Gjest hageferskingen Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hei. Jeg er helt fersk hageeier og ønsker meg en blå hortensia. Imidlertid; jeg vet ingen ting om stell og krav denne planten måtte ha. Generelt lite hageerfaring, så spørsmålet er: er dette en plante som kan egne seg for en nybegynner? Hva må gjøres? Har søkt litt på nettet, men synes det jeg finner beskriver litt vel infløkte prosesser så jeg blir litt usikker på om jeg vil klare å få til en fin hortensia. Tips og råd mottas derfor. På forhånd takk for hjelp :-)
*Joyce* Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg synes hortensia er ganske enkel å få til - den krever mye vann, men utover det klarer den seg selv. Den skal vel helst stå lyst, men ikke i direkte sollys.
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Stemmer at den må ha nok vann, men den må også stå i veldrenert jord. Skal du ha den blå krever den at jorden er sur. Passer sammen med andre surjordsplanter, som rododenron. Du får mange gode råd på et godt hagesenter. Har god erfaring med Oasen Hageland. En god hagebok er også en god investering:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå