Eller så kan dere opprette en hjemmeside der det står eller henvise til en person som kan fortelle det :)

Skrevet
Det med hasj var vel bare en liten del av hele cluet med at jeg har lyst å trekke meg som forlover, hovedsaken er utroskapen, og jeg føler dette blir helt feil! Og nei, jeg har ingen planer om å røyke hasj. Eneste jeg har planer om er å få mine små barn (som også er invitert) tilbake til hotellrommet før festen tar helt av. Ryktene går allerede om "århundrets fyllefest" og jeg er litt imot barn og overstadig beruselse.

Vi har en bryllups hjemmeside med en god del informasjon, bla. ønskeliste.

Vi skrev adressen i innbydelsen.

Skrevet

Kan ikke foreldrene/forlovere ha oversikt over hvor dere har ønskelister. Så kan folk spørre dere eller de om de lurer på om dere har noe lister? Evt. ha en webside som andre har foreslått.

Går utifra at folk ikke begynner å kjøpe 6 tallerkener i en serie de selv synes er pen, uten å forhøre seg om det er noe dere samler på.

Skrevet

Nei. Men de kan ende opp med ufattelig mange vaser, sengesett og lysestaker... ;)

Gjest Papirkurven
Skrevet

Det skal vi også ha. All info om bryllupet, kart, overnatting o.l. og ønskeliste i tillegg. Og en av forloverne skal ha ansvar for gaveoversikt, slik at folk kan ta kontakt og spørre hva som er kjøpt og si fra hva de kjøper. Funka kjempebra i søsters bryllup!

Skrevet

Litt av et sitat du klarte å få lagt inn, leirbål :fnise:

Ellers har vi ikke klart å legge ut noen ønskeliste enda, men har en hjemmeside dedisert til bryllupet og har tenkt å legge den ut der i løpet av noen dager.

Skrevet

Vi har også laget oss en bryllupswebside med informasjon om hvor, når og hva, og der har vi også linket til ønskelisten vår som vi har lagt ut på findgift.com. Der kan gjestene selv krysse av for hvilke gaver de har kjøpt, veldig enkelt både for oss og dem (vi har gjester fra veldig mange deler av landet og det er ingen kjeder som er alle steder slik at det er enklere for alle at ting ikke er butikkspesifikke, jeg har i stedenfor skrevet hvilke kjeder som fører de forskjellige tingene, de fleste finnes på hvertfall 2-3 forskjellige kjeder).

Jeg ville IKKE skrevet noe om ønskeliste i invitasjonen, og hvertfall ikke sende den med (som jeg har opplevd - jeg reagerte ikke noe på det, men det var nok av de som gjorde det).

Skrevet

Jeg synes det er rart at man skal reagere på at det står henvisning til ønskeliste i invitasjonen da det er åpenbart at man gir gaver til et brudepar man skal i bryllup til. Det er da mer vanlig enn uvanlig at brudepar registrerer lister på Tilbords, CG, Kitchn o.l. og da er det jo greit at man får vite om det. Tror de som skriver det i invitasjonen bare mener det som en hjelp til gjestene enn kjøpetvang. Vi hadde et kort med adressen til hjemmesiden vår der vi har lagt ut ulik informasjon ang bryllupet, deriblant en ønskeliste. Har skrevet i denne ønskelisten at vi er glad i overraskelser men har opprettet lister da vi vet selv hvor vanskelig det kan være å kjøpe gaver til spesielle anledninger. Forventer ikke å få alt som står i ønskelisten, og håper det kommer noen gaver utenom slik at det blir litt spennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...