Gå til innhold

Hva skal være igjen når man flytter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Hva skal man egentlig la stå igjen når man flytter? Alt som er skrudd fast? Det blir jo fort en del det.

Hva med persienner? hattehylle? rullgardin? gardinstenger? lamper?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å tenke hva som "hører" til leiligheten og hva jeg får brukt dit jeg flytter. Lamper på bad, i yttergang, vanlige 59,- kroners lamper fra Ikea på soverom osv lar jeg henge. Persienner og rullgardiner som er hindrer folk fra direkte innsyn får henge (som en tjeneste til neste beboer hvis de flytter rett inn så gardiner ikke er det første de trenger tenke på). Gardinstenger, ting som lager store stygge merker hvis de skrus ned(lurt å tenke på når man henger de opp eller før man maler rundt en lampe e.l.) og ting som er kjøpt spesielt med tanke på størrelsen eks klappbord på et lite kjøkken får henge. Jeg tar med personlige ting som er spesielle for min stil, dyre ting (dette nevnes ved visning el i prospekt hvis det endrer leiligheten(eks jeg hadde en leilighet der jeg hadde brukt mye penger på spesielt oppheng for å lage en sovealkove, disse opphengene ville jeg ta med meg så dette sto nevnt i prospektet). Ellers blir det litt synsing. Når vi hadde kjøpt huset her spurte vi pent om vi kunne få komme å ta noen mål, og da ble vi enige med selger hva de ville ta med seg og ikke. Da hadde vi mulighet til å kjøpe inn nye gardinstenger siden de ville ta med seg de som hang der, også sa vi at de kunne ta med seg hyllene i gangen, siden disse uansett ville blitt skrudd ned og vi ville måtte ha betalt for å kaste de...

Lykke til!!

Skrevet
Hva skal man egentlig la stå igjen når man flytter? Alt som er skrudd fast? Det blir jo fort en del det.

Hva med persienner? hattehylle? rullgardin? gardinstenger? lamper?

Alt du nevner her skal være igjen med mindre noe annet er avtalt.

Skrevet (endret)

Oversikt over løsøre som skal være igjen ved salg

1.HELDEKNINGSTEPPER, uansett festemåte

2.VARMEKILDER: Ovner, kaminer og panelovner, uansett festemåte. Varmeovner på hjul medfølger likevel ikke. Dersom beboelsesrom mangler oppvarming, skal dette fremgå av salgsoppgaven

3.TV-ANTENNER og fellesanlegg for TV, herunder parabolantenner (dersom tuneren ikke følger med må dette særskilt angis i salgsoppgaven). Veggmontert TV/flatskjerm med tilhørende festeanordning følger ikke med

4.BADEROMSINNREDNING: Badekar, dusjkabinett, speil, hyller, håndkle- og glassholdere samt såkalt baderomsinnredning, herunder overskap

5.SPEILFLISER uansett festemåte

6.SKAP: Garderobeskap, kjøkkeninnredning etc, selv om disse er løse. Vitrineskap, skjenk og lignende som ikke er en del av innredningen, følger ikke med

7.MARKISER, PERSIENNER OG GARDINOPPHENG

8.INTEGRERTE HVITEVARER

9.AVTREKKSVIFTER av alle slag

10. ARMATUR: Kupler, lysstoffarmatur, fastmonterte "spotlights", oppheng, skinner samt utelys og hagebelysning

11. BOLIGALARM (der denne er knyttet til en avtale forutsettes det at avtalen kan overdras til kjøper)

12. UTVENDIGE SØPPELKASSER og eventuelt holder til disse

13. POSTKASSE

14. PLANTER, BUSKER OG TRÆR som er plantet på tomten eller i fastmonterte kasser og lignende

15. FLAGGSTANG og fastmontert TØRKESTATIV

16. OLJE-/PARAFINFAT. Eventuell beholdning av parafin/fyringsolje avregnes direkte mellom partene per overtakelsesdato

17. STIGE: Brannstige og lignende der dette er påbudt, jf kapittel 2 i Forskrift om brannforebyggende tiltak. Feiestige der dette er påbudt, jf kapittel 2 i Forskrift om brannforebyggende tiltak

18. BRANNSLUKNINGSAPPARAT/BRANNSLANGE og RØYKVARSLER er påbudt, jf Lov om brann- og eksplosjonsvern § 6, 1. ledd. Det er hjemmelshavers og brukers plikt å se til at utstyret forefinnes på enhver eiendom. Hvis annet ikke er uttrykkelig avtalt, skal dette derfor følge med ved salg av eiendom

Endret av Wadjet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...